/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Miele opvaskemaskine G 579 SC købt i 91
Fra : vagn2901
Vist : 1657 gange
100 point
Dato : 06-04-11 14:29

Låget til afspændingspåfyldningen kan ikke holdes lukket og afspændingsmidlet virker ikke. Opvasken er meget plettet. Låget går ikke i hak, og det virker som om noget af plastikken omkring vælgeren er mørnet (der er revner). Hvordan løses det? Kan det udskiftes samlet? Og hvad vil ca. prisen være?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 06-04-11 14:50

Jeg ville købe en ny, da den er 20 år gammel. Kontakt en serviceforretning, de er altid behjælpelig med at skaffe en ny reservedel hjem, hvis det er muligt. Det er nok ikke så svært at udskifte beholderen, men sådan en er vist også dyr som reservedel. Du skal bare have bagpladen af, så kan du få adgang til sæbebeholderen. Du kunne prøve at lade maskine køre et par gange uden sæbe, måske vil vasken rense sæbebeholderen.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-04-11 14:55

Maskinen er langt udover sidste salgsdag, 20 år er meget, meget, meget lang tid for hårde hvidevarer

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 06-04-11 15:38

Her er da et tilbud der er vær at køre efter og en masse reservedele........

http://www.guloggratis.dk/hvidevarer/opvaskemaskine/miele/annonce/9939812

Bassebo....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-04-11 17:50

vis du selv betaler for vandet og strømmen så kan det anbefales at skifte den

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-11 18:32

Afspændingsbeholder er en enhed som kan skiftes på de fleste opvaskemaskiner.
(jeg går ud fra at den sidder i lågen)
Frontpladen skal så aftages og afspændingsbeholderen tages af ved at løsne de to omløbere inde fra vaskesiden af lågen.

Jeg kender ikke specielt din maskine, men sådan er der mange som er fabrikeret på denne måde.

Ham her ved noget mere om det:
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=101592

Accepteret svar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-11 18:46

vagn2901

Så lige denne forespørgsel fra dig !

Det er ikke en større opgave at udskifte sæbe/adsp.midd. automaten i denne maskine..

MEN..

Prisen er 995,- + forsendelse på 49,- !!!

Din maskine er + 20 år gl. ( og godt nok en Miele ja.. - men alt har jo en levetid.. )

Du skal tænke dig grundigt om inden du sendder et sådant beløb efter en maskine på dennne alder.. - resten er jo som bekendt lige så gamme.. - og som nævnt af andre i dette indlæg.. - der er penge at spare på vand og el på køb af en ny..

Hvis du kunne finde en brugt del via DBA eller lign. kunne det måske være en løsning ?

Mvh. Ole Futtrup Brink
www.hvidevaredele.dk

Godkendelse af svar
Fra : vagn2901

Dato : 07-04-11 20:34

Tak for svaret www.hvidevaredele.dk. Jeg har fået at vide, at der kommer moms oveni din pris og måske montering. Så det bliver en udskiftning

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 07-04-11 23:00

vagn2901

For en god ordens skyld:

De oplyste priser er INCL. moms hos www.hvidevaredele.dk
( Mont. var det så tanken at du selv skulle klare.. )

At du vælger en ny maskine syntes i dette tilfælde at være den langt mest fornuftige løsning..

Mvh. Ole Futtrup Brink
www.hvidevaredele.dk