/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Backup af musik cd
Fra : mlvj
Vist : 678 gange
100 point
Dato : 06-04-11 08:21

Hey jeg har lige et spørgsmål vedr backup af egne org musik cd.

Må jeg lave en backup af en org cd og så sælge originalen og stadig bruge min backup ??

En kammerat siger det må man gerne , men jeg mener at det må man ikke, nogen der kender reglerne for det ??

Mikael

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-11 08:23

Hvis du får besøg af Piratgruppen (hvilket er meget sjældent, men det kan ske), hvordan vil du så

stå, når du kun har en kopi-- nej vel

Det er en back-up, hvor du kan have den i f.eks bilen, og den originale derhjemme

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-11 08:44

http://www.kum.dk/da/Infokiosk/Musik/

Du må lave en kopi til dig selv.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 06-04-11 10:33

Du må gerne lave en kopi til dig selv af en cd til eget brug

Men hvis du vælger at give originalen væk er du i besiddelse af en ulovlig kopi

Lille link:
http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/cdbrand/