/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Instalation
Fra : Fynboerne
Vist : 1886 gange
100 point
Dato : 05-04-11 18:36

Jeg har slettet min gamle version af Java, da der kom en besked om, at jeg skulle slette dem der var på min PC og geninstallerer en ny version.
Jeg kan ikke geninstallerer Jave, den kommer med en besked som lyder " the software has already been installed on your computer would you like to reinstall it?"
Hvis jeg trykker på yes, så kommer der en besked frem som er " Denne handling er kun gyldig for produkter som er installeret i øjeblikket"
Trykker jeg på "OK" så sker der ikke mere.
Trykker jeg på "no", så kommer de samme beskeder igen, så det hj
sker der ikke andet inde på den hjemmeside, der hedder "TjekPC.dk" end den skriver, at "Javainstallation bør gå igang om et øjeblik. Muligvis skal du finde programmet på processlinjen i bunden af skærmen"
Derfra sker der så ikke mere.
Hvad skal jeg gøre for at få det installeret igen?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 05-04-11 18:42

Du har nok ikke afinstalleret java, men bare fjernet noget af den Java.

Prøv at søge på Java og så fjerne det du finder om Java.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-11 18:43

Hvis du har et vindue på skærmen, kan der godt ligge noget bagved som venter på accept fra dig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-04-11 19:25

Prøv med:

JavaRa is a simple tool that does a simple job: it removes old and redundant versions of the Java Runtime Environment (JRE). Simply select “Check for Updates” or “Remove Older Version” to begin. JavaRa is free under the GNU GPL version two.

http://raproducts.org/wordpress/software

Klik på Download Windows Binary (.zip file) for at hente programmet

Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 06-04-11 11:34

Tak for svaret Eyvind.
Jeg har været inde på "søg" og der fandt den 153 komponenter som jeg slettede en af gangen, da den ellers ikke ville slette dem. Derefter tog jeg søgningen igen, hvor der kom 7 mere, de blev også slettet.
Jeg prøvede derefter at installere Java, men med samme resultat.

Jeg var også inde på den side som klaudi foreslår, men kunne ikke se mig ud af, hvad jeg skulle.
Jeg har haft tlf. kontakt med en suporter fra min Webbank.
Han guidede mig gennem inde på TjekPc og kørte et afstalleringsprogram. Det hjalp heller ikke nok til at jeg bare kunne installere Java

Jeg har fundet den hjemmeside med Java som der et link til, der kunne det endelig lykkes af installere programmet. Jeg har ellers prøvet en anden hjemmeside som hed java.com men der kunne jeg ikke downloade programmet med held.

http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/index.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-11 12:57

Ja det var da en lang vej, men godt at det lykkedes.
Men når der skal afinstalleres et program er det vigtigt at gå til:
Start > kontrolpanel > og så finde "fjern program"
Nu kan man normalt fjerne et program.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-04-11 11:18

Ja, det gik jo ikke så nemt som jeg troede. Jeg kunne ikke få det til at virke, selvom jeg havde fået installeret Java. Da jeg skulle på webbank, kom den stadig med fejl om, at Java manglede.
Jeg har haft fat i en suporter ved webbank, som hjalp mig igennem, med meget forskelligt, for at det kom til at virke. Vi brugte en halv time på det og nu virker det endeligt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-11 14:01

Det kan godt drille - alt det sikkerhed.