/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
bankskifte
Fra : sofla
Vist : 894 gange
100 point
Dato : 05-04-11 16:49

Hejsa
læser alle vegne, at det så nemt at skifte bank, men...............
Ville skifte fra Nordea til Arbejdernes Landsbank, skylder ikke banken penge, men har anden gæld der bliver afdraget på.
Fik den besked, at hvis jeg skyldte mere end 75.000 , var man ikke interesseret i mig som kunde ???
Jeg ønsker ikke et lån i min "nye" bank bare en lønkonto.
Nogle gode forslag ??

Hilsen sofla

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-04-11 17:34

Det undrer mig ikke, at Arbejdernes Landsbank agerer som de gør.

Jeg er selv meget tilfreds med Nykredit, men den fungerer som netbank.

Jeg ved ikke hvilket behov du har.

http://www.nykredit.dk/

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 110 point
Dato : 05-04-11 17:38

Der er for lidt "økonomi" i dig til, at AL vil have dig som kunde - nok ikke bare pga. lån, men din økonomi som helhed. En del mennesker får penge ind på lønkontoen den sidste dag i måneden og et par dage efter er de "væk" pga. udgifter. Banken kan således ikke låne dine penge næsten rentefrt!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-04-11 17:48

i danske bank kan du få en 24/7 konto som fungerer som en kassekredit. det er et udmærket tilbud som burde løse dine problemer.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-04-11 17:55

Hvad er årsagen til dit ønske om bankskifte?

Citat
Fik den besked, at hvis jeg skyldte mere end 75.000 , var man ikke interesseret i mig som kunde ???
Jeg ønsker ikke et lån i min "nye" bank bare en lønkonto.

Hvis du allerede skylder mere end 75.000 hos Nordea, og du flytter din lønkonto til Arbejdernes Landsbank - er de helt sikkert bange for, at Nordea vil ophæve dit lån, og så vil Arb.L.Bank mere eller mindre være forpligtet til, at overtage dit lån.

Kommentar
Fra : sofla

Dato : 05-04-11 18:16

IBM
Jeg skylder IKKE banken noget....

Godkendelse af svar
Fra : sofla

Dato : 05-04-11 18:17

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-04-11 18:22

sofia - det var det svar du havde fået fra banken:

Citat
Fik den besked, at hvis jeg skyldte mere end 75.000 , var man ikke interesseret i mig som kunde ???

Det har du selv skrevet!

Kommentar
Fra : Wolf10

Dato : 05-04-11 18:36

Hvem siger det var Nordea der skyldtes penge

Kommentar
Fra : sofla

Dato : 06-04-11 10:05

ibm
Citat
[B] skylder ikke banken penge, men har anden gæld der bliver afdraget på[/B]
.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-04-11 14:52

Selv tak sofla