/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Forstår I det her??
Fra : Tonganeseren
Vist : 1480 gange
100 point
Dato : 04-04-11 13:05

Jeg formoder, at en steriliseret mårhund æder lige så meget som en ikke-steriliseret??

Endnu en mårhund er gået i fælden. Det afslørede miljøminister Karen Ellemann (V), da hun i dag indviede det nye mårhundeanlæg i Aqua Akvarium & Dyrepark i Silkeborg.

2. marts blev en mårhund, der tidligere var fanget ved Vest Stadil Fjord nord for Søndervig i Vestjylland, genudsat samme sted. Forinden var den blevet steriliseret og udstyret med gps-sender som led i den nye indsatsplan mod mårhunde, en invasiv art, som har bredt sig hastigt i Jylland de seneste år.

Formålet er, at de steriliserede mårhunde skal opsøge en mage. Takket være gps-senderen kan man følge deres færden og får dermed mulighed for at fange magen, som derefter kan steriliseres og genudsættes et andet sted.
Hvad er egentlig meningen??

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-04-11 13:13

At man bruger dem som "levende agn", indtil alle er steriliserede og dermed ikke kan avle, hvis de ikke kan avle uddør de.

Kommentar
Fra : Pyroteknik

Dato : 04-04-11 13:30

Det er SNS plan at få kortlagt mårhundenes færden, gøren og laden. når man udsætter en "judas" mårhund, vil den unægteligt opsøge sine artsfæller, hvorved at man, via GPS, kan finde deres tilholdssteder. Planen er nok at når dette er kortlagt, kan man sætte ind med fælder eller bortskydning/regulering.

Der har stået en artikkel i Jægerbladet, engang sidste år, hvis jeg husker rigtigt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-04-11 13:37

Hvis det er en han hvad bruger de så som sender......halen eller ???

Kommentar
Fra : Pyroteknik

Dato : 04-04-11 13:54

Jeg formoder at det er handyr der anvendes, de er de nemmeste at neutralisere. tæver er en omstændig sag.

Du kan se mere her:

http://www.naturstyrelsen.dk/Nyheder/Maarhund_paa_mission.htm

http://www.tvsyd.dk/artikel/87960:Sex-drift---og-GPS---skal-udrydde-maarhund

http://jp.dk/indland/article2390426.ece

På dette link kan du se, hvordan det foregår.

http://www.jaegerforbundet.dk/page651.aspx?recordid651=1865&q=Judas

Jeg ved ikke om linkene virker ved at klikke på dem, men ellers kan du kopiere linkene.( jeg er ikke den store elektroniske ørn)

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-04-11 18:33

Efter min mening, er det en infam måde at drive "jagt" på - hvorfor kan man ikke blot lave en jagttid på dyrene, i stedet for denne udryddelseskrig ??
Hvor er dyrenes beskyttelse i hele dette spil ?
Det kan godt være et flertal af jægerne og de grønne synes ideen er god, behøver det ikke være det rigtige - det er ikke altid flertallet har ret !!!

Lad os få stoppet denne "klapjagt" og i stedet lave jagttid på dyrene, nøjagtigt som alle andre dyr på den frie vildtbane !!!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-04-11 18:59

Citat
en infam måde at drive "jagt" på

Mårhunden er jo til fare for den danske natur, derfor tiltaget.

Vi har jo heller ikke jagttid på rotter.

Kommentar
Fra : Pyroteknik

Dato : 04-04-11 19:48

Citat
Efter min mening, er det en infam måde at drive "jagt" på - hvorfor kan man ikke blot lave en jagttid på dyrene, i stedet for denne udryddelseskrig ??

Jeg kan forstå at øjenvidnet4 ikke er jæger, og derfor ikke har forstand på de dele.

Der findes i den danske natur en del INVASIVE arter der ødelægger forholdene for de danske dyr, herunder rotter, sumpbæver, sort svane, vaskebjørn, mink og mårhund. Der er ikke jagttid på disse vildtarter fordi at de er til fare for de danske dyr. Til gengæld må de reguleres hele året.

Udrydelseskrig, ja måske, men i disse tilfælde er det en nødvendighed, hvad enten øjenvidnet4 kan lide det eller ej.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-04-11 20:15

Der er jagttid på mårhunden.
Den trådte i kraft pr. 01.04.2011.

Iøvrigt er helt enig med Pyroteknik. Væk med den - og det kan ikke ske hurtigt nok.

Mvh.
HH
Nu med nye solbriller

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-04-11 20:30

Sakset fra Danmarks Jægerforbund.

Citat
Generel jagttid på invasive arter
De invasive arter nilgås, amerikansk skarveand, sort svane, bisamrotte, sumpbæver, vaskebjørn, mårhund og mink har med virkning for jagtåret 2011 fået jagttid.

Det betyder reelt, at mulighederne for at bekæmpe dem er blevet forbedret.

Nogle har misforstået det i retning af, at man ikke længere må regulere invasive arter. Lad os med det samme slå fast, at man fortsat må regulere ovennævnte arter hele året rundt.

At de nu har fået en jagttid fra 1. september til udgangen af januar øger blot mulighederne for at bekæmpe dem, idet man i disse måneder kan nedlægge dem på almindelige jagter og ikke behøver at have indhentet tilladelse fra ejer eller bruger af ejendommen, som er praksis i forbindelse med tilladelse til regulering.

Herudover kan de unge jægere på 16 og 17 år også deltage i bekæmpelsen af de uønskede arter, når der er tale om egentlig jagt.

Regulering er jo forbeholdt personer, der er fyldt 18 år. Så kombinationen af jagttid og reguleringsmuligheder for de invasive arter giver altså næsten optimale forhold for efterstræbelsen af de uønskede arter i den danske natur.

Der vil i øvrigt inden længe foreligge en ny bekendtgørelse om vildtskader, som især øger mulighederne for regulering af mårhund.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-04-11 08:55

Hej LuffeA

Du skrev: "Mårhunden er jo til fare for den danske natur, derfor tiltaget."

Du har hørt at den er til fare for den danske natur - men er den det ? Hvor har modstanderne af mårhunden deres viden fra ?

Hej Pyroteknik

Du skrev bl.a.: "Jeg kan forstå at øjenvidnet4 ikke er jæger, og derfor ikke har forstand på de dele."

Jeg mener nu nok jeg har et vist kendskab til naturen - har gået på jagt i snart 50 år, så helt grøn udi jagtens glæder er jeg nu ikke !
Til dig vil jeg gerne gentage spørgsmålet som jeg stillede til LuffeA ?

Hej Heidi Ho

Tillykke med dine nye solbriller - prøv at tage dem af !!!

Øjenvidnet4
Jæger af 1.grad

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 05-04-11 09:04

hvorfor reagere WSPA ikke, når dyrerne lider, men de vil gerne samle 100kr om mdr i bidrag.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-04-11 09:11

Hej Øjenvidnet.
Da jeg læste dette her;
Citat
Lad os få stoppet denne "klapjagt" og i stedet lave jagttid på dyrene, nøjagtigt som alle andre dyr på den frie vildtbane
Måtte jeg bare tage solbriller på
Der er jo jagttid på mårhunden.

Hvorfor er mårhunden en trussel.?
Mårhunden vil være i stand til at udkonkurrere andre hjemmehørende rovdyr, idet den er i stand til at udøve flere forskellige jagtformer og ikke få specifikke, her skal nævnes at mårhunden er en god svømmer og kan bevæge sig over store afstande til vands og derudover er den en glimrende klatre. Dette kan have en stor indflydelse på fuglelivet og mindre pattedyr, da vi i dag i Danmark ikke har et rovdyr, som mestre begge disse discipliner.

Mårhunden kan endvidere være bærer af en bestemt type bændelorm, som kan være farlig for mennesker. Denne type bændelorm kan i værste tilfælde overføres til mennesker via mårhundens ekskrementer på fx svampe, bær og lignende som plukkes i naturen.

Disse fakta kan du ikke benægte.!

Mvh.
HH.
Nå, tid til en kop nord andalusisk bjergmokka u/sukker og fløde.
Men gerne med en småkawe fra Kjeldsen.

Småkawer fra Kjeldsen gi'r liv i pelsen....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-04-11 09:27

Hej Heidi Ho

"Dette kan have en stor indflydelse på fuglelivet og mindre pattedyr, da vi i dag i Danmark ikke har et rovdyr, som mestre begge disse discipliner" At klatre, forståes !

Så er det sgu' da ikke for tidligt at den danske natur beriges med en sådan begavelse !!
At den er eminent til mange ting, gør den efter min mening ikke til et uhyre som med djævlens vold og magt skal udraderes !
At den måske kan være bærer af en type bændelorm der er farlig for mennesker, er efter min mening absolut ikke grund til dens efterstæben. Den mangfoldighed også dette dyr kan berige vor natur med, gør jo blot, at andre dyr tilpasser sig den nye orden, hvis det nu kommer så vidt, at mårhunden skulle oversvømme og overtage vor natur.
I ser jo også bort fra, at de vil kunne jage en masse af de dyr I har nævnt, nemlig rotterne !!

Med småkawer fra Kjelsen må du være trængende ????

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-04-11 10:13

Citat
I ser jo også bort fra, at de vil kunne jage en masse af de dyr I har nævnt, nemlig rotterne !!
Muligvis har du en pointe der..?
Det er ihvertfald et argument, som jeg lige vil "bore" lidt i...

Njaaaaa, trængende vil jeg ikke lige kalde det....mere i pengenød.
Købmanden havde tilbud på småkawerne - fordi sidste salgsdag er i morgen.....
10 poser for 1 poses pris.... Nu har jeg inviteret hele familien på en tår aftenskaffe m/småkawer......

Mvh.
HH.
Tilbudsjæger...

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 05-04-11 10:25

- hvem bestemmer, de bedste eller de fleste? (Frit efter Niels Hausgård)

kryds

Kommentar
Fra : Pyroteknik

Dato : 05-04-11 12:30

Uha, her er sket meget siden i aftes. Det er vist ved at udvikle sig til en mere akademisk diskussion.

Ja det er rigtigt at der nu er kommet regulær jagttid på flere uønskede arter, men jeg mente at det var af underordnet værdi for diskussionen, hvorfor at jeg undlod dette.

TIL ØJENVIDNET4

Når du har gået på jagt i 50 år, så tror jeg at dine synspunkter kun er til for at få diskussionen for diskussionens skyld.

Vi får vores viden fra almindelige tilgængelige medier og rapporter. Du kan altid kontakte Naturstyrrelsen, hvis dine spørgsmål går ud over, hvad almindelige mennesker kan svare.

Men. jeg vil vende spørgsmålet om og spørge dig, hvorfor du er sådan en forkæmper for mårhunden?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-04-11 12:41

Jeg har min viden fra den skrevne presse, jeg går ikke ud fra at de løber med en halv vind i det her tilfælde.

I jægere skal altid gøre/ have det så teknisk og med ord der fylder en hel bibel.

Hvad med de giftige gopler der invaderer vores farvande og æder fiskeynglen, skal fiskerne have nye net der forhindrer at disse bliver fanget i weekender mellem 08-17:30 ?
Eller at ministeriet skriver at der ikke må trawles efter dræbergopler i de indre danske farvande når isen overstiger en tykkelse på 81 cm i perioden 26 december-31. februar.

Kommentar
Fra : Pyroteknik

Dato : 05-04-11 12:52

Til LuffeA

Jeg forsøger nu at holde informationerne på et sådanne niveau at alle burde kunne være med, hvis ikke, så har jeg udtrykt mig forkert.

Denne diskussion er kommet langt ud over hvad spøgsmålet var i første omgang. Der er nogen der har glemt hvad der står øverst til venstre; VEJEN TIL HURTIG LØSNING

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 05-04-11 13:14

Kære Pyrotekniker - du må da vist være ny i denne verden, ellers ville du da vide hvordan tråden løber af sporet når bestemte elementer er på banen

kryds

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-04-11 13:20

Til Pyroteknik

"Men. jeg vil vende spørgsmålet om og spørge dig, hvorfor du er sådan en forkæmper for mårhunden?"

Jeg forsøger at behandle alle dyr på en fair måde - som jæger skal man efter min mening opføre sig anstændigt og give alle de vilde dyr en fair chance - derfor !!

"Når du har gået på jagt i 50 år, så tror jeg at dine synspunkter kun er til for at få diskussionen for diskussionens skyld."

Kan du ikke uddybe det lidt - hvis ikke du har mod og mandshjerte til at indgå i en diskusion om et emne der er meget aktuelt, synes jeg du skal holde inde med skydningen !
Iøvrigt behøver jeg ikke spørge Naturstyrelsen om hvad jeg skal mene - jeg forsøger at sætte mig lidt ind i tingene inden jeg svarer - at du ikke synes mine spørgsmål er af såden en karakter at de bør kunne besvares lidt mere nuanceret end du har gjort, kan du ikke med rimelighed laste mig!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Pyroteknik

Dato : 05-04-11 13:40

Til Øjenvidnet4

Holde inde med skydningen, hmm, nu mener jeg vist nok at det var dig der gav hele emnet en bredside.

Jeg håber, ved gud, at du bruger gummi til det fluekn... Det jeg mente med mit indlæg er at tråden er kommet ud af kurs. prøv at læse øverst.
Mod og mandshjerte, tja, det skal jeg ikke bedømme om jeg har, det lader jeg andre om. Jeg svarer kun på tiltale. men jeg kan sagtens sige det rent ud af posen, hvis det er det du vil have.

Du er en kværulant. Du mener kort og godt at det er dine synspunkter der skal gå forud for alt andet. det er egoistisk. Om du vil spørge naturstyrelsen, var kun et forslag, men det er der du skal henvende dig da emnet er """"meget aktuelt"""". Jeg er sikker på at de gider at høre på dig og dine synspunkter, de er jo, som så mange andre organisationer, et talerør. Du kan jo også prøve med dyrenes beskyttelse.

Vi er helt enige om at jagt og regulering skal foregå etisk, det kan man også sagtens gøre ved regulering. Jeg vil så også sige at der kan være forhold der taler for at visse dyrearter skal bekæmpes.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-04-11 13:54

Neej, det går alligevel ikke. Det er ikke smart at legalisere mårhundens tilstedeværelse, blot fordi den evt. vil snuppe et par rotter til dessert.
Prøv at se, hvor hurtigt mårhunden formerer sig:
Citat
I 1993/94 blev der skudt 70 mårhunde i vores broderland syd for grænsen. Godt ti år senere var det tal vokset til 23.000 skudte dyr. Og i sæsonen 2007/08 blev der i den tyske natur nedlagt 34.590 mårhunde. Det svarer nogenlunde til det antal ræve, som jægerne årligt skyder i den danske natur. Jagtognatur.dk har talt med flere jægere, der kommer i områder i Tyskland hvor mårhundebestanden er eksploderet. De fortæller at ikke bare jordrugende fugle… men fugle generelt faktisk ikke findes i områder med store bestande af mårhunde. En jæger fortæller at 2 danske jægere indenfor 36 minutter skød 7 mårhunde på ansitz om natten indenfor 200 meter fra hinanden.
.....sakset fra Jagt og natur

Nej, mårhunden skal ikke være velkommen i Danmark.

Mvh.
HH.
Bestemte elementer på banen.....

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 05-04-11 14:28

Godt brølt H.H. - så kan der vel ikke være så meget for nogen at være i tvivl om...

kryds

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-04-11 15:30

Det er nemlig helt rigtigt., og jeg synes ikke at diskussionen er kørt af sporet. Vi har trods alt stadig ret til at have vores meninger - selv om de til tider ikke tåler et nærmere tjek.

Det jeg stadig ikke forstår, er den inkonsekvente holdning fra S&N-styrelsens side. Først buldrer man ud i pressen om mårhundens glubskhed - og beder jægere om at udrydde de individer, de antræffer. Dernæst begynder man at udstyre dyrene med sendere - og vil nu neutralisere (klippe pladerne) på mårhundene. Men så fortsætter de squda med at æde løs af faunaen. Hmmmmmmmmm - det kan være der følger tilskud med fra vildtforvaltningen - hvis man lader mårhundene leve - frem for at bortskyde dem? Der er måske penge i skidtet?

Ag dyretiske grunde foretrækker jeg jagt udenfor yngleperioden.

Mvh.
Tonganeseren
Vil gerne have en pelshue af mårhundeskind. Jubiiiii.

Accepteret svar
Fra : Pyroteknik

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-11 16:02

Jeg forstår dit synspunkt, Tonganeseren.

Inkonsekvent vil jeg ikke kalde SNS holdning, der spilles bare på flere heste. Jægerne i sig selv, kan ikke nappe dem alle, derfor, tror jeg, at man har lavet forsøgene med GPS senderne. Ja de vil unægteligt æde løs af faunaen, MEN, vi vil jo også få noget at vide om deres bevægemønstre, ved at lave nogen leve.
Jeg ved at følgende nok er en hupotese, men måske når vi har mere viden om mårhunden, så kan vi enten udryde den, eller bringe den ned på et stade, hvor naturen kan være med uden at lide overlast. Vi kan jo heller ikke udryde alle rotterne, men kan gøre et forsøg på at begrænse dem og deres skader.

Jeg tror ikke at der er penge i at lade den leve, nok nærmere det modsatte. Det er nok et nødvendigt onde at slippe dyr løs, men det giver dog noget viden. om vi så bruger den viden fornuftigt, ja det vil kun tiden kunne vise.

"" og så lidt uden for diskussionen ""

For at tage et eksempel fra min hverdag. over på min jagt, har jeg et par fiskehejre, de æder mine ællinger. Jeg kunne godt søge at få tilladelse til at regulere dem, men da det "kun" er et par, har jeg valgt at lave en ællingegård med net over. Det har begrænset skaderne. Moralen er at man ikke skal skyde alt væk, bare fordi at det ikke passer ind i billedet. Men i forhold til mårhunden, så gør mine hejre ikke så stor skade som mårhundene.

Jeg vil nu hellere have en hue af vaskebjørn, ligesom david crocket...

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-04-11 16:12

Hvis en fjende skal bekæmpes effektivt, kræves der en viden om, hvor evt. fjenden befinder sig, hvilket aktiviteter, hvor er han på vej hen - og tager han evt. de tomme flasker med.

Citat
Judas er en mårhund, som er blevet fanget, steriliseret og forsynet med en sender. Fra halsbåndet omkring Judas hals sendes der GPS-signaler, som hurtigt kan aflæses på computeren hos Jens Henrik Jakobsen, der er vildtkonsulent hos Naturstyrelsen Vestjylland.

- De seneste signaler er kun et par timer gamle, så vi har helt styr på, hvor mårhunden befinder sig, siger Vildtkonsulenten.

Mårhunden kaldes Judas, fordi den skal forråde sine artsfæller - som et led i bekæmpelsen af det skadelige og invasive rovdyr. Faktisk er der lige nu to Judas'er på spil i Vestjylland. Og de to GPS-mærkede mårhunde opfører sig meget forskelligt:

- Den ene bevæger sig meget aktivt rundt i landskabet vest for Varde. Den løber op til 20 kilometer hver nat, og det tyder på, at den er på jagt efter en mage. Den anden er udsat nær Vest Stadil Fjord, og den bevæger sig rundt på et meget mindre område, højst 2-3 kilometer hver nat. Derfor tror vi, at den har fundet sig en mage, forklarer Jens Henrik Jakobsen

Kort fortalt, det er for at kortlægge mårhundens færden..osv..osv..osv...

Mvh.
HH.

Citat
Godt brølt H.H. - så kan der vel ikke være så meget for nogen at være i tvivl om...

kryds
Tak Kryds.!
Hvis du oplyser din adresse, sender jeg dig en pose af Kjeldsens "sjokolaug kawer"
"Å det ska' ik kost' dig en nikkel"

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 05-04-11 16:42

Kære Øjenvidne

Du har min støtte et langt stykke hen ad vejen ! Som jeg forstår på dine skriverier, har du ikke givet udtryk for at man ikke kan bekæmpe de nye gæster i vor natur, men blot givet til kende, at det er måden man vil bekæmpe dem på der er uetisk ?
Jeg har selv tidligere slået et slag for, at vi skulle genindføre bl.a. vildsvin i den danske natur - der er rigeligt plads til dem ! Hvorfor så ikke mårhunden ? Lad os da se hvor galt det går, hvis ikke der bliver gjort noget, i stedet for disse dommedagsprofetier vi oplever i disse dage.
Men typisk dansk - vi tør ikke prøve noget nyt, tænk nu hvis det bliver farligt - det er dansk vanetænkning.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-04-11 20:10

Citat
Du har min støtte et langt stykke hen ad vejen ! Som jeg forstår på dine skriverier, har du ikke givet udtryk for at man ikke kan bekæmpe de nye gæster i vor natur, men blot givet til kende, at det er måden man vil bekæmpe dem på der er uetisk ?
Det uetiske har jeg enormt svært ved at få øje på.
Hvad er det, der er så uetisk.?

Citat
Jeg har selv tidligere slået et slag for, at vi skulle genindføre bl.a. vildsvin i den danske natur - der er rigeligt plads til dem ! Hvorfor så ikke mårhunden ? Lad os da se hvor galt det går, hvis ikke der bliver gjort noget, i stedet for disse dommedagsprofetier vi oplever i disse dage.
Men typisk dansk - vi tør ikke prøve noget nyt, tænk nu hvis det bliver farligt - det er dansk vanetænkning.
Njaar, det er netop at spille hasard med naturen som indsats, at give mårhunden frie tøjler.
I modsætning til mårhunden, hører vildsvinet til i Danmark.

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-04-11 23:28

Tak for svaret Pyroteknik. Og tak til alle for en sober debat.

I tråd med vores hyggelige debatform på siden her, vil jeg afslutte med en lille perle: He, he . . pågældende læge må have været vind og skæv eller blot enormt sexfikseret:

En læge på et dansk sygehus gik sidste år helt galt i byen, da han under en rutinemæssig kikkertundersøgelse af en kvinde undersøgte skeden, selvom kikkerten skulle have været indført i endetarmen.

Fejlvurderingen af kvindens intime dele har givet lægen AD en alvorlig begmand i Patientklagenævnet.

På baggrund af en klage fra kvinden, har AD, der arbejder som 1. reservelæge, fået kritik af Patientklagenævnet, der har indskærpet ham at udvise større omhu i sit fremtidige virke.

Kvinden skrev i sin klage, at hun skulle have udført en kikkertundersøgelse af sin endetarm, men at der gik mere end 30 min. før lægen blev klar over, at kikkerten i stedet var ført ind i hendes skede.

AD skulle endda have nået, at udtage en række vævsprøver, før han opdagede, den var gal.

Der gik dog i følge AD selv kun få minutter, før han opdagede miseren og indførte kikkerten i rette åbning.

Men som læge er det, i følge Patientklagenævnets afgørelse, væsentligt under normen ikke at kunne kende forskel på en kvindes kropsåbninger, også selvom anatomiske forhold som f.eks. overvægt skulle vanskeliggøre det.
Den pågældende kvinde var dog ikke overvægtig, og der var ikke heller ikke andet, der gjorde ADs udsyn vanskeligt, fremgår det af Patientklagenævnets afgørelse.

I afgørelsen hedder det endvidere, at AD har:

- Handlet væsentligt under almindelig anerkendt faglig standard ved sin behandling af d. 16 marts 2010. Det skal endvidere indskærpes overfor 1. reservelæge AD, at han udviser større omhu i sit fremtidige virke.
Til stede ved undersøgelsen var også tre sygeplejersker. Ingen af dem har modtaget kritik fra Patientklagenævnet, da de undervejs handlede i overensstemmelse med normen for almindelig anerkendt faglig standard, hedder det i Nævnets afgørelse.

AD er stadig ansat på sygehuset. Han er i øjeblikket på ferie, hvorfra han ikke ønsker at kommentere sagen, siger han til bt.dk

bt.dk er bekendt med lægen og sygehusets navn.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-04-11 23:29

Jægere har også taget fejl - som da en kendt person i det jyske skød en tamged.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-04-11 13:19

Det er ufatteligt at en læge kan tage så elementært fejl - og så af disse to huller.
En femten årig knægt tager ikke en gang fejl af omtalte åbninger - det tiltrods, at lyset i de fleste tilfælde er slukket.

Ja, man undres gang på gang.

HH.
Har aldrig taget så meget fejl....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-04-11 16:31

En gammel sømand udbrød engang:

"Selv den første havn er den bedste, når det blæser op til storm" HuH Haaaaaaeee".

Nu kommer jeg fra øgenavnenes by - Silkeborg, og helt automatisk kommer jeg på den tanke - at vi finder et godt og rammende øgenavn til den snøvsede læge.

Kom med et godt forslag.

"Whole in one"

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Pyroteknik

Dato : 06-04-11 17:21

Søvnig ?? det må han have været...

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-04-11 19:17

Vi kan jo kalde ham for - Professor Vagi'anus von Rektum.
Den navn sidder lige i centrum..

Mvh.
HH.

Til nordlige lande vi vildænder kommer,
og bygger om våren vort hjem for en sommer
en rede så lun af vor kærligheds dun
en rede så lun af vor kærligheds dun.

Hvem der har skrevet tekst og melodunte...??? Aner det ikke.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-04-11 19:21

Skrev jeg da; Den navn.......
Mig ik' tale og skrev danska mer'

Gå i seng, HH.!!!
Jeps, smutter op og sover nu - nat nat

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-04-11 10:05

Heidi Ho

Til nordlige lande vi vildænder kommer,
og bygger om våren vort hjem for en sommer
en rede så lun af vor kærligheds dun
en rede så lun af vor kærligheds dun.

Hvem der har skrevet tekst og melodunte...??? Aner det ikke.

Knud Pheiffer skrev teksten - melodien: vistnok gammel svensk melodi, men på pladeindspilning arr. af Leon Landgren, svensk jazzmusiker m.m.
Lulu Ziegler sang den til stor succes.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-04-11 13:29

Jeg takker for oplysningen, Øjenvidne.
Egentlig en dejlig melodi, men på en eller anden måde føler jeg, at teksten er en smule banal.

En anden god melodi - med en super banal tekst er;
I en sal på hospitalet
hvor de hvide senge står.
Lå en lille brystsvag pige
syg og bleg med gyldent hår ....etc....

Hvem der skrev og forfattede den - det aner jeg heller ikke. Men jeg husker svagt at det var Arthur Jensen (vicevært Meyer) der sang den i tidernes morgen.

Hov...! Vicevært...staves det forresten ikke, visevært.?

Mvh.
HH.
Har lige opdaget.....AT JEG HAR TAGET 5 KILO PÅ.!!!!
Nej, det er ikke fedt at være tyk....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-04-11 17:40

Jeg håber der er et stykke vej op til Hæ-klassementet.

Udsat ved kikkertundersøgelser er så folk som har røv i begge ender.

Mvh. Tonganeseren

Den der Lulu-ting var vistnok en sang fra krigens tid. Den var i hvert fald fast inventar på GIRO 413 i en årrække - hvorefter "Hvide Måge" og "Skul gammel wenskab ej forgå" tog over. Det var ulideligt.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-04-11 08:48

Heidi Ho

"I en seng ......." er ganske rigtigt umulig at finde tekstforfatter og komponist på, men jeg tror ikke Arhtur Jensen sang den !! Derimod ved jeg, at Victor Cornelius sang den - måske også Ib Schønberg??
Måske vi kunne få et kompetent svar fra bb1, da de formentlig har været gode venner - døde er de i hvert tilfælde !!!
Ydermere kunne det tænkes, at Ibbermand var en jagtkammerat, som drev lidt jagt i Dyrehaven bag Cirkusrevyens telt, og det var måske her at bb1 fik sin jagtdebut ?

Med de mange tilbuds-småkager du sætter til livs og samtidig bruger solbriller, inden solen for alvor får magt, skal det sgu' gå galt med din vægt !! Du trænger til det simple liv i en bjerghytte in the high mountains i nogle måneder, hvor du udelukkende må ernære sig med eget fanget/skudt føde og friskt koldt kildevand - det skal nok hjælpe på din slankekur
Din skræk burde ligge i det faktum som Tonganeseren beskrev - at komme til at ligne HÆ - det burde kunne afholde dig for slige usunde ting !! Fortsæt endelig med tobakken ellers går det sgu' da helt galt !!!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-04-11 08:59

Jeg kommer aldrig op i Hæ's vægtklasse.
Allerede nu bliver der taget hånd i hanke om problemet.
Nu - igår til aftensmaden, stod menuen på masser af grøntsager og nul fed sovs - og ingen dessert

Vi har endvidere besluttet, at det skal være "onsdage" onsdag, torsdag og fredag.....og "lørdage" lørdag, søndag, mandag og tirsdag.
Jow, dælme da, det er dejligt at være på slankekur..

Mvh.
HH.
Nu med nye clock træsko.
Iøvrigt købt i Lidl

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-04-11 10:36

Jeg zappede lidt på..........øh... skrev jeg zappede.?? Jeg mente naturligvis - jeg surfede lidt på jagtformidlingens debatside, og fandt en interessant debat (jagt indland) der omhandler fasanudsætninger.
Hvis den debat fortsætter, kan jeg godt forestille mig at det hele ender i "debatragnarok"

Vores allesammens hoffotograf skriver; "Jeg stod engang på min post og skød 42 fasaner. Godt nok er det 25 år siden..........."

Det kan jeg ik' forstå. Jeg mener, jeg engang læste - et eller andet sted, at omtalte fotograf kun har haft jagttegn i 15 år..????
Er vi ude i noget kriminelt her.?????
Har den "gode" fotograf virkeligt jaget uden at ha' jagttegn.?
Eller....er manden fyldt med løgn.?

Mvh.
HH.
Har nu sat clok'kerne. - de gnaver som bare pokker.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-04-11 13:40

Heidi Ho

Hvis hofsnogen er lige så godt skydende som hans gode ven og væbner i det midtjyske, er hans udsagn løgn !!
Om han har drevet jagt uden jagttegn ?? Man kan tænke sit !! Men rundkørselsejeren har i sin bekendtskabskreds nogle "venner", hvoraf én er blevet stemplet for at drive en alternativ jagtform på fremmed jord, såh..........., ................??????

Det er sgu' godt du ikke har stillet træskoene !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-04-11 13:46

Det er nemlig helt rigtigt. Jeg tror squda ikke at manden har haft jagttegn i 10 år. Det fik han, da han blev træt af at være kommunalarbejder på Københavns Vestegn og flyttede til Jylland. Jeg tror det drejer sig om en virus på egnen. De kan simpelthen ikke lade være med at fylde folk med løgn. Ballehoof fiflede også med antallet af år som vagteludsætter på sit "gods". De kan ganske enkelt ikke holde sig på dydens snævre vej. Altid opfører de sig som elefanter i en glasbutik. Tsk, tsk!!!!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-04-11 13:49

Jeg kunne godt tænke mig at se Hæ køre med trillebør.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-04-11 14:15

Det er nok behageligt for Hæ at køre med trillebør - han kan hvile maven i børen..

Det er sgu' godt du ikke har stillet træskoene
Ja, jeg havede kun sat dem

Et godt råd - køb aldrig træsko i Lidl - de gnaver, gør de.
Jeg burde være for klog til at smide gode penge efter et par dårlige træsko.
Sidste år købte jeg et par gummislaskere - også i Lidl. De gnavede også - men det var i skridtet - skafterne var simpelthen for lange.

Uha da, for en fæl måde at blive intimbarberet på.

Mvh.
HH.
Huj og hej, hvor det blæser.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-04-11 15:04

Tonganeser

Jeg kunne godt tænke mig at se Hæ køre med trillebør.

Mener du dermed rigtig trillebør eller mener du bb1 som trillebør

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-04-11 13:00

At tænke sig...........

Det tager et egetræ 200 år - sådan cirka.... at vokse sig til samme omfangsmål som Hæ.........200 år.!!!!!
Såååååeeee, man må sige, Hæ er satme hurtigvoksende - omkring livet.

Mvh.
HH.
dengang da du drog af sted,
tog du ølopluk’ren med.
Kom hjem, kom hjem!
Oh, kom dog hjem!

Gammel Oswald sang....Fra dengang mænd var mænd - og bøsser.?.....det var noget man skød med.
Og kællingerne.!! - De kendte satme sin plads - som enten var bag komfuret, såfremt der ik' skulle skovles sne - ellers var det oppe i sengen med spredte ben.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-04-11 13:15

Næh! At se Hæ og Bæ køre trillebør sammen, ville være det styggeste syn i dette årtusinde, så det holder vi ude af betragtning.

Det jeg ser for mit indre øje er Hæ`s forgæves forsøg på at løfte støttefø'dderne på trillebøren fra jorden. Skal han have en jordisk chance for at komme afsted, så skal han jo gå med strakte arme..

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-04-11 07:58

Jeg hørte iøvrigt i går, at bb1 ikke har fået sat forårsplanter ud til gnomerne og storken inu - ka' han så komme i gang - hans forhave ligner, efter sigende, dødens forgård !! Ligeledes er der nogle naboer som klager over en udvendig døråbning- meget fint bygget, men som mangler en dør og nu har gjort det i flere år !! Man ønsker simpelthen en dør isat, da det trækker voldsomt i hele kvarteret uden

Øjenvidnet4 (Kurt Clausen)

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-04-11 13:16

Hej Kurt Clausen.
Du har inu ikke fremlagt biviser på at du hedder det.!!

Jeg tror nemmerlig du hedder J..... P........ og bor i den sydvestlige del af T - i H..gade nr X med postnummer XXXX
Du er gift med S og har 14 børn som hedder G,H,K,O,I,R,T,D,V,M,N.B,A,Å.
Din hund har 4 ben og en hale - og siger vov vov. Din kat siger mijav

Du er nu BOSTED, fordi din far hedder HG og den mor hedder GH.
Den far er hankønsvæsen og din mor er af hunkønsvæsen.
Jo jo K. C. du er afsløret.

Mvh.
HH.
Privat dektektiv

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-04-11 14:55

Jeg er lige hjemvendt fra et lynvisit i Jylland og nu har jeg med egne øjne set hvor bb1 bor !!
Mine gode bekendte, som jeg plejer at referere fra, har overhovedet ikke overdrevet - du gode gud !!
Det ligner sgu' en bolig i det tidligere DDR, dog skal ret være ret: bb1 gør hvad han kan for at holde det pænt, men selv om huset er rødt, så skæmmes det noget af en grå garage (er det mon her hans kontor ligger?). Med de omgivelser kan man godt forstå hvis bb1's humør engang imellem er lidt gråt !!
Udenfor garagen står en til dels hjemmelavet trailer og det bliver det jo ikke kønnere af - gad vide om det er prototypen til jagtvognen, som iøvrigt er møjhamrende ulovlig at køre med !!

Jeg er rystet over det jeg så !!

Øjenvidnet4 (Curt Klausen)

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-04-11 18:34

Jeg takker hermed for tilkendegivelserene vedr. "skud på råvildt"

Med de bedste hilsner til Jer alle.
HH.

Jeg har tændt lidt op i brændeovnen - her til aften
Det er pissekoldt...