/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel opslag med 2 betingelser
Fra : kondivand
Vist : 4187 gange
50 point
Dato : 04-04-11 12:59

Jeg har brug for en formel der skal skal returnere en værdi fra en anden tabel.

Antag jeg har en række, hvor jeg f.eks. har cellerne a1 og a2. Nu skal Excel gå over i et andet ark og finde den række der indeholder både værdierne fra a1 og a2 og herefter returnere det som står i f.eks. rækkens 5. kollonne.

Normalt når jeg bruger Lopslag, så har jeg blot en betingelse, at den skal finde f.eks. a1 i en anden tabel og herefter returnere den værdi, som er placeret i en bestemt kollonne og samtidig står i rækken.

Det bliver mere besværligt, når det er to betingelser, som skal være opfyldt - hvordan tackler jeg den ?

Kommentar
Fra : sion

Dato : 04-04-11 13:14

Hvis der kun er én række, der opfylder dine søgekriterier, kan du bruge formlen =DHENT() eller =DGET() (dansk eller engelsk).

Det kan være lidt vanskeligt at forstå, hvordan formlen fungerer. Men prøv at læse under Excels hjælp, og ellers spørg her.

Alternativt er der en lidt mere vanskelig metode, som kræver at dine data er sorteret på en bestemt måde.

Simon

Accepteret svar
Fra : molped

Modtaget 25 point
Dato : 05-04-11 21:51
Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 24-05-11 20:24

Tak for svaret molped.