/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
underskrift
Fra : denevigeuheldige
Vist : 711 gange
50 point
Dato : 04-04-11 10:16

Hvordan er det lige? 2. part ønsker at jeg fysisk skal sende et brev med min underskrift. Men udgør en digital underskrift ikke det samme i f.eks. en e-mail?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-11 10:31

Du kan da ikke sende din underskrift. Det skal da være på et dokument, og via elektronisk overførsel bør det være med FAX. E-mail er ikke et gyldigt dokument.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-04-11 10:54

Du kan ikke betrakte en underskrift med digital signatur som en fysisk underskrift. Digital signatur bruges til at validere at en mail kommer fra den person som sender mailen. Som Eyvind skriver skal du bruge fax til at sende dit dokument med en underskrift, DOG kan du også scanne dit dokument og vedhæfte det en mail og på den måde sende det.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 04-04-11 10:55

Jeg troede at når man sender et dokument via e-mail hvor e-mailen er signeret og krypteret, at det var ligeså gyldigt. Så slipper man alligevel ikke udenom postdanmark?

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 04-04-11 10:58

webnoob> dir svar krydsede mit indlæg. Jeg har mulighed for at kunne scanne, så ud fra hvad du skriver, vil jeg fremover udskrive mit dokument, påføre min underskrift, scanne dokumentet ind på pc`en og derefter sende en krypteret e-mail til modtageren.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 60 point
Dato : 04-04-11 11:00

Du skal IKKE kryptere mail, med mindre modtageren har en kopi af din krypteringsnøgle, så nøjes med at tilføj din digitale signatur.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 04-04-11 11:00

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-04-11 12:34

Det var så lidt, er altid glad for at kunne hjælpe.