/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjælp!! Tanket blyfri 95 på Diesel Yaris
Fra : Abu001
Vist : 1977 gange
20 point
Dato : 04-04-11 06:13

Hej alle.

Har brug for gode råd.

Jeg har tanket 34 l blyfri 95 på min Diesel Toyota Yaris hvor der var ca. 5 l diesel i forvejen. Hvad kan jeg gøre?

Motoren har ikke været startet siden tankning.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 04-04-11 06:24

Du skal have bugseret bilen på værksted, for at få benzinen pumpet ud igen.
De kan så tage stilling til, om der skal foretages yderligere, men dieselpumpe og filtre.
En diesel bil kan ikke tåle, selv få kilometers kørsel på benzin, da der ingen smøring er i benzin.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 30 point
Dato : 04-04-11 06:37

som skrevet den skal på værksted og tanken skal tømmes og fyldes op med diesel igen og så køre den igen nu når den ikke har været startet bør det ikke være nået

Kommentar
Fra : Abu001

Dato : 04-04-11 06:38

Er det helt umuligt at tømme en tank selv?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-04-11 06:54

Du kan tømme tanken selv. På nogle biler er det en bundplug i tanken som du bare løsner og tapper af benzinen. Hvis ikke får du tage bagsedet ud og fjerne tankmåleren og tømme tanken derfra.Du kan prøve med en hevert fra tankpåfyldningen, men det plejer at være svært at få en slange ned i tanken.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-04-11 07:28

hvis du kan komme ind under bilen, kan det godt lade sig gøre at tage en brændstofslange af og tømme den. men det er lidt besværligt.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 04-04-11 09:34

hvis du kan komme under bilen kan du tage benzinslangen af så vil brandstoffet løbe ud, men husk dr løber ca 40 L ud så have baljerne klar. og hvis du får svært ved at sætte benzinslangen på plads igen, så prøv at smører den med noget w40, så kan den lettere glide på plads.

Godkendelse af svar
Fra : Abu001

Dato : 04-04-11 09:55

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : Abu001

Dato : 04-04-11 10:01

Tak for de gode og hurtige svar. Har ikke autohjælp, men det er vist lidt for uoverskueligt for mig at gøre det selv. Jeg må finde en der billigt kan bugsere bilen på værksted.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-04-11 01:30

Kender ikke Yaris, men normalt sidder brændstofpumpen i tankens top (under et dæksel under bagsæderne. Kan du finde dens strømforsyning* og fremløbsslangen, så tag fremløbsslangen af, sæt en anden slange på studsen og ud i et par dunke (eller 8, hvis de kun er 5liter)
Hvis du er heldig arbejder pumpen konstant når nøglen står i normal kørestilling, og så tømmer den stille og roligt tanken.

*på mange biler arbejder den kun i 5-10 sekunder, hvis bilen ikke startes, og så må du i gang med et voltmeter (kan købes for under en hund i de fleste byggemarkeder, thansen og harald nyborg), for at finde + og -, så du kan forsyne den med direkte ledninger (du kan bruge en ganske almindelig lampeledning) fra batteriet.

Det ser voldsomt ud, men er ret enkelt, og timelønnen i skattefri besparelse er ret god.

OG DER ER INGEN DER SKAL SPØRGE, HVORFOR JEG HAR SAT MIG IND I PROBLEMET