/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
RMX VS Aprilia Rally
Fra : NetMechanic
Vist : 1081 gange
60 point
Dato : 16-05-03 11:21

Hejsa.
Jeg kører generelt Suzuki GSX250 R motorcykel, men vil købe mig en knallert, til de kortere ture og til regn/slud/sne osv osv.
Denne knallert skal tunes med alt kræs den kan få næsten.
Dvs stort cylinder kit,karburator,udstødning,kobling,vario,krumtap,(rmx) tandhjul og bla blah...hehe
Jeg vælger mellem en rally og en rmx, jeg har læst en del om dem begge, og har selv haft 3 rallyer gennem tiden, så den kender jeg dog en del. Men på alle hjemmesiderne jeg har læst, har de jo klart favoritiseret de knallerter de SELV har, dvs en Rally side? Rally tager NEMT rmx osv, og rmx side, rmx tager NEMT rally osv :)
Jeg vil have SANDE oplysninger på dette :)

Vi taler her om, at BEGGE modeller, har fået alt det gode kræs monteret...
Jeg kan kun forestille mig at en rally er den mest "Smidige" og nemme at kaste om hjørner og sådan, korrekt?
Hvilken er hurtigst i optrækket?
Hvilken er hurtigst i topfart?
Hvilken er det bedste køb?
Jeg har aldrig set en tunet rmx, køre, med egne øjne for det ik skal være løgn, så jeg ANER ikke hvordan den kører.

og til sidst, hvad ville DU vælge?
Jeg får dem til samme pris.
Hvilken er

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 16-05-03 13:16

rally er hurtigst i optræk
rmx er hurtigst i topfart
rmx synes jeg er det bedste køb, da jeg synes den er mest stabil i forhold til rally......

så køb en rally, det vil du ikke fortryde

Kommentar
Fra : NetMechanic

Dato : 16-05-03 13:37

Du mener RMX?? ikke rally ik? :)
Dit råd er lidt utvetydigt hehe, rmx er den mest stabile, så køb en rally HEHE! :)

Hvilken så, rmx?

Kommentar
Fra : Nick15

Dato : 16-05-03 22:38

Køb en Smx den er helt klart federe sådan en køber jg når jeg bliver 16!

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 60 point
Dato : 17-05-03 09:30

Hmm, RMX er jo lavet til at kører cross på, og det er den også fremragende til... Den er bare IKKE lavet til at kører i byen med, en rally ligger meget bedre i svingene på de små veje...

Og det med optræk og topfart, det kan jo altsammen ændres så rallyen kommer til at slå RMX'en, eller omvendt...

fx optrækket kan jo ændres meget nemt med andre ruller i rally'en.....

Jeg ville vælge rally'en..

Kommentar
Fra : NetMechanic

Dato : 17-05-03 10:35

Jon,

En rally, standard årg 01.

Montage af, Athena 47,6 Racing alu cylinderkit, Gearsæt Prim 14/42-13, 24mm Amal karburator til Manuel choker (eller 21mm måske bedre?) incl 24mm studs og andet luftfilter, racerkobling, Top Racing Evo krumtap som kan holde til ca. 14000RPM.,Turbokit Udstødning, Malossi Racing vario.

Lyder ovenstående fornuftigt?
Hvad vil det koste for komplet montage af alt?
Hvad vil den køre mht optræk & topfart tror du?
Piller man også skiverne når sådan en tuning skal laves?

Alle oplysninger kommer fra Http://www.Scooter-shoppen.dk
Så hvis du har en bedre "liste" then bring it on :)

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-05-03 10:40

Altså, jeg kan da nemt finde et meget kraftigere sæt, men det kommer til at koste mange penge, og det ved jeg ikke om du er intresseret i ?

og skiverne, JA !

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-05-03 10:42

Hyber Racing Cylinderkit - Polini Evolution 70 ccm eller som mange foretrækker, Malossi MHR
Tun udstødning - Top Performance Nardo, Polini Evolution eller Yasuni C20...
24-26 mm Dellorto Kaburator - 26 mm ville klart være at foretrække...
26 mm Studs - Ellers er der ingen effekt ved større kaburator...
Power Luftfilter - Polini Evolution...
Mallossi Indsugnings Forstærker
Top Performance trykfjedersæt
Top Performance Kilrem
Mallossi Delta Kobling
Mallossi Wing Bell Koblingsskål
Polini Evolution 36/38° remskivebagdel
Racer nåleleje ved krydspind
Top Performance 24% Gearing
Polini Evolution Oversize Membranblok
Racing Krumptap - Malossi RHQ
Racer Tænding - Fx. Italkit Tændingssystem...
Variomatic - Malossi Multivario
Tændrør - NGK Br10EIX

Pris: Tja....... omkring 13000 alt efter om du kan få mængde rabat...

Kommentar
Fra : NetMechanic

Dato : 17-05-03 11:04

æhhm...
Det lyder jo godt alt sammen...men :) HEHE...det er måske liiiige overkanten ;) jeg har jo også mc, der er fart nok, så den behøver ikke være HELT SINDSSYG, hehe men bare sådan i den gode ende og inden for en rimelig prisklasse, omkring 5000 +/- 1000 eller så noget..
Den skal bare bruges til let transport og sjov og ballade :)
Hvad ville du foreslå til de penge?

Kommentar
Fra : NetMechanic

Dato : 17-05-03 11:05

Jeg vil lige sige at dit svar er "accepteret" hehe, har bare ik lukket det pga den lille diskusion vi har :)

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-05-03 11:27

Jamen det er jo meget svært at sige præcist hvad du skal købe, for der er jo så ekstremt mange muligheder!

men jeg syntes egentligt du burde kigge lidt på den her side, der kan du se lidt om hvad folk har på deres rally'er og hvordan optræk/topfart er i forhold til hvad de har på osv....:

http://tjenester.dk/mopedgallery.com/aprilia_rally.htm

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-05-03 11:29

ellers kig på www.moped.dk der kan du se lidt om forskellige tuninger !

ps. hvis der er noget derinde du ikke forstår så spørger du bare (det er mig og en kammis side

Kommentar
Fra : NetMechanic

Dato : 17-05-03 11:29

Hey du, har du ikke Msn messenger eller ICQ ??

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-05-03 11:33

icq: 152858228
msn: jon@swim.dk

men jeg kører om 10 minutter så jeg kommer på om et par timer...

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 17-05-03 14:02

Mit forslag til Ekstrem tuning er denne opsætning! Til folk som vil have det vildste af det vildste 70cc tun...
Men prisen er også der efter......!
Vores bud er Malossi MHR Team serien! Med den rigtige opsætning kan man få over 20 hk på baghjul,
men kittet er ikke for ny begynder!

Tun dele.... Firma navn / produkt.... ca. pris.....

Cylinder kit Malossi - MHR Team Speed 47,6 alu. 2500 kr.
Krumtap Malossi - MHR Team (med 12mm krumpind) 4000 kr.
Karburator Malossi 25mm Dellorto kit 1300 kr.
Studs medfølger i karburator kittet .............
Luftfilter medfølger i karburator kittet .............
Membran Malossi - V14 400 kr.

Variator Malossi - Overrange kit 1800 kr.
Gearsæt Malossi - MHR gearsæt 800 kr.
Kobling Malossi - Delta clutch 600 kr.
Kilrem Special Belt - medfølger i Overrange kittet .............

Remskivedel Komplet remskivedel - medfølger i Overrange kittet .............
Koblingstrykfjeder 45 kg's koblingtrykfjeder - medfølger i Overrange kittet .............
Tænding Malossi - Eprom (uden lys!) 2500 kr.

Udstødning Malossi - MHR Team 3000 kr.

Ialt 17.000 kr. !!

Scooteren for et ekstrem vildt optræk og en mega høj hastighed på ca. 140 km/t det kommer an på motor type, vægt osv......

Tun delene kan købes hos 50cc.nl og Scootparts.nl

med venlig hilsen Aske

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-05-03 16:45

Tja, det skal så lige siges at du kunne få den op på en del mere, hvis du gad og ofre en Yasuni c20 udstødning !

og hvorfor 25mm kabu når du kan få 26mm nemt ?

men ellers ser det da meget fornuftigt ud, men det er jo lidt urelevant da han jo lige har sagt at han ikke vil ofre 13k, tror du så han vil ofre 17k

Godkendelse af svar
Fra : NetMechanic

Dato : 17-05-03 17:05

Tak for svaret Jon.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-05-03 17:44

fedest

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 18-05-03 12:54

jeg kan nemt sige dig hvorfor at en Yasuni C20 udstødning ikke er go' i denne sammenhæng.... det er simpelthen fordi der er en forkert modstand i den udstødning....selvom den måske er større!!!! kabu'en SKAL være 25mm, det giver mærkeligt nok mer' end en 26mm på dette sæt!!!!

dette sæt er det fuldendte racing-sæt!!!