/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
WinXP Prof, ASP, IIS, Visual Studio 6
Fra : i56
Vist : 530 gange
150 point
Dato : 16-11-01 19:17

Jeg har problemer med at få oprettet en virtuel www-server til at teste asp-scripts med lokalt.
Forsøg på at oprette serveren med IIS og Visual Studio giver mig kun en SMTP-server, som jeg ikke har brug for.

Kommentar
Fra : SaD

Dato : 16-11-01 22:46

Virtuel server? øh....
Taler du om et virtuelt directory?
Og hvad har Visual Studio med dine webserver problemer at gøre?
Oprette? Altså installere, eller konfigurere dit site ELLER virtual directory?

Forklar dig lidt bedre; såsom, hvad har du gjort...

Proceduren er ellers pære simpel:
Installér IIS 5, kast dine asp sager i default roden, og skriv http://localhost dit dokuments navn her>.asp i din browser. 'Localhost' kan erstattes med dit netbios navn (din maskines navn på et netværk) eller din lokale IP adresse
Hvis du ikke vil have dine sager til at ligge i www roden, opretter du enten et site (eller et virtual directory under et site), og kan under konfigurationen af disse bestemme hvor dine sager skal ligge.v

SMTP server servicen kan du forøvrigt bare slukke for - den skal du ret sikkert ikke bruge (endnu)

/SaD

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 17-11-01 01:05

Hej
prøv lige at uddybe det specifikke problem lidt

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : i56

Dato : 17-11-01 09:36

Jeg skal forsøge at specificere problemet.
Målet er at kunne afvikle asp-scripts på min egen maskine.
Jeg har installeret IIS 5.1

Når jeg åbner IIS er følgende oprettet:
Internet Information Services
<local host name>
Default SMTP Virtual Server
Domains - Domain Name: <local host name>, Type Local (Default)
Current Session - No items to show in this view.

Jeg har forsøgsvis installeret stort set alt, hvad der ellers følger med Visual Studio (hvorfra jeg henter IIS), men uden resultat. Det er mig stadig ikke muligt at afvikle asp-scripts.

Når jeg i overskriften nævner "WinXP Prof, ASP, IIS, Visual Studio 6", er det for at give et så fuldkomment billed af min opsætning som muligt.

I må have mig undskyldt hvis jeg roder lidt i terminologien, men jeg har ikke programmeret siden slutningen af 80-erne, hvor det mest avancerede var Turbo Pascal og objectorienteret programmering var noget man talte om at indføre.

/i56

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 150 point
Dato : 17-11-01 14:08

Hej igen

Du skriver at du har "hentet IIS fra Visual Studio, og dette kan jeg ikke helt forstå.
Eftersom du har winXP Prof. har du også IIS. Dette ligge som en del af winXP. Hvis du går ind under tilføj/fjern programmer og ser under windows installation kan du her tilføje IIS.
Dette har jeg gjort mange gange, og hver gang har jeg kunne afvikle asp-scripts uden at skulle foretage mig noget som helst andet!!
Det eneste du dog skal være opmærksom på er at når du vil åbne en side med asp-scripts, så skal du åbne filen gennem din browser og over IIS. Altså åbn browser og skriv http://localhost/fil.asp Hvis du bare åbner filen i biblioteket afvikles dine asp script ikke.

Håber det kan være lidt til hjælp

Mvh
Parkens

Kommentar
Fra : SaD

Dato : 17-11-01 15:34

IIS ligger IKKE i Windows XP PRO default installationen, men ligger på din Windows XP pro Installations CD rom´en.
Så gør som Parkenss siger, OG hav endvidere din CD rom klar.

Og derefter skal du bare gøre som jeg i første omgang fortalte dig, som PARKENSS copy/pastede....
Hvis du herefter har problemer er du velkommen til at sende mig en mail, for det her point-system får sgu da godt nok nogle underlige mekanismer igang hos folk (redundante svar)

/SaD

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 17-11-01 15:47

Til SaD
Jeg bryder sammen og uuundskylder---havde virkelig ikke set hvad du skrev--har sovet igen!!!!!!!Håber du tager imod min fejltagelse,-samt beder i56 om ikke at acceptere mit svar.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : SaD

Dato : 17-11-01 16:12

Til PARKENSS
Op i arsen med det - det var fra min side mere ment som en kommentar til point-systemet her på Kandu...
Det er direkte fjollet for videns-delingen at man ikke kan "svare" hvis en anden har givet et "formodet svar". Hvis det formodede svar er forkert, svarer folk ikke før at threadstarteren har afvist det "forkerte" svar, får ellers kan de ikke få deres åndsvage point.
Meningen med sådant et sted som dette er vel at folk kan få hjælp, og man iøvrigt kan lære en masse af de diskussioner der forhåbentligt skulle komme igang.....
Point-systemet animerer ikke til en skid andet end videns-fascisme, hvor folk skal belønnes for at ville dele deres viden.

/SaD

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 17-11-01 16:30

Til SaD
Alle på kandu kan selv vælge om De ønsker at være oprettet som "Bruger" dvs.-udenom Pointsystemet,---eller om de ønsker at være oprettet som "Superbruger" og derved optjene point med mulighed for at bla. vinde præmier osv.
Så der er faktisk Plads til alle her. Selvom vi der er "Superbrugere" -selvfølgelig også går efter point,-så mener jeg nu også at Svar-kvaliteten er fin nok. Så,- der er jo frit valg.

Mvh
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : i56

Dato : 17-11-01 19:01

Tak til jer begge for hjælpen.

Svaret fra Parkenss ledte mig på sporet. Problemet var at jeg ikke var gået i dybden, da jeg installerede IIS. Derfor var ikke alle underliggende programdele installeret.

Jeg har nu installeret de manglende komponenter, og det får det til at se meget bedre ud.

Jeg har dog fortsat det problem at asp-scripts bliver ignoreret, men det får jeg nok løst hen ad vejen. Ellers må jeg vende tilbage.

Jeg er ked at at mit spørgsmål startede en uenighed, men glad for at i fik løst problemet.

/i56

Kommentar
Fra : SaD

Dato : 17-11-01 19:34

Suk... "svaret fra Parkenss" ???

Kommentar
Fra : i56

Dato : 17-11-01 20:02

Til SaD

Denne gang var det vist mig, der ikke fik læst ordentlig hvem der skrev hvad og hvem der kom først.

Jeg har desværre kun 90 points tilbage, men hvis du venter3 dage, skal jeg stille spørgsmålet: Hvorfor fik SaD ingen points? Hvis du besvarer det, kan jeg donere dig 150 points.

I har begge gjort en indsats for at hjælpe mig, og jeg synes det er urimeligt at kun den, der først kommer med et svar, kan tildeles poients.

/i56