/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Tydning af bynavn
Fra : thoustrup
Vist : 873 gange
100 point
Dato : 02-04-11 23:59

Tydning af bynavn
Odense amt, Odense Herred, Næsbyhoved Broby sogn,
1923 – 1938
Opslag 23
Nederst på siden, nr. 11.
Leo Emil Borgquist, blandt fadderne er der en Emilie Katrine Nielsen, men jeg kan ikke tyde bynavnet, hvorfra hun kommer, der står nok ikke Esjoe, hvad står der så?

vh
Steen Thoustrup

Accepteret svar
Fra : postkort

Modtaget 110 point
Dato : 03-04-11 00:32

Jeg læser det som Espe. Se evt. på p i bynavn ved andre faddere

Kommentar
Fra : vith

Dato : 03-04-11 00:37

Jeg tror der står Espe.

Kan det være Espe sogn i Svendborg amt?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-04-11 00:41

Der står Espe og så noget der er visket ud, muligvis et n og noget mere

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 03-04-11 00:50

Dova, hvor er der visket noget ud. Det sidste e i Espe ligner præstens/degnens andre e´er, når de står sidst i et ord

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-04-11 01:16

Citat
Dova, hvor er der visket noget ud.

Det ser ud som om der er mindst et udvisket bogstav efter e'et, det ses tydeligt når man forstørrer skriften op

Godkendelse af svar
Fra : thoustrup

Dato : 03-04-11 01:26

Tak for svaret postkort.