/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Optegning at min grund ?
Fra : Rustica.dk
Vist : 1909 gange
200 point
Dato : 02-04-11 17:38

Hej igen igen alle Kan-duer

Jeg skal haev bygget mig en garage, og den skal jeg jo søge om, men jeg mangler nogle papire på selve oversigten af min grund.
Jeg har fundet matrikel nummer, uden problem, men ved i om der på nettet ligger disse pålysninger, jeg kan hente til formålet?

Venlig Hilsen
R

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 210 point
Dato : 02-04-11 18:11

http://miljoeportal.dk/Arealinformation/ denne her er rigtig god.. Indtast din adresse. Kryds af til højre når du har fundet den, og du kan finde alt muligt. Se fredninger. Lægge orto-foto bag osv.

Noget forekommer mig at du bor i Skanderborg Kummune. Deres kortmateriale er endnu bedre, omend deres server er sløv.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-04-11 18:36
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-04-11 18:38

venstre er afkrydsningen. Til dit brug, ville jeg bruge "administrative grænser" + ortofoto 2008.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-11 19:20

Hvad er OIS?
Den Offentlige Informationsserver,
OIS, er en statslig database der
samler en række oplysninger ved-
rørende ejendomme i Danmark.
https://www.ois.dk//

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-04-11 19:26

Ois kortene er grimme, dårlige og grovkornede. Miljøportalen er uendelig meget bedre. Skanderborg Kommunes kortinfo endnu bedre end Miljøportalen. Flere kommuner på fyn og Vejle har også fin kortinfo.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-04-11 20:39

Ellers ring til din kommunes Tekniske Forvaltning og bestil kortet.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 02-04-11 21:18
Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 02-04-11 21:38

Den jeg bedst lige kan finde noget på er PLF, men jeg kan ikke helt finde ud af at finde lige mine egen grund ;oD.
er der lidt ydre hjælp til dette ,oD ?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-04-11 08:37

du må have et matrikelkort over grunden. det får man med når man køber huset.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 03-04-11 13:20

jaen det fik jeg også, men jeg kan ikke finde det... ,o(

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-04-11 17:24

Kortet du får fra Miljøportalen er længe fine til at søge tilladelser efter. Og som sagt, hvis du bor i Skanderborg kommune er deres kort endnu bedre.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 03-04-11 17:32

okay så må jeg lige prøve igen for at se om jeg kan finde ud af få det frem!
Jeps boer i Skanderborg ;oD

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 03-04-11 17:48

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-04-11 17:53

http://kort.skanderborg.dk/ men serveren er sindsyg sløv. Men oplysningerne mange.