/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Køkkenvask klukker
Fra : HomeAlone
Vist : 6856 gange
100 point
Dato : 02-04-11 10:45

Hej,

Vores køkkenvask klukker en del efter vand har løbet gennem afløbet, eller når opvaskeren har lukket vand ud. Det opstår først nogle minutter efter, men kan vare ved i 10-15 minutter. Umiddelbart troede jeg bare at afløbet skulle renses, men her til morgen opdagede jeg at den også klukker når der bruges vand i badeværelset. Badeværelset ligger 7-8 meter fra køkkenvasken.

Jeg synes at det virker som at der der opstår et under- eller overtryk i kloaksystemet som så udlignes i køkkenvasken. Er, eller skal der være en form for udluftning af kloaksystemet, som skal forhindre dette?

Vi har også oplevet at der til tider er kloaklugt fra bryggerset, som ligger mellem køkken og badeværelse.

Huset er et et-plans hus fra 70'erne.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-04-11 10:48
Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-04-11 12:36

Der skal være undertryksudligning, enten ventilation over tag eller en snøfteventil. Om den sidste er i orden må du spørge din kommune om.
vh
pbp

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 02-04-11 20:32

dit afløb ligger for vandret derfor dennne klukken når vandet afledes ( skvulper ) frem og til bage

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-04-11 22:02

jeg tror du har en fedtprop der sidder i afløbet. den plejer at sætte sig lige der hvor afløbet går ud gennem soklen. så en spuling af rørene vil sikkert hjælpe på klukkeriet.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 02-04-11 23:30

I etplan enfamiliehuse plejer rerurluften at kunne komme gennem afløbsrørene fr mellembrønd.

Men hvis røret er stoppet så meget at vandet kun langsomt løber og det fylder røret før forstoppelsen så vil du have klukkeriet imenden bandet langsomt siver videre gennem forsnævringen.
Midlet kan være en plasthaveslange gennem systemet og spuling.
Ellers er det en nem -og halvdyr- sag for et kloakrensningsfirma med højtryksspuling.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 03-04-11 20:45

Citat
it afløb ligger for vandret derfor dennne klukken når vandet afledes ( skvulper ) frem og til bage

Dagens joke....

Du har helt sikker en forstoppelse et sted... Så find din brønd/e og luk dem op, er der intet at se i dem så må du ha fat i et slamsuger/spuler firma og lade dem rense rørene... Så ved de hvad du evt. vidre skal gøre hvis ikke de ka afhjælpe problemet...

Godkendelse af svar
Fra : HomeAlone

Dato : 02-05-11 13:37

Tak for svaret transor.