/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Citroën C2 HDi.
Fra : IceCap
Vist : 916 gange
500 point
Dato : 01-04-11 11:57

Hej derude.

Jeg står foran en flytning og forøget kørselsbehov, som lander omkring 25.000 km om året. Min gamle bil kører ca. 11,5 km/l benzin, så at den ryger ud behøver ingen uddybning.

Da mit daglige kørselsbehov til fra arbejde bliver mindst 20.000 km fordelt på 26 landevej/14 motorvej/6 by er et dieseldrevet fartøj oplagt.

En Smart er for lille, det samme gælder de 3 søstre fra Peugeot, Toyota og Citroën, de er ikke noget for mig, har prøvet.

Jeg har altid godt kunnet lide Citroën C2s design og har prøvet en tur i dieselversionen. Hvor jeg før godt kunne lide modellen, endte det med at jeg blev forelsket.... Need I say more.

Budgettet er op til max 60.000, og jeg vil gerne have fat i en veludstyret model. Men aaarrrrgggghhh hvor er der et stort spænd mellem de udbudte biler lige nu!!!

Har mistet overblikket, men er i det mindste fast besluttet på hvilken bil det skal være. Undlad andre forslag, med mindre der følger en grundig argumentation med.

Hvis jeg smider 60.000 efter en C2, så må f.eks. en Fiat Panda med akkurat samme specs koste max 45.000 før jeg gider overveje det.... Det er ligeså meget designet som fornuften og serviceintervallerne jeg er faldet for.

Link mig til en konkret bil, hvis I finder en!

Der er point til alle gode indspark :) Ser frem til en god weekend og ønsker jer det samme. :))

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 01-04-11 11:59

Glemte at sige, der skal være en krog på - indenfor de 60K...

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 510 point
Dato : 01-04-11 12:28
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-04-11 18:40
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-04-11 18:41
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-04-11 18:42
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-04-11 18:43
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-04-11 19:44

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 02-04-11 20:52

Hej.

Ja, alle de annoncer har jeg været igennem før, og det var netop det som fik mig til at stille spørgsmålet.....

Der er ret mange, og af alle dem - hvilken ville I så tage.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-04-11 14:25

Personligt ville jeg aldrig vælge en Fiat, men det er jo min mening.
En Citroen C2 er økonomisk og smart, men den er selvfølgelig fransk med hvad der til hører af udstyr som fejler. Men jeg kører selv i Peugeot 207 1,6 HDI og den er jeg glad for. Franske HDI diesel motor er en fantastisk god motor og man kan sige at man får hvad man betaler for og ikke mere.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 03-04-11 14:53

Citat
Link mig til en konkret bil, hvis I finder en!

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/Citro%c3%abn/C2?Seller=1&Category=P&YearFrom=1900&YearTo=2012&PriceFrom=0&PriceTo=70000&MileageFrom=0&MileageTo=0&ZipCode= +MED FLERE LINK

Citat
Ja, alle de annoncer har jeg været igennem før, og det var netop det som fik mig til at stille spørgsmålet.....

Der er ret mange, og af alle dem - hvilken ville I så tage.

Citat
Jeg har altid godt kunnet lide Citroën C2s design og har prøvet en tur i dieselversionen. Hvor jeg før godt kunne lide modellen, endte det med at jeg blev forelsket.... Need I say more.

Jamen så er det da kun farven, og hvor i landet du vil købe bilen, du skal bestemme dig for

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-04-11 15:06

Vælg nogle ud og sæt en hel dag af på at kigge på dem du har valgt. Nu kan du sammenligne dem for udstyr, bilens lak og interiør. Når du har besluttet dig for hvilken en det skal være, prutter du prisen lidt ned og køber den.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 04-04-11 19:08

Det er jeg såmænd også nået frem til, og har slået koldt vand i blodet. Jeg har base i Ikast, og har indtil videre kun set/kørt i den fra Brix biler ved Grauballe.

På diverse fora er andre blevet rådet til at vælge en bil, som har kørt over 200.000 km, ud fra den betragtning, at diverse sliddele vil være skiftet på den... Lyder logisk nok, hvad siger I?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-04-11 19:11

Det lyder måske fornuftigt, men bilen er jo også nået op i en alder der gør at der kommer andre dele der nu skal skiftes. Bilen er jo den alder der svarer til 200000 km.
Personligt ville jeg købe når den r 3 år gammel eller noget lignende. På den måde er det stadig en "ny" bil men toppen af prisen er jo kraftig barberet væk.

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 18-04-11 09:23

Det endte med den her http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c2/14-hdi-elegance/403593 som jeg fik for 55K, og så sætter han træk på også.

Det var noget af en dagsrejse, og da han ikke nåede at sætte trækket på, skal jeg afsted igen om et par dage. Denne gang heldigvis i "La Caisse" og ikke med tog, tog, tog, bus og færge i 5½ time.

Vi ordnede det over tlf. forrige torsdag eftermiddag. Fredag blev jeg hentet kl. 11:15 i Tårs, og var med færgen igen 5 timer efter i nysynet og DW bepladet C2. Ekspress service!

Fik lovet gule og grønne skove, , også pr. mail, så han hænger også på at skifte den berømte remskive og servicere A/C, som ikke virker. Det var for koldt til at kunne mærke forskel på tændt og slukket A/C, men ikke et par dage efter. Remskiven er der ingen tvivl om er moden til en udskiftning, og jeg er først blevet klar over problemet efter at have handlet bilen. Dens høje klikken er ikke til at tage fejl af, men jeg kendte ikke til det issue da jeg var der, desværre.

Bilen er intet mindre end fantastisk og jeg er ved at vænne mig til at køre diesel. De første 500 km holdt den kun ca. 17-18 km/l og blev kørt i benzinmønster half 'n half motor- og landevej.

Nu prøver jeg at undgå at piske mulddyret, og nusse bjørnen i stedet, rører ikke så meget rundt i gryden og letter trykket på højre fod. Det kan ses på måleren, som kun er gået ét ud af 6 trin ned på 350 km.

Fijala, jeg opretter et spørgsmål til dig, som tak for de gode indspark.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-04-11 09:52

Herligt med en "ny" bil. Tillykke med den og jeg håber du bliver glad for den. Og du har virkeligt presset ham mht. at den skal være i orden.
Min genbo har forøvrigt en som han købte helt fra ny af og han er 83 år og har nu haft den i 2 år. Han kan virkelig få den til at gå langt på literen, men han tramper jo heller ikke for meget på speederen.