/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista til win7 looper på acer
Fra : ambeck
Vist : 764 gange
300 point
Dato : 01-04-11 00:50

Jeg har købt en win7 opgradering til 3 hjemmepc-er. Den kræver. at ATI controlcenter og andre produkter afinstalleres. Det fortæller den efter at have kørt en rum tid. Ved genstart af installation kører den i timevis - og tilsidst står den 30 minuter og pakker ud, men står og looper ved 21 %. Derefter lukker den hele stadset ned. Efter sort skærm i 20 minut, starter jeg den og den indrømmer, at installationen er gået galt.

Hvad er problemet? På acers hjemmesider er der også rapporter om lignende fejl, men efter 61 %. Det pointeres dog, at man endelig ikke må bruge den rettelse, hvis man ikke har fejl lige ved 61%.
Det er altså rimelig træls.

Jeg vil aldrig i livet købe en acer pc igen. Dyr og dårlig. Elendig support på deres hjemmeside. Skide besværlig at cleane for deres specielle medfølgende programmer. Jeg tror, jeg kom af med ATI controleren, men jeg føler mig overbevist om, at jeg aldrig får den pc op at stå igen efter den her omgang. ØV ØV ØV

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-04-11 08:26

Er der et spørgsmål gemt et aller andet sted?

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 01-04-11 08:34

Acer er en fantastisk PC. Tror du ikke du har trykket på nogle forkerte knapper?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 01-04-11 08:51

Tøm den med et fdisk værktøj og start forfra
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 01-04-11 15:38

Jeg er utrolig glad for min acer.

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 01-04-11 17:14

Måke er jeg også mere glad idag. For nu har jeg installeret win7 og ikke opgraderet efter at have fået det råd fra microsoft. De mente, der var fejl på nogle systemfiler, der fik opgraderingen til at køre i loop.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-04-11 17:38

Min gjorde det samme for et års tid siden efter samme koncept. Fejl i opdateringen men jeg fik lov at gøre færdig, men den var så fuld af fejl at jeg også lavede en hel ny installation. Det kan man heldigvis med skive så slemt var det ikke.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-04-11 19:59

Citat
Dyr og dårlig.

smid en gang EDIKE ned i DYRET, det burde virke

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-04-11 20:01

Citat
Er der et spørgsmål gemt et aller andet sted?

STAVEFEJL bare en tast der sad forkertttttttttttttttttt
HUSK AT LUKKE DIT SPØRGSMÅL

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 02-04-11 18:14

Det er ikke så nemt - Jeg har fået win 7 på, men det går i smadder hver gang jeg installerer nye drivere. Er i hvert fald sket to gange med mit kamera den ene gang og mediecenter den anden gang. Den lukker ned uden at jeg har bedt om det og har derefter svært ved at komme op. Blå skærm og bios opstart fra cd, hvilket ikke er så let, fordi den ikke venter på mig. Er det bedre at boote fra usb-stick?

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 02-04-11 20:12

Blå skærm kan være nogle opdateringer mangler.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 02-04-11 20:16

Jeg kan somme tider have det svært med win7 update til min acer. De updateriger der findes er til wxp og vista. Men plejer at finde på noget. F.ex. web cam virker ikke pt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-04-11 20:45

Hvis du får blå skærm (BSOD) så er det enten de forkert drivere du installere eller også er der noget galt med dem. Når man får BSOD (Blue Screen Of Death) så bliver der oprettet en mappe der hedder C:\windows\minidump, hvis du zip-komprimere den mappe og sender mappen til kandu @ hilsoe.dk så kan jeg kigge dumpfilerne igennem og fortælle dig hvad der kan være galt.

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 03-04-11 11:10

Det vil jeg da gerne, men jeg har svært ved at finde en winzip som man ikke skal betale for.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 03-04-11 12:14

Så prøv winrar den er god

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 03-04-11 12:32

Min AVG siger, at det er en trojansk hest, så det gik heller ikke så godt.

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 03-04-11 12:35

http://www.download.dk/tak/generelletools/kompression/winrar/681

var hvor jeg fik den. Den så ok ud, men hvad ved man?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 03-04-11 16:28

Ambeck, angående din "Trojanske hest":
Da jeg instalerede mine forskellige programmer, var der blandt dem et foto slide schow program der fremkaldte en "trojans hest".. kan det være årsagen hos dig?

Accepteret svar
Fra : bja2

Modtaget 300 point
Dato : 03-04-11 16:38

Det er vel ikke dit backup batteri der er fladt?

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 03-04-11 20:25

Min pc går hele tiden ned. Ved mit mislykkede forsøg på at opgradere fra wista til win7 afinstallerede jeg drivere - f.eks. ATI controlemanager. Da jeg så lagde drivere fra acers hjemmeside på, lukkede windows ned og var ikke til at få op igen. Den er oppe 2 sekunder og drøner ned igen. Jeg har også mistanke til WIN TV stick - min TV tuner, men da der ikke er noget som helst spor bagefter, er det svært.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-04-11 08:14

Du skal bare hjøreklikke på mappen, vælge send til og så vælge ZIP-komprimeret mappe.

Godkendelse af svar
Fra : ambeck

Dato : 04-04-11 13:39

Tak for svaret bja2. .Og for alle andre svar. Jeg tror nu, at det er tv tuneren, der laver knas. Og så er der også noget med strømforsyningen, idet jeg ikke kan få den op og køre igen, før den har været kold en tid. Idag har jeg fået elendig telefonisk behandling fra acer support, som ikke supporterer noget som helst, hvis man ikke sætter deres restorediske i og starter fra scratch. De må være sindsyge. De har nogle få drivere til pc-en - en Aspire 8530G, men der er jo også noget med windows 7. De burde da kunne hjælpe med drivere tiul deres eget produkt uden så meget vrøvl. Men nej. Så blev man så klog.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 04-04-11 14:58

Tak for tilliden Håber du kommer rigtig op at køre (med pc`en altså) Go` vind

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 11-04-11 11:56

Til Bja2
Jeg har kørt OK i en uge, fordi jeg fik opgraderet min skærmdriver. Ganskevist står pc-en stadig med en bemærkning om, at den skal opdateres, men eftersom jeg har gjort det, ved jeg ikke, hvad det betyder. ATI Mobility Radeon HD 4650. En gul trekant med udråbstegn i ?!? Man skal ikke forstå alting.