/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CPI Oliver
Fra : bravop
Vist : 1284 gange
20 point
Dato : 15-05-03 23:54

Hej
Jeg har købt en ny CPI Oliver (kørt 1200km nu), men er lidt træt af optrækket op af bakker ca 20km/t ! Hvad kan man gøre ved det ? desuden ville jeg godt ha denop på omkring de 50-60km/t..
Vil et "60" forrør hjælpe og passer det man ka få til Hussaren også til Oliveren?

MVH
Bravop

Kommentar
Fra : benjamin18

Dato : 16-05-03 09:16

du skal da først fjerne skiven ellers nytter det ikke særligt meget..... men ja et forrør fra en hussar passer.... det er lige den samme motor... men køb et 70 forrør istedet det er bedre.,....

Kommentar
Fra : bravop

Dato : 18-05-03 14:39

Hej Benjamin..

Nu har jeg ik såå meget forstand på scootere, men hvor sidder den ring du snakker om og er den nem at få af?

Kommentar
Fra : puffe

Dato : 25-05-03 23:55

Forrøret fra husar passer ikke! Du skal have et org 45 oliver forrør og da bliver farten ca 55 uden andre ændringer!

Kommentar
Fra : svinepels

Dato : 18-07-03 12:35

jeg har også en oliver den er i dag nøjagtigt 12 uger gammel og den har kørt 4600 km den har fået skiftet begge de skjolde under sædet da de var revnet da jeg købte den .nu har den lige fået skiftet træk aksel i baghjulet plus leje der er hele tiden noget der går i stykker på den selv om den kun bliver brugt til at køre på arbejde på og ikke til at køre ræs på da jeg er 34år er jeg kommet over den alder hvor der skal køres ræs .Men jeg fik skiftet forrør på den da den var en uge gammel plus der hvad forhandleren siger lavet noget ved den i motoren det kostede 1000 kr hos ham men den kører kun 55km i timen og 35 km op af bakker er der igen der ved hvor man kan få ulovlige reservedele til den ellers tror jeg godt nok jeg vil se om jeg kan få den solgt eller byttet med en yamaha neo

Kommentar
Fra : SnakeShit

Dato : 20-07-03 19:33

Hej... så længe det er motoren du piller ved så kan du bruge dele fra oliver, hussar og popcorn....... det er nemlig den samme motor der sider på dem......... og ved din forhandler kan du købe et 70 km. forrør i krom+skriven skal pilles+kabrautoren skal bores og om dysses så der kommer mer føde til.........

Kommentar
Fra : svinepels

Dato : 20-07-03 22:13

hva med udstødning ......jeg havde før en pgo hot 50 den har jeg en gammel udstødning fra og det ser ud som om det er samme bøjning den har men ville da være rart om nogen vidste det

Kommentar
Fra : SnakeShit

Dato : 28-07-03 23:51

sæt den dog på og se om den passer.... vis den gør så brug den...... har du stadig væk ik fundet nogle steder at købe tun henne......

Kommentar
Fra : Kruzo

Dato : 02-08-03 21:08

SnakeShit, du snakker om et 70 km forrør, hvor kunne jeg evt. købe et sådan forrør ?;)

Kommentar
Fra : SnakeShit

Dato : 03-08-03 23:16
Kommentar
Fra : m.strande

Dato : 11-08-03 10:31

hvis du piller skiven io variatoren og sætter et andet gasspjæld på + måske en #56 dysse og så et forrør f.eks. 58km/t. så kan den køre 60-70km/t. sætter du derimod et 70Km/t forrør på kan du godt regne med 75-80.
sæt eventuelt 6,2g. ruller i.

Kommentar
Fra : bravop

Dato : 23-09-03 11:29

Hejsa..

Jeg ska ned og hente et originalt 45 forrør til cpién, og så snakkes der om at dyssen skal skiftes i kaburatoren, hvordan gør man det, på CPI Oliver?

Kommentar
Fra : m.strande

Dato : 29-09-03 09:07

der er heller ikke sikkert du skal skifte den. det er kun hvis den ikke kan trække jævnt.

Kommentar
Fra : m.strande

Dato : 29-09-03 09:09

der er heller ikke sikkert du skal skifte den. det er kun hvis den ikke kan trække jævnt.

Kommentar
Fra : gumuk

Dato : 29-09-05 22:06

: bravop
open sædet
afmonter hjelm kassen
så kan du se kaburatoren
løsen skruen der holder kaburatoren på studsen mod cyllinderen , den der holder luftfiltert er en klem ring
drej kaburatoren så bundenkaret af kaburatoren vender op mod dig , der sidder nogle skruger , løs dem og fjern karet
der sidder en messing skruge , det er dysen
og så er der mange der siger at det skal være dyse det og det
du skal prøve dig frem mellen dyse 66 til 80 , men prøv først den største og så nedaf indtil din scooter går som den skal

Kommentar
Fra : gumuk

Dato : 29-09-05 22:17

bravop
http://www.scoot.frac.dk/
sådan fjerner du skiven

Accepteret svar
Fra : gumuk

Modtaget 20 point
Dato : 29-09-05 22:21

bravop
gå ind under tips og triks
tryk på pil skiven så kommer der en vejling om hvordan du gør

Godkendelse af svar
Fra : bravop

Dato : 30-09-05 16:06

Tak for svaret gumuk.

Kommentar
Fra : gumuk

Dato : 13-09-06 00:39

hej
hold da kæft
et 70 forrør
pild skiven
væsænlig forskæl
62 dysse