/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søger Silius Christian Kanstrup, ansat v
Fra : 2601
Vist : 1592 gange
500 point
Dato : 31-03-11 14:36

Jeg søger Silius Christian Kanstrup, en søn af skolelære Peter Nielsen Kanstrup der var skolelærer i Skivum Sogn i Års Herred i Ålborg Amt.
Sillius var født 16. juni 1863 i Skivum Skole, Skivum sogn i Års herred, Aalborg amt og døbt 18. sep 1863 i Skivum Kirke, Skivum sogn i Års herred, Aalborg amt.
Jeg har FT 1870 fra Aar, Skivum, FT 1880 Ålborg Købstad samt FT 1885 København Staden.

Han bliver gift 5. nov 1887 i Sankt Matthæus Kirke, Sankt Matthæus sogn i København, Københavns amt med Lodovica Theodora Wittrock.
Note:
Ungkarl Silius Christian Kanstrup
Jernbaneassistent
Dannebrogade 11, st.
24 4/12 Aar.
Ugifte Lodovica Theodora Wittrock Dannebrogsgade 26 st.
22 4/12 Aar
Hvem Forlover er:
Skolelærer P. N. Kanstrup
Skivum pr Aars
Brudgommens Fader
og Murermester E. A. Wittrock
Dannebrogsgade 26. st.
Brudens Fader.
Anmærkninger:
1. Tillysning 9/10 87.
? Attest fra Skivum Sogneraad af 27/9 87.
Sankt Matthæus Kirkebog side 33 nr. 354. Opslag 35, 1887-1891.

Jeg har en FT 1901:
Folketælling 1901.
Han er Trafikassistent ved Banen og de kommer fra Randers.
Der er 5 børn i ægteskabet og 2 døde børn
Huset de bor i er Vamdrup Matrikel Nr. 2x 2.
Vamdrup Opslag 337 & 338.

Jeg har to af børnene:
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1792791&limitstart=30

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2075258&limitstart=30

Derudover ved jeg at han var ansat ved Århus Hovedbanegård i 1913, men jeg kan ikke finde ham i FT for Århus.

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-03-11 15:18

Du kender vel denne Kanstrup familie oversigt?

http://www.kanstrup.info/Kanstrup-navne/a.html

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-03-11 15:34

Jeg finder dem heller ikke i Århus, det ville jo også være mærkeligt når du har søgt.

Kender du Lone Munk her:
http://www.24.dk/group/slaegt/forum/thread/29350/20

Hun har en del oplysninger om Kanstrup familien og er jo fra egnen nordfor...

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 31-03-11 15:41

FT 1906, i Vamdrup, Østertgade, opslag 75, finder du familien
Hilsen Jytte på Falster

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 31-03-11 17:09

Til svendgiversen.

Tak for din kjælp. Desværer så var min Sillius Chr. Knastrup ikke tilstede.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 31-03-11 17:20

Til svendgiversen.

Tak for dette tips.

Jeg har sendt Lone en mail og så må vi se hvad der sker.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 31-03-11 17:22

Til jyttemor.

Tak for din hjælp.

Den FT var jeg ikke klar over.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-04-11 11:11

Din søgning minder jo om denne:

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=5330.0

Så når han var ansat ved Århus Hovedbanegård, så se tilsvarende i DSB' s personale arkiv...

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 01-04-11 11:51

Til svendgiversen.

Jeg har forsøgt at finde han i DSB, men der var han ikke.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 01-04-11 11:53

Til svendgiversen.

Jeg har lændt en bog om DSB´s personale fra 1917 og her fandt jeg ham angående 1913.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-04-11 15:12

Aner ikke hvordan sådan noget læses, men på google finder jeg:

PDF] 335 4. April 56, ord. 23. April, Kapl. p. 1. sst. 22. Okt. 63 ...Filtype: PDF/Adobe Acrobat - Hurtig visning
22. Sept. 16 i Hasle, Aarhus Stift, m. Ellen. Sigrid Aloisia Kanstrup, f. 31. Jan. 93 i Randers, D. af Trafikassist. Kristian Silius K. og Ludovica Theodora ...
www.rosekamp.dk/Grohshenning_web...2.../Grohshenning_2_V_text.pdf

Kan det mon bruges til noget?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-04-11 15:18
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-04-11 16:02

vi kører vist bare i ring med denne google søgning,
men kan Christan være før Silius og med K Kristian?

I stedet for google brug SMN Serch så får du ikke alle DIS spørgsmålene...

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 07-04-11 16:59

Til katekismus.

Tak for hjælpen. Jeg har nu set vielser efter i Århus kirker 22. september 1916 uden at finde nogle hvor Ellen Sigrid Aloisia Kanstrup optræder. Hun er datter af min Silius Christian Kanstrup.

Jeg har på Risarkivet fundet en anden datter Gudrun Ester Edith Ellinor Kanstrup der er ansat 1. januar 1918 i DSB på Centralværkstedet i Århus og i en telefonbog for Århus 1924 bor hun Stadion Alle 34, 1 sal i Sct. Lukas Sogn.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 07-04-11 17:01

Til svendgiversen.

Se mit svar til katekismus. Kan du se hvem Ellen Sigrid Aloisia Kanstrup bliver gift med?? en præst men hvem.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-04-11 18:09

Dette har du sandsynligvis læst?

Aarhus og v. Nysted Bealsk. 06—07, uord. Medhj. Radsted
April 08, pers. Kapl. sst. 22. Maj 08, ord. 1. Juli, Sgpr. Ullits
2. Dec. 18, g. 22. Sept. 16 i Hasle, Aarhus Stift, m. E l l e n
S i g r i d A l o i s i a K a n s t r u p , f. 31. Jan. 93 i Randers, D.
af Trafikassist. Kristian Silius K. og Ludovica Theodora
Wittrock. Oldefader Provst Andr. Bryndum til Marvede-H.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 07-04-11 20:51

Til katekismus

Tak for hjælpen, men det er nok mig der er dum, men jeg kan ikke finde ud af hvem hun er gift med.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-04-11 21:13

Nej, kan jeg heller ikke, - underligt hvorfor der står sådanne optegnelser. Som at lede efter nål i høstak

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 07-04-11 21:42

Til katekismus-

Det har du så sandelig ret i.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-04-11 10:21

En Ellen Kanstrup Skou Andersen er ansat på Skolen i Hornbæk, måske ved hun noget?

Her:
http://www.hornbaek-skole.helsingor.dk/Infoweb/DynamiskeSider/Telefontavle.asp

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-04-11 10:27

Og "Madmor Gudrun Kanstrup arbejder nu ved et nyt køkkenbord, hvor hun tilbereder kold mad til børnene."

Langt oppe i Thy, Her:
http://www.nordjyske.dk/artikel/10/2875/144/3722918/3/bedre%20plads%20i%20skovly

Måske ved de noget om hvem de er opkaldt efter??

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 08-04-11 13:12

Til svendgiversen.

Mange tak for de to adresser. Dem vil jeg prøve.
Jeg har i dag været på biblioteket og gennemgået præstefruer fra 1915 til 1925 uden at finde S i g r i d A l o i s i a K a n s t r u p , f. 31. Jan. 93 i Randers.

Samtidig har jeg lånt en bog om søgning i DSB-materiale så hvid det ikke hjælper må jeg lade tiden gå og måske om føje år kommer oplysningerne af sig selv.
Med venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 500 point
Dato : 08-04-11 13:48

Andre du kan kontakte er Bidstrup her, med flere Kanstrup:
http://www.bidstrup.cc/slaegt/

Og den EDB kyndige her:
Edb-medarbejdere Plan./Prog.leder Erik Kanstrup + 45 3917 3622 eka@dst.dk

Mon ikke han med den baggrund har søgt efter sin Kanstrup slægt?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-04-11 14:05

Men angående præster, så må hende her være den helt rigtige at kontakte:

Provstisekretær:
Johanne Kanstrup
Træffes i provstikontorets åbningstid fra 9 - 15 på
tlf. 3311 3740
E-mail: jk@km.dk

Hun har sikkert adgang til alle kirkelige arkiver...

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 07-05-11 21:55

Til svendgiversen.

Jeg har talt med ham og han kendte ham ikke. Han foreslog at gå på Det kongelige biblootek og låne en Vejviser fra Århus for af den vej at finde ham. Det har jeg nu gjort og jeg har fundet ham Død 1. maj 1936 på Århus Radiumstationen, Sankt Pauls sogn i Hasle herred, Århus amt og begravet 6. maj på Århus Nordre Kirkegård, Sankt Pauls sogn i Hasle herred, Århus amt.

Så¨dit tips førte mig til målet selv om det tog sin tid.

Jeg vil gerne sige dig tak for hjælpen

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-05-11 08:50

Tak, alt for meget for så lidt...