/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
skifter fra mpeg2 til mpeg4
Fra : nord47
Vist : 940 gange
100 point
Dato : 29-03-11 14:58

Da jeg har udskiftet min fladskærm hjemme,og har jeg taget mpeg4-boxen med til tv'et i sommerhus installere kanaler ok texttv også ok,men kan kun få sort/hvid billede,mpeg2 var ok,hvorfor virker mpeg4 ikke.???

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 29-03-11 15:11

Hej har du prøvet at lave en ny søgning, det er ikke sikkert at kanalerne ligger på samme plads i dit sommerhus.

efter det går du ind i menu'en på boksen, prøv at finde manuel søgning og der skulle der gerne være 2 søjler 1 for signalstyrke og 1 for signalkvalitet, du kan nu udfra disse søjler justere din antenne retning til senderen, de 2 tal skal være så høje som muligt.

Hvis du har en elektronisk antenne skal du i opsætning i boksen sætte antennestrøm til.

Prosat

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 29-03-11 15:16

Hvis du bl.a. har forbundet tv'et og mpeg4-boxen med et scart-kabel, kan det være at det ikke sidder 100% korrekt/fast i én af enderne: Prøv at trykke stikkene ekstra godt fast, det kan være en sådan lille ting (har jeg selv engang oplevet).

Der er også den mulighed, at hvis dit tv har flere scart-indgange, så prøv en af de andre (ikke alle scart-indgange giver de samme modtagemuligheder).

Bigfool

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 29-03-11 15:23

Hi
ja jeg har lavet 2 auto.søgninger med fint resultat,men sort/hvid,signal/kvalitet er også ok
Antenne er ny,men ikke støm på

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 29-03-11 15:28

hi
Ja jeg har prøvet 2 scartstik,tv'et har kun en indgang + 2 mand i weekenden stadig sort/hvid

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 29-03-11 16:43

du skal ind og rette i sygnaltypen. der er to forskellige signaltyper men jeg kan ikke huske hvad de hedder.
har selv haft en denver med samme problem og det var signaltypen der skulle ændres.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-03-11 17:17

når du bruger scartstik skal du indstille indgangen på dit tv til svhs så skulle der komme farver på

Godkendelse af svar
Fra : nord47

Dato : 29-03-11 17:18

Tak for svaret trimare46.

Jeg tror du er inde på det rigtige,men må vente med at afprøve din ide',da det er i sommerhuset problemet er.

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 29-03-11 17:20

Signaltypen kunne også godt hedde RGB