/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Film kopi til AVI
Fra : hjerterum
Vist : 833 gange
100 point
Dato : 29-03-11 11:12

Jeg har en del originale film jeg godt kunne tænke mig at have på min pc i rigtig god kvalitet, og jeg har lige fået et program der hedder Win X DVD Ripper Platinum som kan lave mine film om til AVI filer, men inden jeg påbegynder min kopiering af mine film ville jeg gerne have lidt hjælp til hvilken størelse / kvalitet jeg skal vælge programmet har allerede forvalgt noget der hedder Video quality: 1800 Kbps og video Frame Rate: 25 men det kan jeg ændre jeg ved bare ikke hvor meget jeg skal ændre de tal for at få den samme kvalitet som originalen det ville være meget ærgeligt at kopier 100 dvder og få en dårlig kvalitet når nu arbejded er det samme.....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-03-11 11:32

Du kunne jo starte med at lave 1, og se, hvorledes det ser ud, før du laver den næste.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-11 14:34

Citat
for at få den samme kvalitet som originalen

Det får du med al sandsynlighed ALDRIG og hvorfor vil du dog have avi-filer

Citat
det ville være meget ærgeligt at kopier 100 dvder og få en dårlig kvalitet når nu arbejded er det samme.....

Der er jeg bange du bliver klogere....

Jo bedre kvalitet du vil have, jo længere tid tager konverteringen

Jeg kender ikke dit program, men de fleste programmer foreslår automatisk det mest optimale som helhed....

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 29-03-11 14:50

Min tanke med det her var at lave kopier af alle mine film som så kunne ligge på en stor harddisk hvorfra jeg så kunne vælge film og så overføre dem til mit TV.
Men måske det er helt forkert valg jeg her har gang i, måske i har et bedre forslag til hvilken fil jeg skal gemme i for at kunne se dem på tv via en harddisk.
Jeg har normalt brugt kloneDVD men når den gemmer filen er der mange filer i mappen.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 29-03-11 15:35

Citat
Min tanke med det her var at lave kopier af alle mine film som så kunne ligge på en stor harddisk hvorfra jeg så kunne vælge film og så overføre dem til mit TV.

Jamen så kan du da bare gemme dem som de er (clone/kopiere)

Hvorfor ændre formatet - plads er da ligegyldigt - så dyre er harddiske da heller ikke...

Citat
Jeg har normalt brugt kloneDVD men når den gemmer filen er der mange filer i mappen.

Det betyder vel ikke noget ????

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 29-03-11 17:12

Hej.
Nu skriver du ikke, hvad du har tænkt dig skulle bruges til at afspille filmene på TV-et.
Hvis det er en medie afspiller, kan du undersøge om den kan håndtere ISO filer.
Kan den det, kan du rippe dine DVD'er direkte til .iso filer med f.eks DVD Decrypter.
Hver .iso fylder så omtrent det samme som den DVD du ripper, eller, hvis du vælger kun at rippe hoved filmen og skrotte alt ekstra materialet, ca. 3,5-4 gigabyte.
Hvis det "maskineri" ikke kan håndtere .iso, kan du rippe DVD'en til en harddisk, og derefter pakke den om til f.eks. DIVX med variabel bitrate, med eksempelvis Virtualdubmod.
Resultatet bliver en avi-film, som kan afspilles i mange DVD-afspillere. Det kræver selvfølgelig, at du brænder dem over på en DVD og at afspilleren kan afspille DivX eller MPEG4.
Du kan så have 2-3 film på en enkelt DVD i rigtig god kvalitet, med undertekster, og rigtig god lyd (på linje med den originale lyd.)
Men dette kræver også, at du sætter dig lidt ind i, hvad det er du har med at gøre.
Hvis du kan lidt engelsk, er der et rigtigt godt site her:

http://www.videohelp.com/

Der er guider til både det ene og det andet, så det er bare at sætte nogle aftner af og gå i gang med at læse.
Der er også et underpunkt i menuen til venstre der hedder "Tools".
Her kan du finde links til alle mulige programmer, der kan stort set alt det du har brug for.

Et lille sidste tip er, at du skal holde venstre "Shift" nede i 20 - 25 sekunder, når du sætter den DVD i du vil tage backup af.
Så undgår du at din PC kører alle de skjulte beskyttelsesprogrammer der ligger i roden af DVD-en, som skal forhindre dig i at kopiere den.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-03-11 17:54

DVD film er altid i mpg2 format selv om de hedder noget andet VOB mv. Det følger af standarden for DVD. Det er så naturligt at kopiere til et mpg2 format.
Fuld dvd kvaliter er med variabel bit hastighed med maksimum omkring 8000 kilobit /sekund.

Heg synes at det giver et rimeligt godt resultat med variabel hastighed sat til 3000 kbit /s

Frame rate skal du sættte til 25. Det passer til europæisk pal fjernsyn.

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 29-03-11 18:26

Tak for svaret refi.