/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
excel 2003 Fjerne blanke celler i liste
Fra : manthony
Vist : 876 gange
20 point
Dato : 29-03-11 10:26

Kan man fjerne blanke celler som står midt i en række af celler.
eks.
i en kolonne har jeg nogle værdier i hver række, men i nogle af rækkerne er der en blank celle.

martin
peter
benny

thomas
tim

torben

Kan man få den til automatisk at fjerne de blanke felter også hvis det er tal, så den ser sådan ud?

martin
peter
benny
thomas
tim
torben

Kommentar
Fra : sion

Dato : 29-03-11 10:28

Du kan bare sortere din liste. Så kommer de tomme celler til at stå nederst.

Simon

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 30 point
Dato : 29-03-11 10:32

Hvis rækkefølgen på navnene skal forblive den samme (og altså ikke skal sorteres i alfabetisk orden), kan du lave en sorterings-kolonne ved siden af navne-kolonnen.

Formlen i sorterings-kolonnen kan så være (skal trækkes nedad fra række 2): =HVIS(A2="";RÆKKE()+100000;RÆKKE())

Sortér nu efter værdi i sorterings-kolonnen.

Simon

Kommentar
Fra : mh1979

Dato : 29-03-11 10:36

højreklik på den celle som skal slettes og vælg slet, og vælg derefter "ryk celler opad"

Kommentar
Fra : sion

Dato : 29-03-11 10:37

--> mh1979: Det skal gøres automatisk.

Simon

Kommentar
Fra : manthony

Dato : 29-03-11 12:50

Det virker okay, men hvis der nu kommer en værdi en i den tomme celle kan den så blive lagt ind imellem de to værdier hvor den startet?

Godkendelse af svar
Fra : manthony

Dato : 29-03-11 12:50

Tak for svaret sion.