/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Pastamaskine som vridemaskine.
Fra : kai-d
Vist : 3444 gange
100 point
Dato : 29-03-11 09:55

Er der her en som har en aflagt pastamaskine, sådan et par valser med et håndtag, som jeg kan bruge som vridemaskine til vaskeskind.

Har søgt under DBA og lignende sider, men finder ikke sådan en, mon den kan findes her ?

Mvh.
Kai.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-03-11 10:07

VaskeskindsvriderVarenummer: 22065 - Stk.
Vaskeskindsvrider u/vask.
Galvaniseret stål.

http://www.tegee-dan.dk/rekvisitter/vaskeskind/vrider?category_id=33&product_id=3007

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 29-03-11 13:56

Hej Klaudi.

Her er den jo faktisk lige, enkel nem og ligfrem. Der er blot lige det med prisen den er kr. 1975,00.
Jeg prøver nok lige at finde en gang pastamaskine først, og se om den virker jeg tror det.

Mvh.
Kai.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-03-11 14:00

Kors et vist sted 1975,- det er godt nok dyrt, den er da ellers ikke lavet af guld

en 200,- havde været mere rimeligt, det andet er da nærmest tyveri

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-03-11 14:11

En anden model, koster "kun" 945,85, det er godt nok dyrt
http://www.thy-clean.dk/shop/spand-med-rullepresser-413p.html

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 29-03-11 14:39

Jo-da men en brugt pastamaskine er nok billigere, har prøvet uden held i genbrugdbutik. Der må nok være mange der ikke bliver brugt. Men hvor.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 29-03-11 17:08

Jeg regnede den som en vits da jeg foreslog den i den anden tråd

Ved ikke om den er kraftig nok, man skal jo faktisk bruge mange kræfter på et vaskeskind, især hvis der er sæbe i vandet

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 29-03-11 21:07

Hej LuffeA

Ja-men jeg er da rede til at prøve. Jeg ved ikke hvad der ellers er lignende valser i som måske kan bruges.
De gamle Ferm vaskemaskiner er jo nok forlængst totalt forsvundet , sammen med den fantastiske vridemaskine der sad ovenpå, det er jo også et halvt århundreder siden.

Men jeg håber at det lykkedes på en finurlig måde, jeg er åben for også andre kreative ideer.

Jeg har på et tidspunkt fået grundigt risset min bil i en vaskehal, af dårlige børster.

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 29-03-11 22:27

Tak for svaret LuffeA.

Prøver mig frem.

Mvh
Kai

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-03-11 22:38

selv tak!