/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
bordopv.mask. hvilke dele skal jeg købe?
Fra : jobestar
Vist : 965 gange
37 point
Dato : 28-03-11 18:18

Hej, jeg håber der er nogen som kan hjælpe :)
jeg skal hyre en vvs gut til at installere min nye bordopvaskemaskine, men kunne forestille mig, jeg kan spare penge ved selv at købe tilslutningsdelene i Silvan.

Her er et billede under min vask:
http://img715.imageshack.us/i/billede007.jpg/

nogen der ved hvad jeg skal bruge?

her er krav fra min boligforening:

-at vaskemaskine kun tilsluttes koldt vand
-at der monteres en kontraventil og sikkerhedsvandbegrænser
-at maskinen tilsluttes en separat koldvandshane og afløbsventil med lynkoblinger over vask
-at maskinen aldrig monteres på blandingsbatteri

mvh

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 47 point
Dato : 28-03-11 18:32

Hvis ellers ikke di VVS'er er unormalt grådig, så er det marginalt, hvad du sparer ved selv at købe de få fittings det drejer sig om, og han har som regel det hele med i bilen.
De lidt "større" ting som ventil og sikkerhedsbegrænser kan der måske spares lidt på, men jeg tror ikke det er bøvlet værd.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 28-03-11 18:44

din vvs mand skal helt sikkert ikke have ligeså meget for stumperne som silvan. desuden er det meget normalt at der lægges 15% på regningen hvis ikke han skal levere stumperne.
og du skal vel også regne benzin til køreturen efter stumperne.
og skulle du kunne spare 2 kroner, så er spørgsmålet om det er det værd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-11 18:50

Lad din VVS montør kigge på sagen først, og lad ham komme med et bud.
Køber du noget andet end han har tænkt at bruge........................så er det spild af penge.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-03-11 22:56

Hvis ikke du har en vvs gut på hånden, så har ham her nogle gode priser og er "berygtet" for at kunne levere gode løsninger:

www.detblikkenslageren.dk

Jeg kender ham ikke personligt men har brugt ham på en del opgaver efterhånden, han er noget så sjældent som en dansk håndværker der overholder sine aftaler

Godkendelse af svar
Fra : jobestar

Dato : 29-03-11 00:55

Tak for svaret myg. og tak til alle de andre svar! specielt anbefaling af Detblikkenslageren. Lyder som en god vvs'r! jeg vender tilbage med respons på hvordan det gik. mvh