/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Tandguld
Fra : bauchmann
Vist : 2545 gange
300 point
Dato : 27-03-11 19:47

Hej.
Jeg har nu fået 3 tænder ud hvor der var guldkrone. Jeg har stået med en hammer, men det sidste af tanden bliver siddende. Er der nogen der har et tip til at opløse tanden, så det kun er guldet der rt tilbage. Guldprisen er jo ret høj for tiden.

God aften
Torben

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-11 19:50

Prøv med cola

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-11 19:51

det siges jo at det tærer bisserne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-03-11 20:18

Mon ikke guldet skal smeltes af på en eller anden måde??

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 310 point
Dato : 27-03-11 20:32

Læg dem i saltsyre, det angriber tanden men ikke guld...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-03-11 20:50

Eller gå til tandlægen,

han har trods alt sat det på tanden

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-03-11 21:39

Guld har smeltepunkt på 1064 grader. Såøhhhh der er vist ikke noget man bare lige klarer i køkkenet.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 27-03-11 22:36

GÅ TIL KERAMIKEREN, LÆG TÆNDERNE I EN SKÅL DER ALLEREDE ER FORGLØDET,
MEN IKKE GLASURBRÆNDT.

EFTER BRÆNDINGEN VIL GULDET LIGGE SOM EN FIN PERLE PÅ BUNDEN AF SKÅLEN,
FRI AF TÆNDERNE,
OG ALLE URENHEDERNE VIL SIDDE FAST I BUNDEN AF SKÅLEN.

GOD FORNØJELSE MED DET.
MVH AG112

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 28-03-11 06:50

Jeg kunne forestille mig, at det er din hensigt, at, få en guldsmed til at lave et smykke af guldet på et tidspunkt, og i så fald skal guldsmeden nok få tingene skilt ad. ;)

Hvis du blot vil sælge guldet, så spørg om råd der hvor du vil sælge det.

Det mest fordelagtige m.h.t. gammelt guld er, at at lade det smelte med hvis man skal have et nyt smykke, da man så "kun" skal betale arb.lønnen.

Hvis du sælger det som gammelt guld får du ikke lige så meget for det, som du selv skal give for guld, hvis du en dag skal have lavet et smykke.

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 28-03-11 11:00

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-11 11:05

selv tak

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-03-11 11:07

selv tak

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-11 11:12

var så lidt