/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Billeder via e-mail
Fra : lukas2502
Vist : 891 gange
200 point
Dato : 27-03-11 11:04

Jeg har modtaget nogle billeder via e-mail, men det er en "RAR" fil, som jeg ikke ved hvordan jeg gør "synlige" billeder igen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-11 11:07

Gem RAR filen på skrivebord og hent og installer 7-zip som kan pakke RAR filer ud
http://www.filehippo.com/download_7zip_32/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-11 11:08
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-11 11:12

Og her er resten af udgaverne:
http://www.7-zip.org/download.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-11 13:27

Lad i første omgang være med at installere noget som helst....

Gem filen f.eks. på dit skrivebord og dobbeltklik derefter på den - med al sandsynlighed har du allerede et program der åbner den....

Sker det ikke - så henter du et af de udpakningsprogrammer der er foreslået...

Kommentar
Fra : Lamaen

Dato : 27-03-11 14:46

Hent WinRAR
Et super godt program til at udpakke RAR-filer.

Downloadet programmet og klik på billederne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-11 14:59

WinRAR koster

7-zip GRATIS

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-11 16:27

Og med det gratis program 7zip kan du også sende billeder som selv kan pakke sig ud.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 27-03-11 17:56

Det der med GRATIS!!! så vidt jeg kan se kan det kun bruges i 40 dage!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-11 18:44

40 dage - hvor står det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-11 19:14
Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 27-03-11 19:30

Jeg er komplet forvirret! Jeg har downloadet ovennævnte, men gør sikkert et eller andet forkert, for det er mig ikke muligt, at få nogle billeder vist.
Nu er mit engelsk ikke vær at skrive hjem om, så jeg fandt et winrar program på dansk. men som sagt kun i 40 dage. Når jeg søger på min pc er der en del genveje, og et par filer der hedder noget med winrar, om der er noget der kan bruges til noget???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-11 19:36

Hvis du har installeret WinRar kan jeg da godt forstå du siger det koster,
det gør det jo, derfor link til 7-zip

Når du har gemt vedhæftet fil på f.eks. skrivebordet, så højreklik på den og vælg udpak hertil.. Extract to here...

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 27-03-11 19:36

Der står at man skal fjerne programmet efter 40 dage, men du trykker bare på luk og bruger videre. Det er kun din samvittighed der bestemmer om du vil blive ved med at bruge det.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 27-03-11 20:34

Jeg har ikke installeret WinRar programmet endnu, men PCen er født med et program der hedder: Win RAR archiver!!!
Når jeg højrekliker og vælger Extract here får jeg følgende besked:
------ You need to start a previous volume to unpack--------???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-11 20:37

Når jeg højrekliker og vælger Extract here får jeg følgende besked:
------ You need to start a previous volume to unpack--------???

Det er så åbentbart fordi RAR arkivet består af flere filer

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-03-11 21:22

Citat
Det er så åbentbart fordi RAR arkivet består af flere filer

Og du skal have ALLE delene, for at få noget ud af dem.
Eller du kan måske få lidt ud af det..

højreklik på filen
UDPAK FILER
Ceap broken links / hedder nok noget andet på DK

http://www.gratisimage.dk/image-3281_4D8F91E0.jpg

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-03-11 21:23

Satvefjel er gratis.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 27-03-11 23:19

Citat
Det er så åbentbart fordi RAR arkivet består af flere filer

Ja, så mange at jeg har opgivet at tælle hvor mange.

Vil det sige at WinRAR archiver-programmet, er det program der skal bruges "rigtigt" for at kunne se billeder? (Det er desværre på engelsk.)

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 27-03-11 23:22

Er der ikke én der hedder noget med 1 eller 00.
Der indikerer det er den første.
Det er den du skal starte med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-11 07:29

Hvad er det for billeder ????

Det "lyder" ikke som noget du har modtaget i mail men mere som noget download af af en art.....

Og hvis der er så mange .rar filer kan det sagtens være en "fup"download der slet ikke virker eller er pakket med password....

Men igen...

HVAD sker der hvis du blot dobbeltklikker på den fil du har modtaget.... (hovedfilen)

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 28-03-11 08:11

Lav en mappe og læg alle RAR filerne i, højreklik så på fil1.rar og extract to here, så skulle den pakke alle ud, de andre hedder vel noget med fil1.00, fil1.01, fil1.02 osv?

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 28-03-11 09:34

Tak for svaret Klaudi. Jeg oprettede en ny mappe på skrivebordet, så åbnede jeg rar-mappen, og kunne flytte filerne over i den nye mappe, en efter en, jeg åbnede denne, og ved dobbeltklik på den enkelte fil, blev billederne synlige.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-11 09:56

var så lidt

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 30-03-11 18:57

Det lykkedes desværre kun første gang. Men ved spørgsmål (2) gik det som det skulle.