/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Indstilling i IE9
Fra : Denpete
Vist : 772 gange
100 point
Dato : 27-03-11 09:31

Hej.
Jeg bruger Win7 SP1 og I-Explorer 9.

Er der mulighed for, at IE kan indstilles til altid at starte i Administrator-tilstand?

Bl.a. netbank vil ha' at IE9 skal køre i adm.tilstand, men da det kun er mig der bruger denne laptop, er det ikke nødvendigt med alle de godkendelser jeg skal igennem for at køre IE9 som Administrator.

Mvh.
Denpete

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-03-11 09:44

godt spørsmål Denpete .
Prøv først dette:
kontrolpanel-introduktion-VÆLG HVORNÅR DU VIL HAVE BESKED OM ÆNDREGER AF COMPUTEREN
Her vælges :giv aldrig besked

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 27-03-11 09:50

Højreklik på genvejen på f.eks. skrivebordet og vælg egenskaber, avanceret,
marker Kør som administrator, OK

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 27-03-11 09:54

Hej xou. Hehe, ja det har jeg gjort, men så bliuver sikkerheden meget lav, såvidt jeg kan forstå - er prøvet men en mulighed da...

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 27-03-11 09:54

Tak for svaret Klaudi.

Jamen det var jo lige det der skulle til - tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-11 09:56

var så lidt

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-03-11 12:51

Mon ikke det bare er IE9 der ikke er sat ordenlig op til og virke med din netbank, min IE9 køre ALDRIG som administrator og jeg kan godt komme på netbank.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 27-03-11 12:59

-> webnoob: Det er muligt, men det blev påtalt fra min bank, at jeg skulle køre IE som administrator på netbank.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-03-11 13:12

Men det giver jo ikke mening, rent sikkerhedsmæssigt, og kør IE med hævet rettigheder som standard. Ved et evt. virtuelt angreb på din computer vil den skadlige software jo også køre med hævet rettigheder og så er det jo lige vidt.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 27-03-11 13:38

Hmm - jeg forstår din pointe. Men jeg vil da lige spørge min bank så.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-03-11 14:54

Hvilken bank har du?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-11 14:56

Citat
Hvilken bank har du?

Det rager da så'n set ik' dig

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-03-11 15:27

Det må jo så være op til spørger om han vil fortælle mig det. Men hvad skulle der dog kunne ske' ved at jeg får det af vide?