/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Filer
Fra : laikatøs
Vist : 725 gange
50 point
Dato : 26-03-11 19:12

Hej

Har Open Office, men andre har problemer med at åbne de filer jeg vedhæfter ? Hvad gør jeg ?
Skær det gerne ud i pap for mig.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 26-03-11 19:16

Du kan gemme dine dokumenter som word-filer (.doc). Se fx http://www.ehow.com/how_4685581_file-as-doc-word-file.html

Kommentar
Fra : clou

Dato : 26-03-11 19:36

Gå i Filer - Gem som - Under filtype vælger du .doc- Tryk Ok, så kan det åbnes af modtageren

Clou

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 26-03-11 19:37

Eksporter dine filer som PDF alle har et program til PDF filer, klik på Filer og på Eksporter til PDF eller klik på PDF ikonen på værktøjslinjen og eksporter direkte,
hvis du vil være helt sikker på at mostageren kan åbne dine filer, så kan du lægge et link til en PDF læser i dine mail:
http://get.adobe.com/dk/reader/
http://www.foxitsoftware.com/pdf/reader/addons.php

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 26-03-11 21:25

Probemet løst i fremtiden ved udveksling.
Det er nemmest og bedst i længden at gøre sådan en gang og det virker hvergang.
Gå ind i funktioner- indstillinger - truk på+ tegnet ved siden af indlæs/gem- Generelt.
Under dokumenttype nederst tekstdokument og til højre vælges gem altid som Microsoft Word 97/2000
Det samme kan gøres med regneark.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-11 21:34

Det er en dårlig og ugennemtænkt løsning at gemme i Microsoft doc format, det vil bare være nogle andre af dem du sender vedhæftede filer til som får problemer, hvis nu slet ikke der er installeret en office pakke på computeren.
Send altid vedhæftede dokumenter og regneark som PDF filer, dem kan alle åbne

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 26-03-11 21:36

@o.v.n: Det kommer jo bestemt an på om andre skal kunne redigere dokumenterne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-11 21:46

Citat
Det kommer jo bestemt an på om andre skal kunne redigere dokumenterne
det er korrekt, men hvis jeg sender et dokument til redigering, så sikrer jeg mig først hvilken program modtageren vil bruge til redigering, mit forslag gælder så helt generelt
utallige gange har jeg siddet og bøvlet med en Microsoft dokument og afsenderen lader som om alle kan åbne den slags, først da jeg begyndte at sende tilbage i odf formatet gik det op for afsenderen hvad det vil sige ikke at kunne åbne et dokument derfor hvis ikke du kender modtagerens programmer, så send dokument filer som PDF

Godkendelse af svar
Fra : laikatøs

Dato : 27-03-11 08:59

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-11 10:02

Selv tak - og husk at sende et link med til en gratis PDF læser hvis du er i tvivl om at modtageren kan åbne dine filer