/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
nero
Fra : kivi
Vist : 1301 gange
100 point
Dato : 26-03-11 08:06

når man brænder en video i nero med udf/iso kan man så lægge den directe i en dvd afspiller og se den der

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-03-11 08:28

Ja

Kommentar
Fra : den_bedste30

Dato : 26-03-11 10:22

Som hoved regel så kan du godt... Det kommer an på hvad den iso fil indeholder!
Hvis den indeholder de normale "dvd" filer så burde du kunne.
men hvis den indeholder en AVI. fil så er det ikke alle dvd afspillere som kan køre dem.

Mvh
Den_bedste30

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-03-11 12:59

Det kommer da helt an på hvordan du brænder filerne.
UDF er jo ikke en fil type der som sådan indholder noget du kan afspille. UDF står for Universal Disk Format og er en ISO-standard der bruges på DVD medier.
KILDE: http://askville.amazon.com/UDF-file-system/AnswerViewer.do?requestId=1207101

Hvis du "bare" brænder din ISO-fil ned på en skrive så kan din DVD-afspiller ikke læse filen. Hvis du derimod brænder den som en image-fil, så bliver indholdet af ISO'en "pakket" ud og lagt ned på din skive.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-03-11 13:34

det der er i det er at der er en som har været hos photo care og fået tømt sin video og der er de brændt som en udf fil men problemet at xp ser ikke ud til kunne læse det ,så jeg har covertertxtodvd og så kunne de afspilles men kunne jeg nu bruge udf/iso så kunne han selv

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-03-11 13:43

Hvad er det du spørger om? Hvis du har konverteret det til et format der kan afspilles, hvorfor så ikke bare bruge det? Du kan ikke afspille .UDF filer. Det er et filsystem som bruges på DVD'er. ISO-filer SKAL brændes som image-filer for at man kan se de aktuelle filer der er i ISO'en eller bruge fx. WINrar til at pakke ISO'en ud eller bruge fx. deamon tool til at mounte ISO'en.

Du kan ikke bruge de to fil typer til noget som de er, de skal bearbejdes.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-03-11 16:56

det var jo det jeg spurgte om, kan man kunne putte dem directe i en dvd afspiller når de var brændt som udf/iso, for det er ikke mig men en pensionist så det skulle være let for ham at klare det selv ,jeg skal nok finde en måde til mig selv

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-11 17:03

Tror det er skrevet en del gange efterhånden. DU KAN IKKE AFSPILLE DE 2 FILTYPER PÅ EN DVD-AFSPILLER UDEN AT BEARBEJDE DEM.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 26-03-11 19:31

Tak for svaret webnoob.