/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
tilslut forstærker sony tv
Fra : snaptil
Vist : 1130 gange
100 point
Dato : 26-03-11 07:26

hejsa har lige købt et sony tv ex72 46. jeg har været vant til at bruge et phillips tv. Nå men jeg tilslutter min forstærker i L- R bagpå og vælger en indgang på forstærkeren. Men der kommer bare ingen lyd ud af forstærkeren. Prøver så at læse de her menuer og vælger så at sætte fjernsynet indstilling af lyd fra tv-højtaler til lydsystem, men der er stadig ingen lyd.

jeg har prøvet at skrue meget op for forstærkeren og skifte rundt i indgange, men intet hjælper. Det er første gang jeg har prøvet at give fortabt her.

jeg prøvede at bruge hovedtelefon udgang til forstærker, det virker fint, så det er kun de to porte der ikke virker.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-03-11 08:06

Så vidt jeg kan se skal du bruge 21-bens scartstik udgang til forstærkeren. Du kan også bruge HDMI udgang og endelig også en optisk udgang. Det forudsætter naturligvis at du har de tilsvarende indgange på din forstærker. Jeg kan ikke finde nogen linierudgang.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 26-03-11 08:12

min forstærker er rxv-450 yamaha

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 26-03-11 08:15

min forstærker har en optisk indgang, men er i tvivl om det er samme slags som tvet har. tror forstærkeren er en toslink men er ikke sikker.

http://www.av-connection.dk/?PGr=1206&ML=312

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 26-03-11 08:16

men som sagt er tvet helt nyt, burde jeg ikke kunne bruge de gamle rød-hvide kabler?

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 110 point
Dato : 26-03-11 08:21

Jeg kan se der kun er udgang til hovedtelefon. Men har forstærkeren ikke en scarttilslutning? Ellers kan jeg anbefale at bruge optisk indgang, det er jo bedre end alt andet.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-03-11 08:22

Måske er det en mulighed at bruge optageforstærkerenheden, hvis der er en sådan på forstærkeren.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-03-11 08:30

Med hensyn til optisk forbindelse er det standard, så sæt du blot en toslink optisk kabel på. Det skulle virke.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 26-03-11 09:16

ok skal over at hente kabler her kl. 10. så må jeg prøve ad om det virker

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-03-11 07:10

Du kan jo også bruge en scart til phono stik adaptor -så kan du beholde de "gamle" rødhvide kabler

feks denne
http://www.avlavpris.dk/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=84&Itemid=53

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 27-03-11 09:33

Har den i forvejen Iham. vil bare sikre mig at tv´et ikke var i stykker

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 27-03-11 09:33

Tak for svaret Thyregod8.