/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
naboen slår konen!
Fra : jobestar
Vist : 1095 gange
50 point
Dato : 25-03-11 18:28

Hej, jeg er lige flyttet ind i ny lejlighed og der er højlydte husspetakler fra naboen. I starten troede jeg bare det var konen der lavede nogle underlige/sjove lyde. De er begge med mellemøstlig baggrund og hun går i burka. Så jeg tænkte det var nogle lyde jeg ikke var vandt til. Men så her i nat, kunne jeg høre hende hulke i 1-2 timer, mens han råbte og skældte ud på arabisk. Jeg kunne ikke høre deciderede slag, men lød bestemt som om hun kom med "av" udtryk indimellem hulken.

Jeg overvejede stærkt at ringe på, men da jeg ikke kunne høre slag, tænkte jeg, at vente til det blev mere seriøst. Det blev det så da jeg vågnede idag. Der kunne jeg igen høre højlydt hulken, ham der skælder ud og så tumlen og dunk i gulvet osv. Så fik jeg nok og ringede på. Jeg kunne tydeligt høre ham kommandere hende væk og åbnede så døren med et rådvildt/flovt ansigts udtryk. Jeg spørger om de har styr på det og jeg kan høre hende råbe desperat "neeeeej!". Han siger bare, at der ikke er noget galt og at der nok skal komme ro på. Jeg siger, at det ikke kan blive ved og håber det, at jeg ringede på, vil gøre, at det stopper. Det gør det så også.
Han banker på døren et par minutter senere og fortæller at hun er psykisk syg og at hendes far er på vej for at hente hende.

hmm okaaay.. det er så tydeligt det er en plade han fyrer af!

5min. efter kommer faren(hvem ved?), jeg holder øje i kiggehullet i døren. De snakker en blanding af dansk og arabisk til hinanden og jeg synes seriøst jeg hører hende skrige desperat til den ældre mand der kommer, at han slår for hårdt og bruger pisk!? Det er jo set før, at der er udenlandske piger der nærmest lever som sexslaver.

Nå men hun tager afsted i bilen sammen med faren og de tager et tv med. Så hun er heldigvis kommet væk, men tror kun det er midlertidigt.

Naboen banker så på igen lidt efter de er kørt, og prøver igen at forsikre mig om, at hun bare er syg og noget med jeg er en god nabo blah blah..

Jeg har så lige fået fat i den tredje nabo på vores sal, en ung fyr og han siger han har hørt det 3-4 gange i de sidste måneder og han ringede til politiet sidst, men de gad ikke komme.

hvad fanden gør man her hvis det gentager sig?? jeg er ikke bange for ham, men hvem fanden ved hvad manden kan finde på i en desperat og presset situation. Jeg ringer selvfølgelig på igen hvis det gentager sig!

hmm jeg har musikstudie udstyr og kan sikkert sætte en microfon tæt op af væggen og skrue helt op for input og så har jeg en veninde der læser arabisk der måske kan tolke hvad de råber til hinanden.

Har i prøvet noget lignende? Nogle gode råd? Virker som om det er pænt svært at få politiet til at gribe ind, med mindre man kan bevise det er andet end højlydte skænderier med lidt tumlen rundt.

vh bekymret nabo

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-03-11 18:31

Hvorfor dog spørge herinde?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-03-11 18:37

Citat
Jeg ringer selvfølgelig på igen hvis det gentager sig!
Lad være med det, ring til politiet. Du kan intet gøre, politiet kan.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 25-03-11 18:40

Det kan da kun gå for langsomt med at du tager "knoglen" og får ringet 114 eller 112, for at hjælpe den stakkels kvinde!

PLEASE - Go for it!

Clou

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-03-11 18:42

Havde det været hos mig,???

Muslinger eller saltede torsk = 000 + alle andre mulige LOKAL numre.

Citat
MEN fint NOK at DU orker hjælpe....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-03-11 18:57

De boller da bare.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-03-11 19:15

Hvis politiet ikke reagerer, så prøv at kontakte de der hjælper piger i nød i dit område.

Og prøv at få det frem i medierne, lige noget for Danmarks radio, ring til dem...

Selv kan du ikke gøre noget.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-03-11 19:38

Prøv at kontakte Karen West...

Her:
http://www.karenwest.dk/blog/?p=374

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-03-11 19:38

Kontakt evt. et krisecenter/Joan-søstrene og spørg, hvad/om man kan gøre for hende i hendes ret voldsomme ægteskab. De bor for fa.... i DK - har de ikke styr på, hvor de er i Verden.......

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 50 point
Dato : 26-03-11 09:37

kontakt politiet. De behøver ikke en anmeldelse fra konen for at rejse sigtelse længere. Men det er en god idé at få dem til at komme når der er konkrete beviser. Dvs blå mærker og den slags. Han kan faktisk få en dom for den slags i dag. Så overdriv bare en smule næste gang du ringer, hvis politiet ikke umiddelbart vil komme. Jeg taler af erfaring, en dame i familien.

Godkendelse af svar
Fra : jobestar

Dato : 28-03-11 18:19

Tak for svaret pedroso.