/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Problemer med scooter
Fra : CiaoStyrer
Vist : 782 gange
200 point
Dato : 25-03-11 15:59

Jeg har en Aprilia Scarabeo 45. Men den er nu begyndt at køre dårligt, den trækker ikke ordentligt og kører nok kun 20km/t, når man giver fuld gas.

Det gør ikke det store forskel på hvor meget gas man giver, men det hjælper vist en smule at give sådan en lille smule choker (selvom det ikke gør den store forskel)

Det starte med at ske en gang, hvor efter at den havde hvilet kørte den normalt igen. Men så på en tur på vej hjem, med modvind, gjorde den det igen, og måtte således køre med en hastighed på mellem 10 og 20 km/t de sidste 10km hjem.

Den gør det stadigt efter at den har hvilet et par dage.

Der er taget begrænsningerne på den.

Håber i kan hjælpe, hvad skal jeg kontrollere ? nogle idéer til hvad problemet kan være ??

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 25-03-11 16:46

Er luftfilteret rent???
Er udstødningen tæt??
Check dette ..

Mvh
sverola

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-03-11 18:35

Sikkert bare vario-rullerne der er NEDSLIDTE og/ eller sidder fast..
Der kommer trods alt lor_ og skidt ind til dem, især efter en vinter med salt og andet godt

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-03-11 18:37

Rens vario og lad VÆRE med at smøre den/ hvor rullerne glider,
er den slidt, kan du øjeblikkeligt se det, da der er fordybninger i skålen
og kører du længe nok, så ryger skålen/ vario.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-03-11 18:39

Rullerne skal BTW heller ikke være slidte, da det har samme virkning
= de sidder fast og virker ikke som de skal...

Den kører sikkert GODT, hvis du smider den på støttefoden og giver GAS??

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 26-03-11 16:06

Har tjekket udstødningen og den er tæt, jeg tjekker lige straks luftfiltret.

Jeg tror ikke det er variatoren, da motoren kører ujævnt, den hakker ligsom i det og trækker i stød. Eller hvad ??

Prøvede at give gas på støttefod, der kører den bedre, men efter lidt tid kan jeg også fornemme at motoren kører lidt ujævnt.

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 26-03-11 17:25

Så er luftfiltret også tjekket og renset (det var meget beskidt med noget der mindede om olie).

Men det har ikke løst problemet med at motoren hakker.

Kommentar
Fra : den_bedste30

Dato : 26-03-11 21:15

Er der kompression nok i din motor?