/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Køb af bil
Fra : sushjer
Vist : 969 gange
100 point
Dato : 24-03-11 22:10

For 14 dage siden købte vi en ny bil.

Sælger havde købt bilen til sin far, men han ville ikke have så stor en bil men en stasincar.

Så sælger satte bilen til salg på Gul og Gratis, samtidig omregistrere han bilen til sig selv.

vi henter bilen og betale 11.000,- får samtidig en kvitering med stelnr. på og alt det andet som nu står på en kvitering, samt manden navn og adresse.

Vi kan så ikke få registringsatt. før sælger får den fra Skat når den er omreg.
Han skulle så ringe til os når den var kommet.

Mit spørgsmål er så.
Hvis han nu ikke ringer til os, eller siger at han ikke har fået den endnu.

Og hvor lang tid vare det inden skat har omregistreret bilen.

Men det korte af det lange hvad gør vi så.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 24-03-11 22:44

de arbejder ikke så hurtigt i skat,

men mit bud er at der kan gå op til en uge før de får omregisteret bilen.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 110 point
Dato : 24-03-11 22:49

Vent nu først og se tiden an.
Jeg har løbet ind i noget lidt lignende, godtnok mange år siden, men da varede det tre uger inden papirene kom tilbage. Men du har jo bilen i din varetægt, - så det ser ikke ud som nogen vil snyde dig, -hvis det er det du frygter.

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 24-03-11 22:53

Jeg holder mig osse til at vi har en kvitering på købet, hvor stel nr. og lige ledes at sælgeres navn og Add. står på.

kan vi selv henvende os til skat hvis der ikke sker noget.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-03-11 22:58

Det var da en sær omvej, den skulle have været omregistreret direkte til jer.
Håber den er god nok, men jeg synes det lugter lidt

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-03-11 23:09

Citat
Sælger havde købt bilen til sin far, men han ville ikke have så stor en bil men en stasincar

... det burde få nogle alarmklokker til at ringe,.. !
du har vel kontrolleret bilens syn og restgæld, ?
http://biltorvet.dk/MinBil/MinBil.aspx
http://www.bilbasen.dk/bilbogen

ved omregistrering får den reg. bruger altid en midlertidig reg. attest
der står bilens, og ejer / brugers data,.. har du set, eller fået den,.. ?

ps,.. det er den der har reg. attesten der i princippet ejer bilen,... i tilfælde af kvitteringen ikke er 'ægte'.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-11 23:29

Citat
Men det korte af det lange hvad gør vi så.

Li'som du plejer at gøre, ik' en skid

Dårlig statistik du holder dig, det må ku' gøres bedre

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 5
- Slettede 0
Ialt 6

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 24-03-11 23:51

Li'som du plejer at gøre, ik' en skid

Dårlig statistik du holder dig, det må ku' gøres bedre

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 5
- Slettede 0
Ialt 6

ved ikke lige hvad du mener med det.
jeg har ikke anuleret nogle spørsmål, og i øvrigt længe siden jeg har brugt Kandu.

Hvis du ikke kan skrive andet syndes jeg du skulle holde dine poter i ro.

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 24-03-11 23:52

Bilen er lige blevet synet og der er ingen rest gæld.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-03-11 00:39

Citat
Bilen er lige blevet synet og der er ingen rest gæld.

................ så er alt jo i den skønneste orden,
hvad bekymrer du dig over,.. ?

mener,... du har bilen, og kvitteringen,.. så længe der er plader på bilen,
er det brugeren,.. som er anført på registringsattesten,.. i dette tilfælde ham du har købt bilen af,
der hæfter for forsikring, og vægt / grøn afgift,

altså du kører gratis, indtil han afleverer registringsattesten,... du burde være lykkelig,

så vær sikker på han afleverer reg. attesten hurtigst muligt,...
med mindre der ligger en 'hund begravet'.....

Kommentar
Fra : edison

Dato : 25-03-11 04:20

men. hvis han ikke betaler forsikring og vægtafgift, så tager politiet altså pladerne.
og så har du et problem, du kan ikke få nye plader. da du ikke har papir på den. så tag fat i nakken på ham.

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 25-03-11 08:37

Det er jo netop det med den "Hund" jeg er lidt bekymret for. Men lad os nu se hvordan det går.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-03-11 08:42

Citat
jeg har ikke anuleret nogle spørsmål, og i øvrigt længe siden jeg har brugt Kandu.

Det har du jo så indirekte, ved at spørge og så bare lade som ingenting
http://www.kandu.dk/faq.aspx
http://www.kandu.dk/faq.aspx#25

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 25-03-11 09:11

Citat
Mit spørgsmål er så.
Hvis han nu ikke ringer til os, eller siger at han ikke har fået den endnu.

Og hvor lang tid vare det inden skat har omregistreret bilen.

Men det korte af det lange hvad gør vi så.

1. I fik vel den midlertidige reg.attest med, eller mindst set den.

2. Der går min. 3 uger.

3. Venter ca. 14 dage mere,og håber på at kviteringen og handlen er OK, og glæder dig over at vægtafgiften og forsikring betales af sælgeren til den bliver omregistreret til dig.

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 25-03-11 11:46

Det har du jo så indirekte, ved at spørge og så bare lade som ingenting
http://www.kandu.dk/faq.aspx
http://www.kandu.dk/faq.aspx#25

Kan nu ikke se at jeg lader som ingen ting, folk skal da lige have en chance for at svare på det jeg spørg om.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-03-11 12:41

Citat
folk skal da lige have en chance for at svare på det jeg spørg om.

Så er du bare utrolig langsom...

http://www.kandu.dk/faq.aspx#25
Hvis du skriver et spørgsmål og ikke har lukket det efter 3 måneder, vil Kandu.dk automatisk annullere dit spørgsmål og du vil blive fratrukket 5 ledige point.

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 25-03-11 15:10

Nu stopper festen sgu, jeg har startet tråden i går.

Kommentar
Fra : klaudi_LVII

Dato : 25-03-11 16:10

Er du fatsvag, eller fatter du bare ikke en skid...

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 25-03-11 17:59

Regn med, at der kan gå mellem en og tre uger. Nogle gange går det forbavsende hurtigt, og andre gange er ventetiden lidt længere.
Du kunne jo også høfligt spørge sælger om han har den midlertidige attest, og om du kan få en kopi af den ? I princippet er den INTET værd, og derfor smider folk den ofte ud, men hvis det kan berolige dig, er der vel ikke sket nogen skade ved det ?
Jeg formoder, at det papir du har er en kvittering for pågældende køretøj, hvor stel nummer og registr. nummer er anført, ligesom prisen fremgår klart og tydeligt ?
Hvis det er korrekt, er der ingen grund til unødvendig panik. Det vil være juridisk gyldigt, så du kan sove roligt til I får ordnet resten.

Godkendelse af svar
Fra : sushjer

Dato : 26-03-11 08:12

Tak for svaret stilkene.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-03-11 08:45

Be`r