/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digitale fotos og små film
Fra : biksemad
Vist : 810 gange
58 point
Dato : 24-03-11 15:22

Hej jeg har brændt en dvd med billeder og små film igennem windows 7 der hvor du går ind i mappen billeder.

Den virker fint ved mig, men når jeg går over til min ven så virker den ikke ,han har en panasonic dvd optager, den skriver ikke kompatibel, og jeg køre med en billig united dvd player, og der virker det.

Det mærkelige er så at hvis vi laver en cd med billeder så virker den også ovre i hans dvd optager.

Kan det være noget som skal stilles i hans panasonic dvd optager?

Eller kan det virkelig passe at den ikke kan tage en dvd med billeder og små film ?

Kan det være windows 7 som laver formatet om så hans dvd optager ikke kan afspille det?

Kan man prøve og brænde det i noget andet foreksempel nero eller andet, og hvad skal man så vælge af mulighed dvd data brænding eller hvad ?

Hvis man bruger nero så er det da lav en data dvd man skal bruge hvis man skal have foto og små film fra det digitale foto apparat over på en dvd ?

Med venlig hilsen Biks

Accepteret svar
Fra : Nul7

Modtaget 68 point
Dato : 24-03-11 15:38

Bearbejd foto og små film i et dertil hørende program, - som f.eks. Magix foto story, - Pinnacle og mange andre. Hvad med movi marker? Den har du måske på din pc.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-03-11 16:19

Citat
movi marker

Nyheder på markedet

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-03-11 11:23

Citat
Kan det være noget som skal stilles i hans panasonic dvd optager?

En DVD afspiller kan ikke afspille alle filtyper
min kan kun afspille
VCD
SUPER VCD
MPEG 1 + 2
KVCD
TS

Så skal det kunne afspilles på alle dvd maskiner, så skal de kodes i ovenstående.
Du kan bruge Formatoz og konvertere dem til MPG, det burde virke.

Ellers mener jeg de fleste brænder programmer de kan lave det samme.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 25-03-11 15:54

Jeg har lidt det samme problem. Mine kopierede musik-dvd´er kan godt spilles på min gamle dvd player, men ikke på den ny. Tror det er noget de har indbygget for at hindre kopiering -eller i hvert fald at man får glæde af det.
Ved heller ikke om man kan gøre noget - tror det ikke.

Godkendelse af svar
Fra : biksemad

Dato : 29-03-11 00:25

Tak for svaret Nul7.