/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Ikon på desktop der åbner en "pop up"!?!~
Fra : Ladmorillo
Vist : 409 gange
80 point
Dato : 15-05-03 14:58

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at få et ikon på min desktop, hvor hvis dob-klikker det så skal der starte en browser på en bestemt adresse, men windowet skal være en slags pop-up-window - alt så hvor størrelsen er måske 300x300, man ikke kan resize og og der er ingen knapper og adressbar.

Altså jeg trykker ikon og vupti så åbnes et lille vindue som viser en bestemt adresse.

Noget javascript noget.. men jeg ved ikke?

anyone

Ladmorillo

Accepteret svar
Fra : benkvist

Modtaget 80 point
Dato : 15-05-03 22:49

Hej

Windows desktop (standard)kan kun afvikle "programmer" hvorfor et ikon jo som bekendt er en genvej til en "exe", "com" eller "bat" fil.

Du ønsker at starte en borwser. Det kræver at du har konfigureret din desktop til at køre "aktiv desktop". Med "Vis webindhold" aktiveret.

Når du gør det, er din desktop en hjemmeside. Ikonerne du kender kan stadig være på denne, men du kan selv på "hjemmesiden" der ligger til grund tilføje links eller "ikoner" der åbner eller staret et eller andet.

Men det kræver altså at du kan lave en hjemmeside.

Jeg har i øvrigt også besvaret spørgsmålet her: http://www.kandu.dk/dk/spg/15145

I ovennævnte spørgsmål giver jeg også koden til at udføre det med, så prøv at kigge der.

Det kræver selvfølgelig også at du anvender en Windows version der tillader ovennævnte løsning.

Mig bekendt er der ikke andre måder at lave dette på (bortset fra "rigtig" programmering).

Jeg anvender selv ovennævnte på Win2K - Desktoppen helt renset, bortset fra et baggrundsbillede. Til gengæld har jeg lavet et menusystem der giver mig adgang til mange af mine daglige opgaver. Altså en Web-side menu med undermenuer og det hele. Det fungerer godt. Jeg anvender IKKE ikoner på desktoppen, da jeg har et tastatur med genveje der dækker dette behov for at kunne få fat i noget "så hurtigt".

Fordelen er, at det er nemt for mig at overflytte en URL til en hjemmeside (eksempelvis fra Mine Favoritter til min menu). Når jeg nu har gemt menuen, så mister jeg heller ikke mine vigtige links, hvis jeg bliver nødt til at ominstallere IE eller Win.

mvh

BenKvist

Kommentar
Fra : technet

Dato : 16-05-03 06:09

du kunne jo lave 2 hemmesider hvor du åbner den ene og så få den til at redirecte til den anden og så lukke selv men den ande er bare et windue

se evt. her
http://www.requestcode.com/index.html

og så kunne du jo bare for at sætte prikken over iét bruge et prog som html2exe

Kommentar
Fra : technet

Dato : 16-05-03 06:59

nu giver jeg dig en lille ide her
http://www.ericphelps.com/batch/samples/password.bat.txt
--------------------------
men ellers prøv at kigge på hovedsiden
ellers kan du jo lave en *.vbs fil

Godkendelse af svar
Fra : Ladmorillo

Dato : 16-05-03 10:22

Tak for svaret benkvist.