/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
to spørgsmål
Fra : kivi
Vist : 869 gange
100 point
Dato : 24-03-11 09:04

1 video- kan man afspille en dvd skive som er brændt med udf/iso i en dvd afspiller det kan ikke lade sig gøre i udf
2 internet-jeg har en skolekammerat som har fået tdc home trio men der er nogen problemer og tdc påstår at det er pc`en og han skal købe en ny for det er den som laver ballade men når jeg har den hjemme er der ingen problemer den fungere upåklagelig ,den er godt nok ca 4 år og kører xp så hvad skal man tro

Kommentar
Fra : peque

Dato : 24-03-11 09:26

1.
Det kommer reelt an på hvad din afspiller understøtter. De fleste understøtter i vore dage alt - men ældre maskiner ikke kan håndtere så meget andet en DVD-format (VOP osv)

2.
TDC hometrio. Selvfølgelig skal din maskine kunne virke der, men problemet kan f.eks at dit trådløse kort ikke understøtter WPA og kun håndterer WEP.
Men forbinder han med kabel eller trådløst,.

PS - du er nødt til art specifisere dine spørgsmål noget mere - da infoniveauet til løsning af dine problemer ikke er højt nok til at give et fuldbyrdigt svar.
Hvornår går det galt med TDC ?
kabel trådløs - hvilken kryptering kører du hjemme og hvilken understøtter den maskine han har problemer .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-11 09:31

Man skal ikke finde sig i at en komputer laver ballade

Tæv den

Kan du ikke lige omformulere dit spørsmål lidt - HVAD er det egentlig du vil vide

udf er et filsystem der findes i flere varianter
iso er et "spejlbillede"

og HVORFOR en komputer ikke virker pga. Home Trio kan vi jo ikke vide noget om - har du prøvet at tænde for den

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-11 09:41

Vedr. TDC home trio

Vi havde selv problemer med vores pc..

Det viste sig at vi slet ikke fik den hastighed vi betalte for... så din kammerat må lige tjekke om hastigheden er i orden... er den for lav, så giver det problemer

http://hastighedstest.tdc.dk/

Kommentar
Fra : peque

Dato : 24-03-11 09:50

Det har intet med hastigheden at gøre om Maskine vil tilslutte til Hometrio.

Det er umuligt at besvare dit spørgsmål mm du uddyber det grundigt!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-03-11 10:16

pcén er tilsluttet via kabel men spørgsmålet er kan det være rigtig at den kan gå ind og lave ravage som tdc påstår, den skulle gå ind og blokere så fjernsynet fryser

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-11 10:25

Citat
pcén er tilsluttet via kabel men spørgsmålet er kan det være rigtig at den kan gå ind og lave ravage som tdc påstår, den skulle gå ind og blokere så fjernsynet fryser

Det gjorde den her pga hastigheden....selv om peque siger noget andet

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 100 point
Dato : 24-03-11 11:11

Det siger jeg heller ikke.
Men udfra første udlægning af spørgsmålet - så var det noget helt andet.
Citat
Det gjorde den her pga hastigheden....selv om peque siger noget andet

Så er det en anden udlægning, så er det kobberet der ikke kan trække forbindelsen og ganske korrekt har dette noget med hastigheden på nettet at gøre.

Hvis 'TV fryser selvom PC ikk er tilsluttet er det frobindelsen.
men generelt har selve forbindelsen ikke noget med at gøre om der kommer hul igennem til netværket.
Men vi spørger igen om detaljer:
Hvis PC går på netværket - så er det forbindelsen.
Men får maskinen en IP. - Kan du pinge dit interne netværk.
Kan du bruge dit interne nertværk.

Er det kun udaf til - så er det ganske enkelt om nemt.
TDC som altid har ikke styr på deres bnegreber og ingen læser hvad der står med småt i kontrakten. Du kan sagtens råbe op om der ikke er nok hastighed, men det står i kontrakterne at der er MAX speed der benævnes, og at der på ingen måde garanteres dette!

Problemet er hvis PC går på nettet og TV fryser, så er der ikke båndbredde til dette.
Normalt skal et TV have 6mb forbindelse alene til at køre, og sætter man en PC til at aspille WOW - så snupper den noget af båndbredden.

Men spørgsmålet var fra starten af formuleret anderledes og direkte usvarligt og reelt stadigvæk er.
Men jo båndbredden har da absolut noget at sige - HVIS maskine er koblet på netværket.
Men TDC har virkelig lavet kassen på dette og tja det er dogh desværre de fleste de kan levere hvad de lover og slet ikke udenfor de større byer

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-03-11 14:44

tdc har overtalt ham til at købe en ny
men hvordan partionere jeg min nye harddisk på 1 tb jeg køre win 7 ultimate

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 25-03-11 11:30

Tak for svaret peque.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-03-11 11:37

Hvordan du partitionere din nye eller gamlæe harddisk.
Er det bare en extern der skal startes op.
Højreklikker på Computer og vælger Administrer.
Nederst i det vindue der kommer frem - er der Diskhåndtering hvor dui kan lave alle de partioner du vil have