/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Efe er væk
Fra : rilje
Vist : 480 gange
20 point
Dato : 15-05-03 14:48

Lørdag 100503 forsvnadt min lille hund fra Søndermarken. Efe er et lille gadekryds vejer ca 11 kg ligner en blanding mellem en lille collie og en schäefer. Vi savner ham meget og vil gøre ALT for at få ham igen. Vi giver en dusør for at få ham igen PÅ 500!! mIT NUMMER ER 26212214

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-05-03 14:52

Hej med dig ....

Havde din hund navneskilt på ??

Har I prøvet at ringe til Politiet, eller et dyreinternat - der må være noget "hundefanger" ordning I kan kontakte - det kunne jo tænkes han/ hun var fundet og indleveret hos politiet eller osse ved de måske hvilket internat i kan ringe til .... ja jeg spørger fordi du ikke selv skriver noget om det, og så kan jeg jo ikke vide om I allerede har gjort det...

Venlige tanker og håb om Efe snart vender hjem !!

Karina

Kommentar
Fra : rilje

Dato : 15-05-03 14:54

Hej Fnollerpigen Ja vi har gjort alle de ting med at kontakte politi dyreinternat osv. har hængt plakater op og sat annonce i Urban den er som sunket i jorden

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-05-03 15:01

Okay - nå, men så kan jeg jo kun krydse fingre for at Efe vender hjem, og det vil jeg så gøre - men fortsæt med at ringe til internat/politi - det kan jo være Efe indleveres mens vi sidder her, eller imorgen ........

Karina

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-05-03 17:31

Såh, såh, Rilje. Det er jo forår.. Og der er rigtig mange søde piger i løbetid. -Ville han selv kunne finde hjem fra Søndermarken? Ellers kan jeg kun råde jer til at gå tur lige omkring dér, hvor han løb fra jer. -Min hanhund stak også af, når det var forår, men når han blev træt af sjovet, så vendte han tilbage til hvor han havde forladt mig... -På det tidspunkt havde jeg som regel rendt land og rige rundt og skreget mig hæs på ham.
Hvis det er noget, der sker tit, så kan man alså gi en hormondæmpende sprøjte. Det hjælper!
Men jeg håber for jer, at han kommer hjem snart.
Birgitta

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-05-03 00:56

hej rilje...du svarede ikke på fnollerpigens spørgsmål ang. hundetegn...har han det?
Håber I finder ham snart. Det værste er når man ikke kan finde sine kære...om det er hund eller menneske er i den forbindelse underordnet.

hegn haven ind til næste gang der er tæver på spil!

mvh Christina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 16-05-03 00:58

Hej Christina - hvis Søndermarken rilje snakker om er den Søndermarken jeg tror det er - er der ikke så meget at hegne ind, da det er den "sorte trekant" *GGG så det kan blive lidt svært.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 16-05-03 01:05

okay glem lige den kommentar ( siger jeg efter at have erfaret der findes 45 Søndermarker i DK !! ) jeg antog bare det var den i København ude ved Zoo.... og det ved jeg ikke engang om det er .....

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-05-03 01:08

hej karina (HVOR har du været de sidste dage????)..

ja, hvad ved en stakkels jyde om de sjællandske lokaliteter...

var egentlig mest obs på, at vi ikke ved om hunden bar (lovpligtigt) hundetegn og evt er tatoveret/chipsmærket.

synes det er forfærdeligt synd for søndermarkens rilje! (og hendes lille hund)

Min lille gravhund sover "i arm" gør din osse Karina?

Rilje...skriv snart!

mvh Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-05-03 01:11

hej karina...nej, der kan du bare se...er det overhovedet en lokalitet på sjælland eller kan vi jyder være behjælpelige?

Kommentar
Fra : rilje

Dato : 19-05-03 08:07

Hej Ja min lille Efe havde hundetegn og Sele på. Og var mærket med en chip. Den er stadigvæk ikke dukket op. Og jeg er vildt ked af det! Og i øvrigt er det Søndermarken sjælland Valby. Så nej jyder kan nok ikke være så behjælpelige men man ved jo aldrig...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-05-03 17:29

Igen rilje: Ville han selv kunne finde hjem fra Søndermarken??
Jeg skal nok sige til, hvis han dukker op her i Ballerup....

Kommentar
Fra : rilje

Dato : 20-05-03 09:36

Jeg ved ikke om han ville kunne finde hjem han har aldrig været der før. Og han er ikke kommet kommet hjem så det tyder ikke på det.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-05-03 16:54

Hvordan forsvandt han egentlig? Blev han skræmt væk, eller stak han af efter et eller andet? Hvis han ikke er blevet skræmt væk, så synes jeg, at du skulle gå en lang tur i Søndermarken, -lægge et spor- og derefter slå dig ned i et par timer eller mere i nærheden af, hvor han blev væk . Så har han en chance for at finde dig. -Det er jo længe, han har været væk efterhånden. Men det er jo ikke så koldt mere i vejret, så han kan sikkert godt klare sig.

Kommentar
Fra : rilje

Dato : 20-05-03 16:57

Det vi prøvet flere gange han er ikke dukket op desværre. Men jge er faktisk ikke helt klar over hvorfor han løb lige pludselig spænede han bare af sted jeg hørte ingen lyde eller noget. Så jeg ved det ærligt ikke.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-06-03 20:51

Hej rilje.
Det er synd for jer, at jeres hund er forsvundet. Jeg ved, hvordan jeg selv ville have det, hvis vores forsvandt. Når i får den igen, er det måske en idé at få den "neutraliseret", hvis den altså ikke er det?
Jernladyen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-06-03 17:48

Nå, men det lyder som om han er gået på "jagt" efter piger eller andet. Han har helt sikkert fortrudt på nuværende tidspunkt. Du skal stadigvæk, så tit og så meget som muligt gå ture der hvor han stak af. Han vil søge tilbage dertil hvis han ikke kan finde hjem selv. Men der vil gå længere og længere imellem at han søger tilbage jo længere, han lever det frie liv...... Hvis der altså ikke er nogen, der har taget ham til sig. Er han en tillidsfuld hund overfor andre mennesker?
HOV rilje, jeg ser lige, at du har et nyt spørgsmål, om en ny hund... Har du opgivet lille Efe? -Det er ihvertfald nok klogt at berede sig på, at han måske ikke kommer tilbage...........

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-02-05 20:57

Hej Rilje.
Er din lille hund kommet tilbage eller er han stadig forsvundet??
Hilsen Jette