/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
open office 3,3
Fra : Nul7
Vist : 695 gange
100 point
Dato : 22-03-11 17:06

Hej!
Hvordan kan man i O.O. regneark formater med streger.Dvs. dele cellerne op med en stregmarkering?
I Exel har man både streg og viskelæder til rådighed der fremkommer i en boks på værktøjslinien.
( i væktøjslinien vælger man kanter) så har man den.
Jeg vil gerne kunne det samme i open office.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 22-03-11 17:58

Jeg kan forstå at du ønsker delestreger mellem alle cellerne. Der er en ikon, der hedder kanter, det er gennem den du skal lave det. Tryk på ikonet og du kan vælge det du ønsker af streger, lodrette, vandrette eller begge veje.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-11 19:30

Menuen Vis > Værktøjslinjer, klik på Formatering for at markere den,
i den nye værktøjslinje er det 3. ikon fra højre

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 23-03-11 09:23

Hej begge to, - så langt og så godt, nu mangler jeg kun noget at slå stregen med.
Det kan jeg åbenbart ikke få frem, - en pen eller lign.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-11 11:39

Menuen Vis > Værktøjslinjer, klik på Tegning, så skulle Tegnefunktioner dukke op
på min er det nederst på siden

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 24-03-11 09:34

Klaudi, er det meningen at man skal lave stregerne med ( stregsymbolet i tegneredskaberne?)
Jeg fik engang en pen fra, hvor gemmer den sig?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 24-03-11 09:45

Du skal trykke på stregsymbolerne, alt efter det vil vælge. Hvis du vælger firkant m. net får du alle stregerne tegnet op uden at bruge pen.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 24-03-11 09:50

Du skal markere området du vil have med streger.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 24-03-11 15:34

jeg forstå, at jeg ikke lave streger på den samme lette måde som i Exel.

Der kan man tage en hel række og markere med streger (lige) i O.o. skal man være heldig hvis man med det samme gør dem lige, - i O.o. er det = en tegne streg.
Har jeg ikke ret?

mvh. 07

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-11 15:46

Citat
Har jeg ikke ret?

Jo, den er noget nemmere i Excel

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 24-03-11 16:15

Har jeg forstået dit spørgsmål rigtigt, at du ønsker, når du har lavet et regneark at kunne have alle cellerne markeret med streger omkring?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 24-03-11 19:26

Thyregod, - eksempelvis ja.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-11 20:47

Så er det jo bare at markere de celler som der skal streger om,
og så klikke på ikonent med Kanter og så vælge typen,
som Thyregod8 allerede har skrevet...

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 24-03-11 21:56

virker ikke

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 24-03-11 21:59

Har du markeret det område du vil have med streger? Brug curseren og træk hen over skærmen, så vil området skifte farve.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 24-03-11 22:18

Jeg kan sagten marker en række, men når jeg vælger kanter forsvinder den når jeg prøver at få stregerne frem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-11 22:23

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 24-03-11 22:24

Du skal trykke en ekstra gang på musetasten, så bliver det stående

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 24-03-11 22:32
Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 24-03-11 22:35

Godt fundet!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-11 22:47

Hjemmelavet!

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 24-03-11 23:35

OK, godt lavet!

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 25-03-11 10:55

alletiders, så enkelt og let, tak for jeres tålmodighed.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 25-03-11 10:56

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-03-11 11:01

var så lidt, det var jo egentlig Thyregod8 der kom med den forklaring