/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
statisk ip
Fra : gril
Vist : 1099 gange
500 point
Dato : 21-03-11 11:45

Hjælp jeg skal ha lavet en statisk ip adresse men jeg ved ikke hvor dan man laver en og hvor jeg skal lave den. Skal jeg lave den på mit modem routeren elle på computeren

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 21-03-11 11:52

Det skal du have hos din udbyder

Kommentar
Fra : gril

Dato : 21-03-11 11:54

kan man ikke lave en selv ???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-11 11:57

nej, så skal du prøve gratisdns

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-11 11:59
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-03-11 12:22

Måske du lige skal fortælle os hvad formålet er med den statiske IP er, så kan vi bedre hjælpe dig.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-03-11 12:45

Du skal have en begrundelse for at få "statisk ip" det får man ikke bare uden videre....
Du skal henvende dig til din internet udbyder (ISP)
hvis det er for du skal lave noget FTP eller VPN eller www skal du afhændigt af hvem din udbyder er
have enten en fast dynamisk ip eller en global fast ip eller en offentlig ip

det har aldrig kunnet lade sig gøre hos gratisdns, bare lige til en orientering.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-03-11 12:53

Citat
Du skal have en begrundelse for at få "statisk ip" det får man ikke bare uden videre....

Arg dk, det passer vist ikke. De fleste ISP'er som kan tilbyde statisk IP har bare et gebyr man skal betale for at have statisk IP. Hos TDC er det fx. 50 kr. om måneden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-11 12:53

Citat
det har aldrig kunnet lade sig gøre hos gratisdns, bare lige til en orientering.

Det har jeg heller ikke udtalt mig om, men man kan få viderstillet til en dynamisk, eller noget i den stil!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-03-11 12:58

Tror vi skal vente og se hvad spørger siger til hvad han/hun skal bruge en statisk IP til.

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 21-03-11 13:38

Tak for svaret Klaudi.

har fået lavet en

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-11 13:41

var så lidt