/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Blyhagl.
Fra : Better-known
Vist : 3926 gange
500 point
Dato : 21-03-11 09:11

Er det ikke dobbeltmoral, når DK har forbud mod blyhagl ?
Burde bly i riffelpatroner også forbydes - set i lyset af ovenstående ?

Blyhaglene er tilladt i alle de lande vi plejer at sammenligne os med.

Mvh.
Better-Known.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-03-11 10:18

Sålænge militæretog politiet skyder med bly, beholder vi nok blyet i riffelpratronerne, så på en hvis måde jo, det er dobbelmoralsk.

I samme åndedræt, morale, politik og tvangstanker, går ikke så godt i spænd sammen.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : den_bedste30

Dato : 21-03-11 10:34

Blandt jægere og "lov lavere" har der gennem lang tid været megen diskussion om brugen af bly patroner, både til riffel og til hagl. Lige da forbuddet kom var mange jægere sure, og beklagede sig, men som sædvanlig uden held. Her nogle år efter at man lovligt kunne aflevere sine blyhagl hos politiet, er der stadig massere af hagl patroner der bliver brugt til jagt, eller ligger hjemme i jægernes jagtskabe. Jeg har til og med hørt at mange jægere har dumpet deres mange kasser blyhagl i havet.

http://www.jv.dk/artikel/1082090:Indland--Jaegere-bruger-stadig-blyhagl-trods-forbud

Det der nok er forskellen er at når du skyder hagl afsted er der jo mange hagl der ikke rammer dyret, hvor når man skyder med riffel så vil patronen ofte ramme noget på vej ind eller ud af dyret, som får den til at ligne en paddehat, og blive inde i dyret så det er til at fjerne igen.

hvad det angår dit spørgsmål så mener jeg ikke at riffelpatroner med bly skal være ulovlige, det har nok noget at gøre med at jeg selv er jæger, men det er også et spørgsmål om samvittighed fordi det er muligt at købe patroner til riffel som ikke indeholder bly, lige som at det er muligt at købe haglpatroner som ikke indeholder plastik, men i stedet et materiale som er naturligt...

Håber der var noget du kunne bruge :)

// den_bedste30

Accepteret svar
Fra : Heidi-Ho

Modtaget 500 point
Dato : 21-03-11 15:45

jeg læste engang et citat, som lød nogenlunde sådan her: Et folk har den regering det fortjener.....Hvem der skrev det.??? Det ka' A æt husk'......og skide være med det.!

Men det korte ad det lange - det var forhv. Miljøminister Svend Auken der indførte forbuddet.
Nu var det desværre således, at Svend ikke altid holdt sig til sandheden.
Her tænker jeg på dagpengeskandalen og Stoltenberg skandalen.
Temperamentet havde det lange hyl også svært ved at styre – her tænker jeg på 1. maj talen 1983 i fælledparken...Ha..ha..ha...ha..ha...Åh ja.

Nå menæh, det var slet ikke det, vi skulle ta' stilling til – men det var også mere for – "nu ved vi, hvad slags mennesker der styrer kongeriget"....ha ha ha ha ha...Jeg nævnte ikke ordet; Pampere.

Det lange hyl, alias S.A, fandt sammen med en anden pamper ved navn Kristian Raunkjær....Ha..Ha..Ha... Utroligt som pampere kan finde hinanden.
Det sjove er, at K.R. heller ikke er kendt som en ærlig mand. Og så kan det vel kun gå galt..???
Det gjorde det også.!!!!

I miljøet hellige navn, havde Kristian og Svend sat sig for, at nu skulle danmarks jægere – 160.000 var der vel på daværende tidspunkt, redde verdens miljø, ved at indføre et forbud mod brug af blyhagl. Derved blev danske jægere gjort til forsøgskaniner i den disciplin der hedder; Skydning med stålhagl. Disse stålhagl manglede en væsentlig evne – nemlig, at slå ordentligt ihjel – og derved blev mange dyr anskudt.
Nu kommer vi til skandalen – eller dobbeltmoralen…..Ha.. ha..ha..ha…
En erstatning for blyhagl til brug i de danske skove var Bismuth patroner…..Som er så smækfyldt med kræftfremkaldende stoffer….Hvabehar, gutter og gutterinder -. Blyet blev byttet ud med kræftfremkaldende stoffer…!!!!
At mange jægere fik ødelagt deres våben, fordi de fik det tvivlsomme råd; "Bor jeres løb op til stålhagl" – de sked pamperne højt og flot på.

Til slut.
Det er eddermame underligt, resten af verden fyrer løs med blypatroner – men i lille Dannevang, Uha da fy og føj, vi ska’ jo redde verden.
Samtidigt med, at vi smider tonsvis af bly i hovedet på de mennesker vi er i krig med.
Vor Herre bevares, siger jeg bare.!!!

Mvh.
HH.
Undskyld...jeg griner endnu....Forlig aftalt af Lange hyl og K.R.
Folket har den regering................................

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-03-11 18:17

Af principale grunde, er det fint af få udfaset sådant noget som bly, men når man ser på, hvor der bliver sat ind, er effekten nok meget lille på vores natur.

Jeg krummer tæer når man ser udsendelsen med de bybusser, som snart alle som een, kører rundt med defekte partikelfiltre, og hvor synsmændene bruger de forkerte målemetoder, men det er måske fordi, sådan en ny fætter koster 6 - 7 tusinde, men de forpester luften, hvorfor skal en ældre disel på gule plader så have en strafskat, hvis man ikke fik den eftermonteret, men det gik de vist fra igen.
Mange gange arbejder vores politikkere som en dynamit fiskere, man kyler en stang i havet og BUM så snupper man det som kommer op, uden tanke for hvad det medføre og hvem der blev ramt.
Når så man fatter at det er noget gøjemøj, man igen har smækket sammen, farer man ud med Panzertape for at lave lap på lap løsninger. Det er lige før man næste gang, kun bør stemme på klaveret.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-03-11 19:06

Så absolut, BW. Væk med blyet......på verdensplan.
Det nytter jo ikke meget, at vi i Dannevang afskaffer det, hvis resten af verden...eller europa ikke gør det.

Meget apropos diesel partikelfilter.....Ha ha ha....røv og gulvsand.!!! Miljøzonerne er pisse forurenet af dieselos, partikler og andet djævelskab. Du har 50 gange større chance for at tage billetten på grund af lungekræft, når du bor/opholder dig i miljøzonen - end hvis du røg 50 grønne cecil om dagen.
Selv pamperinden, komiske Karen, gør store øjne - det sagde hun da..........ha...ha..ha..ha.

Hvem husker ikke regeringens store svindelnummer med firehjulstrækkerne..?
Jow.!!!!! Brølede de fra folketingets talerstol, nu skal der så store afgifter på disse "svinebiler" at den almene mand ikke har råd til at køre idem...........ha...ha..ha....
Det var bare aber dabei ved hele polkamusikken.......det var....................Tyskerne - vores naboer, satte afgiften på firehjulstrækkere ned. Nu kører der 6 gange flere firehjulstrækkere i Tyskland end der gjorde før....Hvor er den miljøgevinst.??????

Som tyskeren så underfundig sagde; Danmark redder jo miljøet, såe..... hvorfor fa'en sku' vi så.!!!

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-03-11 21:21

Så absolut, BW. Væk med blyet......på verdensplan.

Visse vasse. Hvad skal jeg så støbe kugler af? Så længe metallet afsættes på kontrollerede steder, bortgraves og genbruges, så er der ikke noget i vejen med at bruge det.

Derimod er jeg 100% enig i debattens øvrige argumenter.

Og endnu engang vil jeg lige nævne DJ`s millioninvestering i et projekt til fremstilling af blyfri hagl. Hvad blev der egentlig af de penge??

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-03-11 22:15

Men med tiden må man sondere mulighederne for at fjerne dele af landets kirketage.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-03-11 22:15

Er White Spirit det samme som mineralsk terpentin???

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-03-11 22:27

Ja det er så

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-03-11 22:32

Men ! Black Sabbat har ikke noget med ferie at gøre

Mvh
Per

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-03-11 22:39

Mange tak!! Jeg fandt en bøtte bådlak - hvor skidtet skal fortyndes med White Spirit. Troede det var noget hokus pokus fra udlandet.

Black is beautiful - sagde manden med jydekrogen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-03-11 22:55

Det var dog fandens så spøgefulde I er omkring blyet....
Stadig, jeg har aldrig forstået hvorfor blyhagl blev forbudt.

Lige for at rette evt. misforståelser. Jeg bruger ikke - og jeg er ikke i besiddelse af blyhagl.
Jeg bliver stiktosset såfremt jeg opdager, at nogen drister sig til at bruge blyhagl på vores jagt.

Hey Tonga, det er ikke nødvendigt at "stjæle" bly fra sognekirken. Få fat i vvs-firmaerne, de har masser af bly.
Det er stadigt tilladt at bruge bly på huse der har bly- inddækninger i forvejen....mener jeg da.?

HH.
Good night Irene.
Man skal i seng, skal man.!

Tidligt op, tidligt i seng
det er sundt for lille dreng.
Men man kan også sige,
at det er sundt for lille pige.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-11 23:25

Bly er ligeledes forbudt i kunstagn til fiskeri.

Da blyforurening er meget 'lokal' ser jeg god reson i, at forbyde bly til jagt og fiskeri i Danmark. Da det jo nu en gang er dér vi bor og færdes i naturen. Om dyr og mennesker misdannes eller dør af blyforgiftning i Texas er jeg på sin vis fuldkommen bedøvende ligeglad med.

http://laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=7478

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-03-11 08:50

Nu er det vel ikke ulovligt at forføre en bly jomfru..?

Mvh.
Hå Hå.
Nu skal jeg ud og tromle græsplænen.
Godt man ha' jen haw'traktuuuurr.......JOW.!!!! Den kører på blyfri benzin oktan 92.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-03-11 09:09

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-03-11 11:02

Heidi-Ho

Nu er det vel ikke ulovligt at forføre en bly jomfru..?

Nej ingenlunde, ingenlunde - men pas alligevel på med ikke at få fat i én der er for tung i røven !!!

M.h.t. brugen af blyhagl, skal vi, som ansvarlige jægere, naturligvis rette os efter den givne lovgivning !! Men derfor behøver man ikke sympatisere med hele tanken og ideen bag forbudet; at bly er farligt er uomtvisteligt, men den store skurk det skal gøres til, er efter min opfattelse skudt noget forbi ! Problemet med blyhagl er, at løgnhalsene KR og SA indgik en snavset aftale og det lykkedes at "overbevise" den undrende befolkning om rigtigheden af deres postulater - SA havde jo kontakterne til miljøorganisationerne og politikerne, samt sit eget ministerium. KR kunne snøre jægerne til at tro på sagen som et faktum - ak ja.
Tungmetallet bly (Pb) er et grundstof som man skal bruge med fornuft, men at det skulle være så giftigt som man har skreget om, har jeg lidt svært ved at tro !!

Men når man har set hvem der har støttet op om Kr. Ravnkjær, ja så kan man ikke andet end sige:
bb1, som på mange måder ligner KR, nemlig en løgnhals af guds nåde ! Gad egentlig vide, om han også var ven med afdøde Lange Svend ? Det skulle ikke undre !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Mågefjeldet

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-03-11 12:37

Mhhhhhhhh! Man behøver ikke at være bly, selv om man er tung i røven.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-03-11 12:58

Resultatet af det hele kunne blive at sætte skønjomfruen op på en piedestal - tung i røven eller ej !!! Så kunne hun sidde der og se bly ud !!!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-03-11 13:22

Jeg er sikker på at bly kan medføre misdannelser. Se f.eks. Søren Pind, Anders Samuelson og Lille Emil. Fælles for de tre var, at de altid var den sidste der blev valgt, når der skulle dannes langboldhold.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-03-11 13:23

Nu vil de hævne sig på hele befolkningen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-03-11 16:12

Pyyyhaaaa, endelig færdig med at tromle "golfbanen".
Det kalder trunten græsplænen - fordi, plænen er fyldt med huller fra de satans muldvarpe.
Den sidste månedstid, har muldvarpene skudt som ind i helvede.
Jeg fik et godt råd; Køb de der himstregimser, der sender hyletone ud i gangene - og pist, muldvarpene flygter laaangt væk.!
DET HJALP....ikke en skid....Muldvarpene skyder stadig lystigt.
Såeeee, nu har jeg været en smuttur i det lokale XL Byg og købt 4 muldvarpefælder. Nu skal de satme få kamp til stregen - ska' de.!!!

Citat
Gad egentlig vide, om han også var ven med afdøde Lange Svend ? Det skulle ikke undre !!
De var da perlevenner....
Vores ven, venter bare på, at Anker Jørgensen sætter træskoene, så bliver Anker skam optaget på vennelisten.
Mange har venner på Facebook......
Vores ven, har venner på deadbook.....

Mvh.
HH.
Blå viol, i dalen der du står....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-03-11 17:03

Heidi

Til dit bøvl med muldvarperne kan jeg anbefale, at du pürscher dig ind på bæsterne når de skyder jord op og giver dem en salve direkte ind i "skuddet" og der bliver ro for dén !! Stil dig så igen på lur i behørig afstand - den næste der kommer op får samme tur - det giver ro på "golfbanen" et stykke tid og det er faktisk en spændende form for jagt. Om skuddet kan trænge gennem jorden ? Sagtens - jeg har skudt adskillige på den måde og fået gravhunden til at hente - så har vi begge haft et par fornøjelige timer !!

En kendt forfatter prøvede for nogle år siden at tage patent på metoden, naturligvis uden held. I stedet begyndte han at samle på have-gnomer og storke, lavet i cement - hver sin smag !! Behøver jeg fortælle hvem forfatteren var ?? Den dag i dag har han efter sigende hele sin forhave "plantet" til med disse rædsler, så sammen med blinkende lys og et mystisk skær fra et vindue i garagen, er naboerne ikke helt trygge ved situationen !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-03-11 23:54

Ved ikke om det virker, men grav et større antal tømte ølflasker ned i skudene. Mulvarperne hader den lyd der kommer, når vinden suser hen over flasken.
Jeg har hørt om positive virkninger - men ingen garanti.

Små sprængladninger kan bruges - med eletrisk tænding. Der bliver lidt arbejdede med at jævne plænen, men vi har ikke andet end tid - indtil den 15. maj i kalenderåret.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 23-03-11 07:26

Jo, det er dobbeltmoralsk - men hvad skal der gøres ?
Vi mennesker lever hele livet på en knivsæg af kompromisser og hensyntagen til snart sagt alt muligt !
Jeg tror ikke ret mange af Danmarks befolkning ville ønske sig tilbage til stenalderen endsige blot til f.eks. tiden efter 2.verdenskrig med de mangler og restriktioner der var dengang. Vi udvikler os heldigvis på alle områder - at der somme tider bliver lavet fejltagelser er uundgåeligt ! Det er en del af fremskridtet og dét vi bliver klogere af er såmænd - fejlene !
Ved at forbyde bly til jagtbrug, både hagl og som nogle "pusler" med, riffelkugler, får vi også sat en proces i gang med at finde alternativer. At det ikke hidtil er lykkedes at finde erstatninger der er lige så effektive som bly, er "politisk" bestemt fra fabrikanternes side. Ikke ret mange fabrikanter vil omstille produktionen fra det kendte til noget nyt, da det koster formuer at udvikle nye produkter og vi danskere er ikke villige til at betale hvad en sådan produktion vil koste - husk på, at vi er næsten alene med det totale blyforbud !!

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X
Sillerslev

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-03-11 12:53

Hej Øjenvidnet.
Det lyder som en morsom jagtform. De muldvarpe man får skudt, kan samtidigt anvendes til noget fornuftigt - godt nok ikke som føde, men pels dyret, og man har skindet til en flot tegnebog..
Jeg kender mange nærigrøve, der behandler deres tegnebog, som var den lavet af muldvarpeskind....tegnedrengen tåler ikke dagens lys....

Den med ølflaskerne nedgravet. Den har jeg også hørt -men om det virker, det ved jæ'tte....
Men muligvis et forsøg værd. Jeg sender Trunten ud i haven med et par kasser tomme sprutflasker, som hun så kan nedgrave. I vil så, på et eller tidspunkt, høre om resultatet blev godt eller skidt.....Trunten skal jo lige ha' fyraften først - og skidtet skal jo ha' tid til at virke....såeeeee... om et par dage skulle der foreligge en fyldestgørende rapport fra muldvarpeland.

Mvh.
HH.
Jeg elsker de grønne lunde.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-03-11 18:41

"Jeg kender mange nærigrøve, der behandler deres tegnebog, som var den lavet af muldvarpeskind....tegnedrengen tåler ikke dagens lys...."

Den har jeg ikke hørt før.

Køb denne hersens runde dims m/håndtag - som laver huller i jorden - netop passende til en flaske. Meget lettere.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-03-11 19:49

Åh endelig, flaskerne er nu i hul....mulvarpehullet....

Da Trunten kom hjem kl. 17.30 - (hun skulle selvfølgelig arbejde over) blev hun sendt direkte ud på "golfbanen" med 2 kasser tomme flasker (sort guld) og med den besked, at de 60 flasker bare skulle fordeles i div. muldvarpeskud. Jaaa, hun øffede noget, men der var ingen kære mor - bare afsted.
Ha, ha, ha, ha, et kosteligt syn, må jeg sige. Trunten slæbte rundt med 2 kasser tomme flasker....i kort nederdel og stillethæle, der hele tiden sad fast i den bløde jord. Og hun var rasende...Ha,ha,ha.....Nå men endelig efter et par timer blev hun da langt om længe færdig. Dog måtte jeg, det sidste kvarter, med lommelygten lyse for hende. Ja, ja, man må jo sommetider ofre sig i den gode sags tjeneste
Derefter kunne hun skrubbe ind på sin plads i køkkenet og bikse noget ædelse sammen.
Trunten kom ellers med et åndsvagt spørgsmål; "Skal vi ikke hente noget i grillen.?"
Neeej.!!! Vi skal sku' ej, kvinde.!!! Tænk på, at der bliver smidt masser af kroner rundt om i haven i form af flaskepant - og så snakker du kraftstejleme om, at hente noget i grillen....tsk..tsk..KVINDER.!

Nu tror I, kjære læsere af denne pamflet, at hun biksede noget lækkert sammen....Desværre ikke.!
Maden svarede så absolut ikke til mine forventninger. Det var noget være hundeæde hun havde bikset sammen, hvilket også blev påtalt overfor trunten.....Blev hun muggen da.....det skal jeg da lige love for hun gjorde.
Fiiiint, sagde jeg, og replicerede; Og du kan godt glemme alt om, at det er onsdag i dag..... DER ER NUL GRISEBASSE.

Mvh.
HH.
Hvem sidder der bag skærmen med klude om sin hånd.
Med læderlap for øjet og om sin sko et bånd.
Det gør såmænd Jens Vejmand, der af sin sure nød
med hamren må forvandle de hårde sten til brød.

Åh kjær.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-11 20:08

Blyforgiftning?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-03-11 21:12

Jeg har hørt om en husmand, hvis kone fik benet læderet ved en ulykke. Derpå fik hun lavet et træben - og husmanden var ellevild af glæde. Nu kunne hustruen (husmoderafløseren) også bruges i marken - når der skulle sættes kartofler.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-03-11 21:41

Hun tog vel fodbad i Gori......

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 24-03-11 14:02

Hold da op. Et spørgsmål om blyhagl ender i stillethæle, muldvarpe og træben.

Har I mere at tilføje om emnet BLYHAGl ?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-03-11 14:30

Jada! Gennem tiderne de absolut bedste til jagt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 24-03-11 15:47

Misforstå mig endelig ikke, det er jo ligefrem morsomme indlæg der skrives.
Jagtforummet medvirker til, at jeg får min daglige dosis af "smågrin"

Mh.
Better-Known.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-03-11 16:16

Jeg tror at alt er vendt og drejet vedr. blyhagl - der er intet fejet under gulvtæppet.
Som Poul Schly æh Sly...cykl...sagde.....Ja ham, Poul Hønserøv.

Mvh.
HH.

Jeg sidder og venter på brev fra Californien
Jeg har ventet nu i mange lange år.
Jeg er havnet på en bar midt i Chicago
et fordrukkent vrag, der slikker sine sår.

Hvem sang den.??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-03-11 16:24

Det skulle vel ikke være Ballehof`s gamle kammersjuk - John Mogensen??

Mvh.
Tonganeseren - som er ven med Hawaiibonden. Vi ryger begge majspiber og går i træsko.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-03-11 16:57

Heidi ho.

Jeg sidder og venter på brev fra Californien
Jeg har ventet nu i mange lange år.
Jeg er havnet på en bar midt i Chicago
et fordrukkent vrag, der slikker sine sår.

Hvem sang den.??

--------------------------

Four Jacks

Men egentlig var den danske udgave sunget af en vis Robert Hae, som selv havde betalt for udgivelsen med nogle penge han havde "til overs". Han fik dog lidt hjælp af en kendt forfatter, som akkompagnerede ved at blæse på pattekopper fra en Hector malkemaskine. Med et lille stillads om halsen til at holde pattekopperne på plads, kunne han frembringe de mest fantastiske lyde !! Derudover havde én af forfatterens gode venner og jagtkammerat, Jodle-Børge, hjulpet til med lidt klimperi på en medbragt guitar med 5 strenge. Han mestrede også lidt usædvanligt, nemlig at spille på tarme ! Da han var tarmrenser af profession, havde han nemt ved at skaffe dem, så de blev "blæst op" gennem en Brillon-pipe, hvor filteret var taget ud - det lød næsten som en jordmodertaske i galop - en helt unik lyd, som ikke senere er overgået !!

Mere du ville vide ?? Ellers out and over !

Øjenvidnet4
Betaget af den fantastiske ener med egen rundkørsel og gods, som kender alle de afdøde!!
Lammefjorden 8

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-03-11 17:32

Ooooooohhh hvor er I gode.

Jeg synes sku' da nok det var vacummet fra et par pattekopper, der blev brugt som highhat

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-03-11 19:14

Ja, havde Bent mødt Jodle Birge, havde meget set anderledes ud.

Mvh.
Tonganeseren
Har fået forårsinfluenza - bare fordi jeg ville lufte hårene på kroppen (konen kalder mig "The missing Link" .

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-03-11 19:17

For nu lige at glæde Betterwisser, så er det squda mærkeligt, at der ikke er kommet afgifter på bortskaffelse af bly.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-03-11 19:34

Det skal nok komme med den afgift.
Hvis du kommer i bekneb for råvare, til din kugle frembringelse, kender jeg flere kirker med store prægtige løgkupler, som godt kan undvære lidt til et helligt formål. .

En " bly viol " har fået en anden betydning, 4 meter fra Helsingør motorvejen

Mvh
Poul

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-03-11 20:59

Det er begyndt at blæse lidt op. Og ved I hvad så.? Min have lyder som en hel færgehavn.
Duuuut ...Duuuut...Duuut hyler det i samtlige 60 flasker - I ved, dem trunten gravede ned igår.
Neiiij, det er ikke sjovt - det er hærværk, som Jørgen Ryg sagde i en monolog.

På søndag - efter middagsmaden, straks når trunten har snuppet opvasken, får hun lov til at grave samtlige flasker op igen - og hun kan som straf aflevere dem hos købmanden - og det er hjem til far her, med pengene for panten.

Mvh.
HH.
Jeg sidder på mit kammer
så ganske stille og mut
udenfor i haven hyler det duuut duuut

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-03-11 21:21

Giv nu flaskerne en chance for at virke. Hvis muldvarperne skyder hos naboen eller på den nærtliggende håndboldsplads, så virker det jo.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-03-11 21:32

Det var tumpede Auken og DJ`s forventninger om at tjene kassen på produktion af ikke-blyholdige kugler, som startede det hele.
Dertil kom, at Auken kastede sig over en gruppe, som på forhånd var ugleset af en stor del af befolkningen - nemlig jægerne. Vi var tilpas lette at håndtere, fordi jægerne ikke udgør en homogen størrelse - politisk set.
At samme Auken undlod at forlange udskiftinger at milliarder af overdækninger på tage samt blylodninger i tagrender etc. . betød åbenbart mindre. Havde han forlangt det, havde hans politiske løbebane været blevet afsluttet indefor en meget begrænset årrække - maks. 4 år.
Men sådan er der så meget.
Og ja - kære Betterwisser, jeg synes også vintergækkerne hænger lidt med hovederne langs motorvejene.

Vintergækken af mulden brød
væltede frem af jordens skød,
nu står den der og hænger,
og vil man plukke den -
skal man bruge tænger.

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Better-known

Dato : 25-03-11 10:28

Tak for svaret Heidi-Ho.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-03-11 12:36

Ih du milde skaber.!!
Mange tak for pointene. Det er jo lige 1000 point fra dig - og lige ned i foret på far her.
Kære Better-Known, fortsæt endelig de gode takter.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 25-03-11 15:15

Bliv nu ikke for kæphøj !!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-03-11 16:05

Don´t be so cucky !!! Altså kæphøj.

Cock betyder pik på amerikansk. Der sættes altså lighedstegn mellem cock og kæp. Det havde jeg aldrig tænkt på.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-03-11 16:24

Cock au vin = tissemand i vin....

Mvh.
HH.

Dedikeret til min kat, Charlie

Hello Charlie, kom dog ind.
Har du banket en vildkat, der revet dit skind.
Du går går sørme til den, når du tager fat.
Og det rager dig en skid, der ingen der får at vide
hvor du var i nat.