/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
forældet "regning"
Fra : snusi
Vist : 762 gange
200 point
Dato : 20-03-11 17:16

Jeg har haft besøg af en elektriker i september 2010. Han kunne desværre ikke blive færdig da han var men lovede at komme indenfor et par dage og lave det sidste. Jeg har derefter ikke hørt fra ham.
Jeg havde bla to lamper dinglende ned fra loftet og et sted skulle der bruges meget lange skruer og dem havde han ikke lige med.
Jeg har for ca. 14 dage siden fået en ven til at sætte lamperne fast, så det i det mindste ser ordentlig ud men det sidste mangler stadig.
Vi havde aftalt et fast pris for det der skulle laves.
Kan det blive for sent for ham at sende en regning eller er der ingen grænse for det?
Jeg har aldrig før haft besøg af en elektriker med så dårlig service.

snusi

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 20-03-11 17:32

du bør da fortælle ham, at du ikke er tilfreds og at du vil have rabat for eget arbejde.
hvis ikke han vil acceptere det, er det bare at smide hans navn ud på siden: spred rygtet.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 210 point
Dato : 20-03-11 17:33

Faktisk kan han sende en regning i indtil 3 år efter at arbejdet er udført.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-11 17:33

Ja du skal modtage regningen inden 5 år fra datoen på det udførte arbejde, ellers kan elektrikeren ikke gøre krav gældende

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-03-11 17:42

Citat
indtil 3 år efter at arbejdet er udført.

Citat
Han kunne desværre ikke blive færdig da han var men lovede at komme indenfor et par dage og lave det sidste.

Citat
september 2010

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-03-11 18:17

O.v.n
I 2006 blev det ændret fra 5 til 3 år

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-03-11 18:17

At det ikke er færdiggjort betyder ikke at der ikke er udført arbejde

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 20-03-11 18:19

Tak for svaret Kortoververden.

Så må jeg ringe til ham for at høre om han vil gøre arbejdet færdig

snusi