/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Send to mail i IE9 er "grå/disabled"
Fra : bimbobo2
Vist : 714 gange
50 point
Dato : 19-03-11 10:43

Hej,
jeg har skiftet til IE9 på en af mine maskiner med Win 7/64-bit..
Når jeg går i "file" menu og prøver at bruge send to mail.. det er deaktiveret.
Jeg har sat IE9 som default browser og Windows Live Mail 2011 som default mail client i "Defaults Programs" men hjalp ikke.
Har google lidt, men finder ikke en god løsning.
Er der fixes enten som patches eller ved at pille i "regedit"?
Mvh

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-03-11 11:16

Det her er et rent gæt, men jeg tror det er fordi du bruger Wndows mail.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-11 11:31

Det her er os et gæt, jeg tror det er fordi du bruger IE 9, (har børnesygdomme)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-03-11 12:57

Det tror jeg så ikke du har ret i, jeg køre med IE9 på min bærbar og jeg har installeret office pakken og når jeg vælger en af de 'Send' der er, så åbner en ny meddelse.

Hvilken version af IE9 har du installeret? Beta, RC eller den endelige frigivelse?

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 19-03-11 13:25

Jeg har official release, ikke beta.
Jeg har også Office 2010 men uden Outlook og kører med Windows Live Mail 2011 som default..
Jeg tror desværre, at IE9 ikke kan "se" WLM som mail client..
Mvh

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-03-11 13:29

Prøv lige og søg på 'Angiv dine', start programmet 'Angiv dine standardprogrammer'. I venstre side skulle du gerne kunne finde din mail-client 'Windows mail', klik på den og vælg, i bunden 'Benyt dette program som standard'. Genstart IE9 og prøv igen.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 19-03-11 13:35

..alle de kendte tricks er prøvet.. også den du forslog. Jeg har googlet en del.. inten godt.
Tak til alle, men indtil videre intet hjalp.
Mvh

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 19-03-11 13:44

... fixed...
"Go to default program in control panel.
Select "Set program access and computer defaults".
Select: custom.
Next de-select "use current web browser" and select ie8.
Do same for email.
Click Apply."

Jeg håber I kan bruge, fordi nu er det OK for mig....

Annuller spørgsmålet
Fra : bimbobo2

Dato : 19-03-11 13:46
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-11 13:48

Jeg kan ikke bruge det! Jeg har nemlig ikke IE 9

Men var det ikke det du havde prøvet?