/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Hvor køber jeg en tusch med akrylmaling
Fra : mulle-mor
Vist : 6671 gange
200 point
Dato : 19-03-11 03:06

Jeg skal lave et slags "pop-art" billede til en konfirmationsgave. Det skal være lidt Andy Warhol-agtigt. Jeg har fået lavet et foto af konfirmanden om, så det er en slags sort stencil.
Min mening er, at lave en eller anden smart baggrund og sætte hendes billede på - og noget tekst og andet sjovt. Jeg vil male hendes sorte stencil-billede med sort akrylmaling. Nu mener jeg, at jeg engang så, at man kunne købe akrylmaling som en slags tusch-penne. Jeg ved godt, at jeg kan købe permanent tusch, men det vil jo blive pænere, hvis det der er i tuschen er rigtigt akrylmaling, og helt perfekt hvis man kunne få den samme farve i både almindelig tube og i en tuschpen. Jeg skal nemlig bruge både sort og rødt til det billede.
Det gør ikke noget, om det bliver lidt "dyrt" - da det er et billede til mit barnebarn. Det skal bare blive pænt.
Jeg har siddet og ledt på "nettet" - og også fundet nogle tuscher, men jeg kan ikke helt finde ud af, om det er de rigtige. Måske er der nogen af jer, som har brugt sådant nogle tuscher og ved, hvilket mærke jeg skal købe.
Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-03-11 07:17

Panduro hobby ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-03-11 07:35

Harald Nyborg

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-03-11 07:38

Undskyld, det er kunstner farver, også akryl, de har hos Harald Nyborg.

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 19-03-11 10:19

Tak for svarene. Men det er ikke hobby-farver jeg er ude efter - og undskyld - heller ikke akrylfarver fra Harald Nyborg. De er sikkert gode nok, men jeg tvivler på, at de har tuschpenne med rigtigt akrylfarve i.

Jeg har malet meget med akryl gennem de seneste mange år, og jeg har brugt enten Galeria eller Golden. Men det jeg er ude efter, det er en slags tusch-penne, hvor der er påfyldt rigtigt kunstner akrylmaling, og gerne med samme nummer, som man kan købe det på tube også. Jeg er helt sikker på, at jeg engang har enten læst om det, eller set på nettet. Men jeg kan ikke finde det nu.

Jeg skal male selve hendes ansigt med sort akrylfarve og et tørklæde om håret skal være rødt. Det er meningen, at jeg vil "trække kanterne" op med samme farve, men i en tusch. Har tænkt på de permanente tuscher, man også kan købe. Men der bliver måske en farveforskel til akrylmalingen. Der er også små fine streger, som lige skal markeres, f.eks. ved håret og lignende. Det vil være meget lettere med en tusch end med en tynd pensel.

Jeg håber, at der er en eller anden af de dygtige kunstmalere her, som har prøvet noget i retning af det, som jeg gerne vil lave. Og måske har en god ide, om hvor jeg kan købe det.

Men tak for de første svar.
Mulle

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 19-03-11 14:34

Hvis du bruge en tegneflaske i stedet, kan du bruge præcis den samme acrylfarve til streger som du bruger til store flader. Det jeg tænker på er flaske som du bl.a. kan se nederst i Panduro Hobbys katalog side 227 http://viewer.zmags.com/publication/70e838a7#/70e838a7/227

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 19-03-11 15:04

Else - sådan en flaske med metalspids har jeg faktisk. Jeg fik den engang af en anden maler, men har aldrig brugt den. Hvis ikke jeg finder de tuscher, så vil jeg bruge den flaske - det er en rigtig god ide - tak.

Jeg venter lige og ser, om der kommer andre gode forslag......

Accepteret svar
Fra : kai-d

Modtaget 200 point
Dato : 19-03-11 21:47

De hedder "Posca Tuscher" og er acryl-farver, de findes i mange farver og tykkelser.
Kig på www.kunstnerfarver.dk
Gammel Kongevej 148
1850 Frederiksberg
shop@kunstnerfarver.dk
Bruger dem selv.

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 20-03-11 02:03

De Tosca Tuscher har jeg set på "nettet" - men jeg var ikke sikker på, at det var de rigtige. Du skriver, at du selv har brugt dem. Maler de lige så godt, som hvis man bruger almindelig kunstner-akryl????
For hvis de er gode, så vil jeg sende bud efter nogen.
Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 20-03-11 02:07

Jeg mener Posca Tuscher.......

Godkendelse af svar
Fra : mulle-mor

Dato : 20-03-11 02:35

Tak for svaret kai-d.

Jeg har lige bestilt de Posca Tuscher i flere forskellige farver. De virker rigtigt fine - tak fordi du fortalte om dem.

Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 20-03-11 10:58

Selv tak.

Skal du overføre et billede så er det betydelig letter hvis du bruger et episkop, som du sætter på billedet og så let overfører det i den rette størrelse som du ønsker.

Du kan kigge på sådan et hos www.kreativhobby.dk virker rigtig godt har selv et.

Mvh.
Kai.

Kommentar
Fra : LisbethSheena

Dato : 28-03-12 20:05

Hej Mulle

Jeg kan se at du søger nogle akryl tusch - jeg vil anbefale dig at købe Molotow's one4all akrylmarkere - de indeholder rigtig akrylmaling og er super gode at bruge på akrylmaleri. De tørrer lige som almindelig akrylmaling og kan males over når de er tørre uden at gnidre ud som Posca har en tendens til.

du kan bla. købe dem hos mig - www.maktub.dk