/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvornår er naturen kønnest ?
Fra : Provsten1
Vist : 1338 gange
300 point
Dato : 18-03-11 12:32

At færdes i naturen er en pragtfuld tilfredsstillelse, men hvornår synes I dén, og specielt skoven, er kønnest ?
Gerne indsat med små vers, helst hjemmelavede men ellers fra vor danske sangskat.

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X
Snesede

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-03-11 12:34

Den er vel skønnest når man kan bevæge sig i den uden at risikere at løbe ind en flok våbenglade tosser, som ikke kan se et smukt dyr uden at få lyst til at myrde det

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 310 point
Dato : 18-03-11 12:43

Lad mig citere Tuborg: Hvergang !!

For mig er foråret den bedste tid med de sarte lysegrønne farver og lysets komme !! Men efterårets farver på skoven er ubetinget den kønneste rent farvemæssigt !

Denne sang passer til spørgsmålet:
http://www.festabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=1&dbid=f29e3654-d801-4135-9624-d7c80f2ef11b

God fornøjelse.

Øjenvidnet4
MULTI-X

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-03-11 12:54

Citat
For mig er foråret den bedste tid med de sarte lysegrønne farver og lysets komme !! Men efterårets farver på skoven er ubetinget den kønneste rent farvemæssigt !

Det var netop li`e det,jæ vil ha`sagt.

Aldrig har jeg været mere enig,med èn jæger.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 18-03-11 12:57

- hvornår skoven smukkest står?
det gør den sommer, ved løvfald, vinter og vår!
Om sommeren i skønneste pragt
og hen i oktober på jagt
Når vinterens kulde og frost
på gravjagt i snetykning på post
Når om våren den atter bliver grøn
da er den mindst lige så skøn...

- så kan du selv lave melodien

Kryds

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-03-11 12:59

Også for mig er foråret den bedste tid med sart lysegrøn farve og lysets komme og med hvidt fra anemoner. Men efterårets farver er også skønne og den slår foråret rent farvemæssigt ! Begge årstider er skønne til skovbesøg.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 18-03-11 13:03

Vinter - Forår - Sommer - Efterår.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-03-11 13:09

Og så et vers fra en gammel sang fra min gamle sangbog fra 1903:

Vaarmorgen

Alt glimrende bæver det duftende blad,
og lærken alt svæver mod himlen så glad.
I bækken henflyder den brogede sky
og morgensang lyder fra vaagnede by.

O, jeg vil forglemme hver kunstlede tvang
og blande min stemme med fuglenes sang
Snart enkelt de kvæde med sorgløse slag
og hilse med glæde den voksende dag.

Nu solen fremsiger så prægtig og klar
og rimfrosten viger, som græsstrået bar.
Rundt om millioner forenes i kor,
højt hvirvle de toner "Vor Skaber Er Stor".

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-03-11 13:25

Når unge mennesker ikke laver traktose på de smukke steder med deres mountainbikes og smider pizzabakker.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-03-11 13:32

Absolut, skoven er køn og dejlig om foråret - Meeen, om efteråret er skoven kønnest.
Farvernes spil - og med blade der daler tyst imod mod jorden.
Pludselig glimter solen imellem trætoppene - og duften af skovens muld og blade, finder vej til sanseapparatet.
Indtrykket og stemningen er så smukt, at øjne bliver blanke.

Nu, hvor vi taler om sange - eller vers - kan vi så komme udenom den smukke sang.

I skovens dybe, stille ro,
hvor sangerhære bo,
hvor sjælen lytted mangen gang
til fuglens glade sang,
der er idyllisk stille fred
i skovens ensomhed,
og hjertets længsler tie her,
hvor fred og hvile er.

Hør landsbyklokken lyder ned,
bebuder aftenfred,
småfuglen, før den går til blund,
end kvidrer lidt en stund.
I mosen kvækker højt en frø,
stærkt damper mark og sø,
nu klokken tier, - aftnens fred
sig stille sænker ned.

http://www.google.dk/url?sa=t&source=web&cd=4&ved=0CCoQtwIwAw&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DQ0MCuVgFO2A&ei=rVKDTYq7DJHFswaBn9yBAw&usg=AFQjCNHDAl92ZL0iDLy6mg7uyCj7ULY4DA

Mvh.
HH.
Ydmyg som bare fanden.!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-11 15:56

Hvornår er naturen kønnest>>>>>>>>>>>
Når jeg er der ude............................ellers ved jeg ikke hvordan den ser ud.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-03-11 16:48

Bravo kryds - bravo

Iøvrigt vil jeg gerne slå et slag for Lone Hertz !
Sejr Volmer Sørensen lavede en tekst og Otto Francker musikken til en pragtfuld lille vise: Solskinsvisen, som blev sunget i en revy i 1960'erne af Lone Hertz. Nu er/var LH ikke nogen stor sanger, men hun forstod at synge og foredrage så ikke et øje var tørt ! Jeg har forsøgt at få fat i den på plade, men det er helt umuligt !
Men i 1989 indspillede Birthe Kjær, Lars Hannibal og Kim Sjögren en aldeles pragtfuld cd med titlen: På en anden måde EMI 7936122, hvis andre skulle være interesserede. Herpå er 12 dejlige gamle sange/viser, bl.a. også Solskinsvisen.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 18-03-11 20:55

Naturen er smukkest når mennesker med jagttegn og blod i øjene spiser forloren hare og udtænker mord på duer samt hadefulde angreb på hjernefrie ligesindede i hjemmet...altså hver tirsdag, hvor deres kvinder gruer for de seksuelle overgreb der tilkommer dem næste dag

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-03-11 21:00

Naturen forandrer sig jo i løbet af året, og er man i det rette humør på det givne tidspunkt, falder det hele sammen i en stor positiv og sanselig oplevelse.
En af de største oplevëlser i naturen fandt sted lige før løvfald, hvor det hele flammede op i farvenuancer. Der skete et eller andet med fronterne, og engen var indhyllet i tåge. Den svage vind skabte lysninger i tågen - og sollyset skabte lysende pletter i græsset. Midt i en af disse pletter stod en rå med to lam. I kikkerten kunne jeg se helt ind i dyrenes klare øjne. Det var edermageme smukt.
Bortset fra det, så holder jeg mest af juli, hvor termometret er oppe at ringe omkring de 30 grader, og hvor man kan gå rundt i næsten ingenting - det samme gør kvinderne. Svømmeture i Kattegat og en fed cigar i skovkanten med udsigt til en dejlig hvedmark med valmuer og kornblomster.

Mvh.

Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Provsten1

Dato : 19-03-11 15:18

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Også en tak til de øvrige deltagere for god ro og orden

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-03-11 15:41

Tak for poings, Provst

Iøvrigt hørte jeg fra en af mine venner i det Østjyske, at bb1 sad hele fredag aften på sit ydmyge kontor i garagen. Lyset var slukket i garagen, men et vindue som givetvis er sat i mellem garage og kontor, lyste op hele aftenen - så mon forfatteren har været ved at udfærdige en ny bog eller måske har lavet propaganda-materiale for jagtforeningen - gad vide om han har lidt varme på i kontoret, ellers kan det da nemt blive en kold omgang. Eller er han blevet forvist fra huset - fruen gik i køkkenet og så, efter sigende, ganske godt tilpas ud !