/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad sker når Picassa komprimerer mine b
Fra : EiHaBr
Vist : 760 gange
100 point
Dato : 18-03-11 08:56

Angående Picassa
Hvad sker når Picassa komprimerer mine billeder ved nogen det.
Pludselig siger programmet komprimerer billeder for at give plads.
Det er ikke sådan at den ændre mine billeder i mapperne, det er kun visningen den komprimerer - eller hvad. Jeg håber ikke den ændrer mine billedmapper.

Mvh EH

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-03-11 09:08

Mon ikke det er thumbnail databasen den renser for døde link!

Efterhånde som du åbner billeder gemmer den en mini i en cache, og nå du så redigere og sletter billeder skal der ryddes op i den cache...

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 18-03-11 11:39

Hej.Den besked fik jeg på min picassa forleden dag.Jeg sagde ja til dette og har ingen problemer haft.Mvh ilgp

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-03-11 14:18

Hvis dine billeder bliver komprimeret så bliver de så og sige pakket så de fylder mindre og skal så dekomprimeres når du vil åbne(se) billedet. MEN hvis dine billeder er gemt i formatet .jpg(.jpeg) så er de allerede komprimeret så meget som det er muligt og der vindes ikke noget ved det.
Så kort sagt, det er en dårlig ide og komprimere sine billeder.
Det ændre ikke noget ved dine billedemapper, det vil bare tage længere tid og åbne et billede.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-03-11 17:09

Er det picasa webalbum du spørger om ?

Du kan vælge om den skal komprimere eller sende i den rigtige størrelse.

Det ændrer ikke ved dine billeder på disken.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 25-03-11 14:24

Det er ved ganske almindelig brug af Pecasa uden st sende dem nogen steder.
Håber Klaudi har ret det ville være både rart og lidt logisk.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-03-11 14:31

Hvis det så er den beslutning du holder dig til, skal du så ikke ha' lukket spørgsmålet?

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 26-03-11 21:54

Jeg vil bare høre om der kommer flere guldkorn, -bare roligt nu.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-11 15:54

Lader ikke til der kommer flere guldkorn.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 30-04-11 17:23

Tak for svaret webnoob.