/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Sommerferie kurser
Fra : Tunip
Vist : 2945 gange
175 point
Dato : 17-03-11 19:50

Hej..

Jeg leder efter et sommerferie kursus i engelsk, gerne her i Danmark (det skal nemlig helst ikke koste en halv bondegård..). Kurset skal gerne være på et forholdsvis højt niveau, da mit egentligt er ganske godt, men min udtale og accent er lidt haltende, så et kursus i britisk-engelsk ville være perfekt.

Det er ikke vigtigt hvor kursuset er, hvis der altså (som der meget gerne må være) er et vi-sover-og-spiser-og-er-sammen-kursus, det har jo også dne fordel at det så ikke bare er tør kedelig undervisning.

Jeg håber i kan hjælpe mig, for jeg kan ikke umildbart selv finde noget;D

Hilsen Tunip

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-11 20:02

http://sprog.studieskolen.dk/da/Kursusoversigt/Engelsk/juli.aspx

Der er mig bekendt INGEN højskoler der tilbyder det her i landet om sommeren....

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 185 point
Dato : 17-03-11 20:17

Få dig da et sommerferie job i England og du lærer sproget,
og det koster ikke, men du tjener tilmed...

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 17-03-11 20:19

Hej Refi.
Hjemmesiden virker interessant (den har nogle nice links), men jeg tror ikke den er hvad jeg søger.. Jeg leder måske mere efter et billigere alternativ til sprogrejserne (dog uden så meget druk), desuden virker disse kurser henvendt til voksne, jeg er 15..

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 17-03-11 20:49

Nice forslag svendgiversen, men hvordan får jeg det ordnet? Og hvor kan jeg bo? Jeg er kun 15, men der ville være übernice og overdrevet fedt, hvis det kunne lade sig gøre..

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 17-03-11 20:51

Og kan man bare få lov at arbejde i England?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-03-11 20:57

Jeg troede jo du var ældre, lidt tidligt at arbejde alene i udlandet.

Måske kan du få et sommerferie job herhjemme, hvor der kommer mange engelsk talende turister?

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 17-03-11 21:07

Ja, det er sikkert tidligt.. Jeg bliver vist desværre nød til at vente et par år med at føre den plan ud i livet.. Men har du et godt forslag til et engelsktalende fritids- sommerferiejob herhjemme? Jeg bor godt nok tæt på et smukt slot, hvor der helt sikkert skal vises end masse japanere rundt, men det er vist uddannede voksne der gør det..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-03-11 21:14

Jamen så prøv da at blive Piccolo der, japanerne giver også gode drikke penge,
måske ikke så meget i år med katastrofen derovre, og de vil næppe forbedre din accent?

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 17-03-11 21:30

Jeg tror ikke slottet dur vist ikke, og jeg tvivler på at de har piccoloer der, men jobbet skal nok findes i turistbranchen..

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 18-03-11 09:02

Ja det kommer jo lidt an på hvor du bor.
Det kunne jo være Legoland, eller Tivoli i Kbh. Ålborg, Århus
Der er jo flere muligheder.
Mvh EH

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 18-03-11 22:49

Jeg bor lidt for langt væk fra Kbh., men jeg tænker videre, tak;)

Godkendelse af svar
Fra : Tunip

Dato : 19-03-11 23:32

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-03-11 06:13

tak for det