/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Måske i Møldrup, ved Herning ?
Fra : vedikkealt
Vist : 924 gange
200 point
Dato : 16-03-11 22:33

Nogen her der har kendskab til et sted omkring Møldrup, hvor der bor mennesker med misbrugs problemer.

Jeg har hørt, at stedet har land/skovbrug hvor dem på afvænning arbejder.

Aner ikke om det er privat eller kommunalt.

Jeg har googlet det jeg kunne komme i tanker om at kalde det, og har været på møldrup.net, dog uden, at blive klogere.

Er der hjælp at hente på Kandu ?

...vedikkealt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-03-11 22:43

Hej.
Der er da en del her på de gule sider. se engang om det er det du leder efter.
http://www.degulesider.dk/de-gule-sider/9632+M%C3%B8ldrup/q_Alkohol-+Og+Misbrugsafv%C3%A6nning/1/

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 16-03-11 22:43

Kunne det være her Haugårdhus Haugårdvej 13 9632 Møldrup

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-03-11 23:19

Synes ikke lige de 2 forslag giver resultat.

Haugårdhus, ser ud til at være for skolesøgende, og søgningen på de Gule sider viser mig heller ikke vejen, efter hvad jeg kan se.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 16-03-11 23:34

http://moldrup.lokalguide.dk/moldrup_aalestrup/det_offentlige/pleje_og_institutioner/institutioner
Måske er det de samme som Piaskov har skrevet.......
- men stedet står her på listen, som alle er behandlingssteder.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 16-03-11 23:36

NEJ NEJ SORRY jeg sidder og sover ..........................

sorry

Går i seng nu

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 200 point
Dato : 17-03-11 11:07

Måske denne her:

http://www.moltrup.dk/

Hørt meget godt om stedet.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 17-03-11 12:15

Tak for svaret Mosebaek.

Den giver 5 stjerner ... lige præcis det jeg ledte efter ...

Jeg havde jo bare ikke stavet det korrekt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-03-11 15:15

Selvtak vedikkealt.

Jeg har somsagt,kun hørt godt om stedet.
Har indtryk af at man kan "finde sig selv" der.Hvis man er lidt "ude i tovene".

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 17-03-11 23:18

# Mosebaek

Ham jeg her hjælper er desværrer medlem af 3F fagforeningen, hvilket betyder, at han IKKE kan komme på møltrup, da betingelsen for at komme der er, at man deltager i det daglige arbejde, og her er 3F´s holdning, at det må man IKKE.

Og kommer det 3F for ører, at manden drikker, så er han UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER til rådighed for arbejdsmarkedet, og de lukker kassen, manden mister hans ancinitet, og ryger på kontanthjælp.

Ynkelig holdning af 3F

Så nu er næste skridt at tage kontakt til Kristelig Fagforening, hvor jeg selv har været medlem i snart 2 årtier, og hører, OM de kan håndterer en sådan situation, og tillade at manden bliver sygemeldt i 3 - 6 måneder, og så kommer tilbage, som værende til rådighed for arbejdsmarkedet igen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-03-11 09:41

Citat
at man deltager i det daglige arbejde

Det er jo netop,en stor del af "behandlingen".Og ligeledes,samværet med andre mennesker,der har samme problem.(Støtte hinanden).

Citat
Ynkelig holdning af 3F

Helt enig.Her er ikke plads til megen menneskelighed.Her er det kun love og regler,der gælder.
Det kan jo godt være Kristelig Fagforening,er lidt mere fleksibel.Det er jo nok ikke uden grund,at de ta`r flere og flere medlemmer fra 3F.

Held og lykke,med projektet.

Mosebaek.