/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Ekstra sikkerhedslås til vinduer?
Fra : kartoffel88
Vist : 1978 gange
100 point
Dato : 16-03-11 10:32

Hejsa.
Jeg er flyttet ind i en stuelejlighed i et område hvor der kan forekomme skumle typer

Er der nogen der kan anbefale en eller anden smart ekstra lås eller anden form for sikkerhed så man ikke så let kan brække ind ved vinduerne?

Tak.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 16-03-11 10:36

Vi har selv nr 9 fra dette link.... man skal ødelægge hele karmen for at få den af... og man skal være sikker på at skrue skruen rigtigt i med det samme, kærven går kun den ene vej, så det er ikke til at rette

Den er godt nok grim og klodset, men noget nær det mest sikre

Mine forældre har nr 9.... og har lige haft indbrud, selv om sikringen var på... den er en del kønnere at se på, men ikke nær så solid

http://www.teknikshop.dk/group.asp?group=41

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-03-11 10:53

Jeg har noget der ligner den næst nederste her:
http://www.lyngbylaase.dk/side5.html

Men vil tyvene ind, kommer de det, med brækjern...

Suplerende, hvis du har skydedør, den fik vi brudt op for nogle år siden.
Læg et bræt i bunden, når du ikke er hjemme; der hvor skydedøren skydes hen ved åbning...

Jeg har sat et håndtag på dette bræt og kalder det et mangle bræt, hvis du ved hvad det er?

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 16-03-11 11:21

Nordsted:
Nr 9 er den du har eller den dine forældre har? Den behøver ikke at være køn

Svendgiversen:
Nej har ikke skydedør. Der er dog fransk altan, nærmest i jordhøjde.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-03-11 12:06

http://www.teknikshop.dk/group.asp?group=41

Nummer 9 og 10 kan Du anvende således at døren eller vinduet kan være lidt på klem, og der kan stadig ikke åbnes udefra idet der skal lukkes helkt FØR disse to dimser udløses for hel åbning.
En ekstra sikkerhed når man vil have luft til sengen eller luft under hedebølger når man ikke er hjemme.

Er det en fransk altan med heldør i jordhøjde hvor tyvene kan komme ud med lædersofaen efter at have kravlet ind ad mindre vindue vil forsikringen sikkert ikke godkende ovenstående, så der skal lås på.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-03-11 12:16

Ups kan godt se jeg skrev noget forkert - undskyld

Vi har nr 9

Mine forældre nr 10

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-03-11 12:19

LuffeA, mine forældre har som jeg skrev tidligere nr 10... og de har altså lige fået brækket den op da de havde indbrud

Jeg har ofte vinduerne på klem, selv om jeg ikke er hjemme, vores dims kan ikke knække (tror jeg) man skal ødelægge hele karmen - så er det nemmere at smadre vinduet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-03-11 12:51

Min gamle momse havde nr 10 http://www.teknikshop.dk/group.asp?group=41

Der kom en "venlig" sjæl og rev hele lortet af, vinduet stod på klem så man lige kunne få fat i rammen
utroligt nok gik glasset ikke i stykker men beslag og skruer blev ødelagt...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-03-11 13:21

@Nordsted1

Tjaeh, de kan jo altid komme ind, så det er stadig et forsikringsspørgsmål.

I sidste uge sad min veninde en aften kl. 21 og så TV, hun hørte et kæmpe brag og løb ud i entreen, så var der et par mørke typer der løb væk.
Hun ringede i vild panik til mig og jeg så straks ved ankomsten at der ikke var blevet brugt brækjern til hendes dør, den var simpelthen sparket op så karmen var flækket.....og næste dør var også sparket op selv om den ikke var låst.
En lejlighed et par numre væk havde fået samme tur og var blevet gennemrodet......og befriet for TV m.m.

Nå, hun redte så op til mig på sovesofaen da hun ikke kunne være alene den nat.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-03-11 13:29

LuffeA, det er kun ærlige mennesker man låser for, de kriminelle kan altid komme ind

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 16-03-11 19:33

Tak for hjælpe alle sammen

Jeg tager en 10er.