/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Font til byskilte
Fra : Acropolis
Vist : 7044 gange
40 point
Dato : 15-05-03 09:20

Hej,

Jeg er for sjov ved at lave et "hjemmelavet" byskilt. Selve skabelonen er bygget op, men mht. den font/skrifttype der bruges til de "statsautoriserede standardskilte" ved jeg ikke hvilken der kan bruges. Jeg har ikke kunne finde en font der ligger som standard i windows.
Skilte kan ses her: http://www.drueholm.dk/byskilte.htm

Er det nogle der kender eller kan se ud fra disse skilte hvilken font man skal bruge?

På forhånd mange tak!

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 40 point
Dato : 15-05-03 11:31

Hej

Jeg synes "Tahoma" måske kunne bruges - den ligner lidt i hvert fald i "fed".

Men ellers er der en side med tonsvis af skrifttyper hvor du måske kan finde noget jeg lavede et tip om det her : http://www.kandu.dk/dk/tip/3769

Håber du finder noget der

Karina

Kommentar
Fra : nissetec

Dato : 15-05-03 13:17

Fra en ven har jeg forespurgt og fået svaret:

"Den ikke har noget navn. De har haft en designer til at lave lige de bogstaver og tegn som de nu syntes bedst om. Det er foriøvrigt forskelligt fra fabrik til fabrik."

Nissetec

Kommentar
Fra : Acropolis

Dato : 15-05-03 13:53

OK takker.

Karina: Tak for linket. Der er bestemt noget jeg kan bruge der!

Godkendelse af svar
Fra : Acropolis

Dato : 15-05-03 13:55

Tak for svaret & linket Karina! Der er bestemt noget jeg kan bruge dér!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-05-03 14:17

Anytime - ja der er en del, og det giver helt nye og mange muligheder i designet af hjemmesider, både privat og professionelt

Karina