/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Fotofælde. Kan det ses???
Fra : theill
Vist : 1914 gange
300 point
Dato : 15-03-11 19:27

Hej.

Er der nogen der ved om man kan se når man bliver fanget i en fotofælde???
For nogle år siden blev jeg fanget i en og der kom der et skarpt rødt lys og senere en bøde.
Tror nemlig jeg kørte forhurtigt forbi en i dag, men synes ikke der kom noget lys.
Så er der nogen der ved om man kan se når man bliver fanget i en ud over at der kommer en bøde på et tidspunkt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-03-11 19:32

det kan du ikke

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-03-11 19:37

Med de nye foto fælder kan du ikke, selv fik jeg en bøde i efteråret uden at ane det,
men der var ingen tvivl det var mig, mit dyreste foto til dato...

Tag maske på, men hvad med nummerpladen?

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 15-03-11 19:55

Det er ikke muligt rent teknisk, men ofte står der skilte om, at de tester farten eller du kan følge med i medierne og høre om fartrazzia-højtider. De "skyder" ofte med fartmålerne fra varebiler, der holder underlige steder, men ellers er det godt nok svært at holde øje med..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-03-11 20:35

Du kan bare vente, der kommer en bøde hvis du er fotograferet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-03-11 20:48

Man kan opleve at blive blitzet, men ikke alle billeder bliver gode nok til et bødeforlæg, heldigvis.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-03-11 21:49

Citat
I 2010 fjernede politiet kameraerne i samtlige fotofælder på sjælland, idet de 10 fotofælder var opsat på forsøgsbasis. Myndighederne skal evaluere resultatet af forsøget, og tage stilling til om nye, permanente fotofælder skal opstilles på sjælland. Hvis der opstilles nye fotofælder, bliver det tidligst i 2011.

http://www.fartboeder.dk/fotofaelder-hastighedsboeder.htm

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 16-03-11 01:11

Dette her er sjov læsning, der bliver godt nok gjordt noget for at slippe for fartbøder,jeg forstår det ikke, for der er en sikker måde der virker hver gang, lad være med at køre for stærkt, man når alligevel ikke hurtiger frem end dem der overholder loven, også er det meget billiger og man kan lave en lille leg og se hvor meget benzin man kan spare på forskellige ture, man kan jo også hygge sig med at bødepengene går til et godt formål Bla: læger og sygehuse i tilfælde man skulle køre galt.
alan57

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 300 point
Dato : 16-03-11 01:48

Citat
Er der nogen der ved om man kan se når man bliver fanget i en fotofælde

Ja, det kan man se, det giver et meget kraftigt lysglimt

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-03-11 07:01

Som alan57 skriver.
Lad være med at køre for stærkt, og hvis du gør, så lad være med at pive over bøden.

Ja du kan se blitzen i fotovognen, men det afhænger jo selvfølgelig af om du har din opmærksomhed hvor den burde være.

De andre målemetoder kan man ikke se, men de udløser til gengæld ikke et brev med en bøde, der bliver du hevet ind til siden med det samme.

Godkendelse af svar
Fra : theill

Dato : 08-04-11 20:25

Tak for svaret dova.
Og alle de andre svar.
Har lige snakket med et familiemedlem som lige har fået en bøde og de så blitzen.
Så point går til den der sagde at man kuinne se blitzen.