/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
karburator vask til havetraktor
Fra : pk2dk99
Vist : 1649 gange
100 point
Dato : 15-03-11 13:03

Hej
Kan man godt brug karburator vask eller rense i benzin tak af havetraktor? Jeg har startet traktor efter 5 måndener og den lyder ikke så godt. Jeg synes måske det hjælper med karburator rense i benzin tank.
Venligst Hjælp
På forhånd tak

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-03-11 14:15

- det kan du godt:

Citat
Aftap benzinen i karburatorernes svømmerhuse eller tilsæt et benzin-rensemiddel (f.eks. Bardahl karburatorrens) til benzinen, og lad motoren arbejde så ...

http://www.bardahl.dk/tipstricks.aspx

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 15-03-11 16:55

Eller gør som Søren Ryge:

• Er klipperen oppe? En klassisk svipser, når man skal have gang i traktoren efter en lang vinter. Klipperen skal være oppe, før traktoren kan starte. Motoren skal være i frigear, og mange modeller kræver, at du sidder i sædet for at starte – der sidder en sikkerhedskontakt under sædet.
• Det kan være, at et tændrør er stop-pet eller sodet til. Find tændrørene under deres karakteristiske gummihætte og skru dem op med en topnøgle. Rens dem med ståluld eller sæt et nyt i. Et nyt tændrør koster sjældent over 50 kr.
• Måske er batteriet blevet afladet i løbet af vinteren, hvis det ikke har været taget ud. Batteriet er højst sandsynligvis afladet, hvis der slet ikke kommer nogen lyd fra traktoren eller lys i lygterne, når du drejer nøglen. Hvis du selv har en batterioplader, er problemet hurtigt løst. Hvis ikke, skal batteriet til opladning på et serviceværksted.
• Måske er benzinen blevet for gammel. Når benzin har ligget i en tank i mere end tre måneder, mister den evnen til god forbrænding. Tap den overvintrede benzin af og hæld ny benzin på.

Fundet her:
http://www.idenyt.dk/sitemap/?feed=sitemap&soeg=have

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 16-03-11 17:45

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-03-11 21:50

Selv tak, Svend