/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
bærbar slukker
Fra : burhenne
Vist : 781 gange
200 point
Dato : 15-03-11 10:42

hej!!
jeg har en bærbar (toshiba) som slukker når ungerne spiller på den. det er ikke alle spil, men når de spiller visse spil bliver den varm, og pludselig lukker den bare ned. Når den er kølet lidt af kan man tænde den igen, og så skal man ellers til at taste alle passwords ind igen. Jeg går ud fra at det er af sikkerhedsgrunde at den sletter alle passwords, men det er sq lidt irriterende. Jeg har tjekket om blæseren kører og det gør den. HJÆÆÆÆÆLP

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 210 point
Dato : 15-03-11 11:08

Det kan være ar der sidder snavs inden i blæseren som kan gøre at computeren ikke kan skille sig af med varmen. Hvis du sætter hånden ved køleren på computeren når den køre kan du så mærke om der kommer luft ud og om det er kølig, varm eller meget varm luft der kommer ud?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-11 12:30

Og så den "officielle frase"......

En BÆRBAR er IKKE beregnet til spil....

De fleste større spil kræver en MASSE processorkraft der derved udvikler en MASSE varme.....

Og VARME er DØDEN for en bærbar.....

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 15-03-11 15:23

Hvis ellers den bærbare er kan køre hurtig nok til at spillene fungere, er computeren også bygget til at kunne komme af med varmen. Så jo bærbare er også beregnet til spil.

Der sidder sandsynligvis støv i blæseren, eller mellem ribberne i køleren, prøv om du kan komme til at blæse det ud. Enten med en kompressor eller med luft på dåse. Du kan også prøve at skille den ad, på nogle bærbare er det ret let at komme til blæseren og køleren. Og sørg for at børnene har computeren til at stå på en hård plan overflade når de spiller, hvis de har den til at stå på en pude eller på knæene kan de komme til at lukke for udluftning.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-03-11 17:02

har den for menge baggrunds programmer kan det osse tage processer kraft - rens den med ccleaner - følg vejledningen her -
hent : http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
vejledning : http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
fra spywarefri ©

Godkendelse af svar
Fra : burhenne

Dato : 28-03-11 09:26

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-03-11 10:47

Det var så lidt, er altid glad for at kunne hjælpe.